אחד המבצעים של אגף הפיקוח נגד פיצול דירות באחרונה. צילום עיריית פתח תקוה

קנס של עשרות אלפי שקלים לתושב העיר על פיצול דירה

לאחר חשיפת פיצול הדירה לחמש יחידות דיור, הגישה התביעה העירונית כתב אישום. על הנאשם הוטל קנס של 60,000 שקלים וקנס כפול על תנאי

פורסם בתאריך: 2.3.22 13:42

בית המשפט לעניינים מקומיים בפתח תקוה הטיל על בעל נכס במרכז העיר שפיצל דירה לחמש יחידות דיור קנס כספי של 60,000 שקלים. חשיפת הפיצול והגשת כתב האישום בוצעו כחלק מפעילות העירייה נגד פיצול הדירות הלא חוקי. התביעה העירונית, באמצעות עו"ד רעות תורג'מן, הגישה כתב אישום בנדון אשר ייחס לנאשם עבירה של שימוש אסור במקרקעין, באופן של פיצול לחמש יחידות דיור נפרדות ועצמאיות, אשר נעשה בניגוד לתכנית החלה במקרקעין ובניגוד לחוק התכנון והבניה.

הנאשם אומנם פעל להפסקת השימוש, ועתר באמצעות בא כוחו לקנס מופחת, אך למרות זאת, השופטת שלהבת קמיר- וויס הותירה על כנו את סכום הקנס עליו סיכמו הצדדים. במסגרת ההסכם הורשע הנאשם בביצוע העבירות, נגזר עליו תשלום של קנס כספי של 60,000 שקלים ואף הוטל עליו צו להפסקת השימוש ככל וזה נותר במקום. עוד הטיל בית משפט התחייבות כספית בסך כפול של 120,000 שקלים שלא לעבור על הוראות חוק התכנון והבניה במשך שנתיים.

 

ראש העירייה רמי גרינברג אמר: "פיצולי הדירות והחיבורים הפרוביזורים שנעשים באופן פיראטי ובניגוד לחוק, מסכנים את הדיירים הגרים בדירות ואף את שאר דיירי הבניין. אנחנו לא מתפשרים על איכות חיי התושבים ופועלים באופן מוגבר כנגד התופעה המסוכנת. עיריית פתח תקוה תמשיך לאכוף נושאים חשובים אלו, בעיקר למען ביטחונם ורווחתם של תושבי העיר וכן לטובת השמירה על הסדר הציבורי. אני מודה ללשכה המשפטית בעירייה ולעובדי האגף לפיקוח על הבניה על קידום נושא חשוב זה באפיקים הנדרשים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר