הדמיית התוכנית בסמוך להיכל התרבות, משרד קנפו כלימור אדריכלים בע''מ

שני מגדלי דירות בני 31 קומות יוקמו בסמוך להיכל התרבות

התוכנית שאושרה בוועדה המחוזית כוללת 185 דירות וקומות למבני ציבור, מסחר ותעסוקה. היא ממוקמת במפגש הרחובות אורלוב והמכבים. כיום יש במקום שני מבנים בני 3 קומות

פורסם בתאריך: 13.2.22 11:00

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מרכז, בראשות מתכנן המחוז גיא קפלן, החליטה לאשר תוכנית חדשה להתחדשות עירונית במרכז פתח תקוה. התוכנית הינה על שטח של כ-5 דונם והיא ממוקמת במפגש הרחובות אורלוב והמכבים, בסמוך להיכל התרבות העירוני במרכז העיר. התוכנית החדשה מציעה הקמת שני מגדלים בגובה מרבי של 31 קומות ובהם 185 יחידות דיור, שייבנו מעל שתי קומות לתעסוקה, מסחר וקומה למבנים ומוסדות ציבור. בנוסף, התוכנית מייצרת כיכר עירונית בחזית היכל התרבות העירוני במפגש הרחובות אורלוב והמכבים כאשר מתחתיה תוקם חניה תת-קרקעית לטובת הפרויקט.

כיום מצויים בתחום התוכנית, שני מבנים בני 3 קומות ובהם 26 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרויקט החדש. התכנון המוצע מייצר מתחם עירוני חדש עם מגוון של עירוב שימושים למגורים, תעסוקה, מסחר, מבני ציבור, וכיכר עירונית מפותחת שתהווה כניסה לכיכר התרבות. בהיבט התחבורתי, התוכנית ממוקמת על ציר קו הרכבת הקלה, הקו האדום, בקרבת תחנת המטרו המתוכננת ובקרבת מתחם התחנה המרכזית העירונית ונשענת בעיקר על תחבורה ציבורית במרכז העיר.

ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר: "בפתח תקוה יש הרבה עוצמות והרבה אתגרים, במיוחד בתחום ההתחדשות ועל כן, עם כניסתי לתפקיד הקמתי את המנהלת להתחדשות עירונית "כרמים" כדי שתקדם נושא חשוב זה יחד עם כלל גורמי ההנדסה בעירייה והתושבים. התחדשות עירונית היא כורח המציאות והיא זו שתאפשר איכות חיים ובטיחות עבור תושבי השכונות הוותיקות כאשר במקביל, אנחנו דואגים לצרכי הציבור בכל פרמטר ומקדמים מבני ציבור, תשתיות, מוסדות חינוך, גינות ציבוריות ועוד. במסגרת זו, אנו רוצים לקדם ולפתח את מרכז העיר, להקים כיכר עירונית בפינת הרחובות אורלוב והמכבים שתפתח את רחוב אורלוב אל כיכר התרבות. הכיכר החדישה תשולב עם בנייה חדשנית ומתקדמת בה יהיו חיי תרבות, חברה, תעסוקה ומסחר לצד תחבורה מתקדמת, מה שיהפוך את האזור לאטרקטיבי, נעים ובטוח".

מ"מ יו"ר הוועדה ומתכנן מחוז מרכז, גיא קפלן ציין את חשיבות התוכנית להתחדשות עירונית במרכז העיר פתח תקוה ואת תרומתה התכנונית הצפויה לחזוק ושדרוג מרכז העיר לרווחת הדיירים ולתושבי הסביבה. הוא ציין כי מדובר בתוכנית שמציעה עירוב שימושים, מייצרת עירוניות טובה ונותנת ביטוי למוקד התרבותי במרכז העיר הנסמכת על תחבורה ציבורית.

התוכנית תוכננה על ידי משרד קנפו כלימור אדריכלים בע"מ.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. פתח תקווה צפופה מאוד פקקי ענק . מגדלים שיהיו סלמס בעתיד גרינברג הורס את העיר בשיטתיות

    בכיה לדורות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר