הריסת בניין בפתח תקוה, צילום דוברות העירייה

אותרו 2,500 בניינים שיזדקקו לחיזוק או לפינוי בינוי, מאות כבר נמצאים בתהליך

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה תוכנית שתאפשר להמשיך לחזק בניינים ולבנות להם תוספות, למרות שהממשלה החליטה על ביטול תמ"א 38

פורסם בתאריך: 3.3.22 16:15

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה פתח תקוה, אישרה הבוקר את התכנית העירונית להתחדשות בניינית (המחליפה את תמ"א 38) אשר בעזרתה יהיה ניתן להאריך את התוקף לתמ"א 38 הנוכחית (חיזוק ועיבוי) עד ל-2025, או עד כניסתה לתוקף של התכנית החדשה, זאת במטרה לעזור לתושבים הגרים במבנים ותיקים בעיר לבצע חידוש וחיזוק. זאת לאור החלטת הממשלה על ביטול תמ"א 38 החל מאוקטובר השנה.

עם פקיעת תכנית התמ"א 38 הארצית, התכנית החדשה תאפשר לקדם היתרים ברמת ההתחדשות הבניינית על מנת לאפשר לבניין ספציפי להתחדש, להתחזק, להוסיף מרחבים מוגנים ואמצעי נגישות. התכנית החדשה תאפשר גם הוספת חזית פעילה היכן שניתן כגון: מעון יום, גני ילדים, מסחר ועוד. בנוסף, התכנית החדשה מייצרת עידוד התחדשות בשכונות הוותיקות תוך שמירה על מאפייני המרקם הקיים. לצד זאת, התכנית קובעת מנגנונים למעקב ובקרה אשר יאפשרו התחדשות בניינית מבוקרת תוך מתן מענה לצרכי ציבור ותשתיות.

 

 

במסגרת הכנת התכנית, איתרה העירייה כ-2,500 מבני מגורים (שנבנו לפני 1980) שעשויים להזדקק בעתיד לחיזוק או התחדשות. בשל האצת ההתחדשות העירונית בשנים האחרונות, מאות מבנים נמצאים כבר היום בשלבים שונים של בקשה להיתר ורבנים אחרים כלולים בתכניות פינוי בינוי.

ראש העירייה רמי גרינברג אמר: "התחדשות עירונית היא כורח המציאות והיא זו שתאפשר איכות חיים וביטחון עבור תושבי השכונות הוותיקות כאשר במקביל, כפי שמוכיחה התכנית החדשה, אנחנו דואגים לצרכי הציבור בכל פרמטר ומקדמים מבני ציבור, תשתיות, מוסדות חינוך, גינות ציבוריות ומתן מענה תחבורתי ועוד. התכנית החדשה נותנת התייחסות לצירים המרכזיים בשכונות הותיקות וכן התייחסות למבנים בשכונות הותיקות – אחדות, יוספטל, תקומה ועוד. כמו כן, התכנית שמה דגש על אזור לב המושבה – במרכז העיר ותסייע בהעצמת המקום. נמשיך לקדם נושא חשוב זה למען התחדשות העיר והעצמת האזורים הוותיקים בה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר