הדמייה אפשרית של מתחם אנסקי - יסקי-מור-סיוון

העירייה רוצה להעתיק את מנחת בילינסון אל גג בית החולים כדי לבנות לגובה

אתמול התקיים דיון מקיף בנושא בהשתתפות גורמים רבים. נציגי העירייה אמרו כי מיקומו הנוכחי של המנחת עוצר התחדשות עירונית באזור הרחובות אנסקי, חרמון ועצמון, ומגביל התחדשות ברמת ורבר

פורסם בתאריך: 7.3.22 07:56

העירייה שואפת לבטל את מנחת המסוקים הקיים הסמוך לבית החולים בילינסון, להקים מנחת על גג בית החולים, זאת על מנת לפתח את האיזור במסגרת פרויקט פינוי בינוי. אתמול, יום ראשון, התקיים דיון בנושא המנחת והשפעתו על הבנייה באזורים הסמוכים לבילינסון, לרבות מתחם אנסקי. הדיון התקיים בהשתתפות מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש, ראש העירייה רמי גרינברג, אלי דרייפוס המשנה למנהל מרכז רפואי רבין, איציק אוז'לבו מהנדס העיר, דדי מנשה מרת"א (רשות התעופה האווירית) ואנשי מקצוע נוספים מהמשרדים הרלוונטיים.

במהלך הדיון טען גרינברג כי המנחת מטיל היום מגבלות בלתי סבירות על סביבתו והציג כיצד מנחת המסוקים מגביל את פיתוח האזור וקידומו, לרבות עצירת ההתחדשות העירונית שהינה קריטית ונחוצה עד מאוד, במיוחד באזור הרחובות אנסקי, חרמון ועצמון, וכן מגביל את פיתוח ההתחדשות העירונית בשכונת ורבר.

דיון בנושא מנחת המסוקים, צילום דוברות העירייה

גרינברג אמר: "הישארות המנחת כפי שהוא היום יוצרת מגבלות משמעותיות מאוד בבנייה באזור. לא ניתן יהיה לבנות לגובה ברדיוס רחב מאוד, וזהו נתון קריטי בקידום התוכניות לפיתוח העיר. הנושא בעל השפעה על ההתחדשות העירונית הנחוצה כל כך באזור מתחם אנסקי ובאזור שכונת ורבר. אנו רוצים לאפשר לתושבים לשפר את בית מגוריהם ואיכות חייהם ועושים כל שניתן כדי למצוא פתרון שיאפשר את ההתחדשות העירונית באזור זה. יש למצוא פתרון שיהיה מקובל על כל הצדדים ושלא יבוא על חשבון איכות חיי התושבים".

 

מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש, ציין כי יש חשיבות רבה למנחת מסוקים בעת פינוי פצועים וחשוב שהמנחת יהיה זמין לכל תרחיש. יחד עם זאת חשוב להתכנס ולמצוא פתרון שיהיה מקובל על כל הצדדים.
מהנדס העיר איציק אוז'לבו אשר הציג את הנושא וההשלכות התיכנוניות של המנחת על המשך פיתוח העיר, ציין כי "אם המנחת היה מעוגן סטטוטורית היינו מודעים למגבלות ואילו כעת ישנן תכניות שאנו לא יכולים לקדם. זו משימה לאומית למצוא פתרון לנושא על מנת שלא לפגוע בתושבי העיר". עוד ציין אוז'לבו, כי "כעת, במהלך העבודות על החניון בבילינסון המנחת מושבת לשנתיים מה שבעצם מצביע על כך שאולי ניתן לוותר עליו במתכונתו הנוכחית ולפעול להקמת מנחת על גג בית החולים".
גרינברג הוסיף: "כמו בכל עיר מתקדמת בעולם, בהן יש אזורים רווים ומגדלים הבנויים לגובה, גם כאן, יש למצוא פתרון בדמות מנחת מסוקים על גג בית החולים ועל כולם להתכנס יחד ולמצוא דרך יצירתית ליישום הפתרון".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר