התחדשות עירונית בפתח תקוה, צילום דוברות העירייה

החלטה דרמטית של העירייה: פטור מהיטלי השבחה בהתחדשות עירונית. איזה שכונות ברשימה?

בחלק מהשכונות בעיר יהיה פטור מוחלט מהיטל ההשבחה, בחלק מהן ייגבה היטל מופחת. כל הפרטים בכתבה

פורסם בתאריך: 3.4.22 17:39

בהמשך לתנופת ההתחדשות העירונית שהעירייה מקדמת יחד עם המינהלת להתחדשות עירונית "כרמים", הוחלט כי ברוב השכונות הנכללות בהתחדשות העירונית התושבים יהיו פטורים מהיטלי ההשבחה. בעירייה ציינו כי התוספת ביחידות הדיור שיוקמו במסגרת ההתחדשות העירונית דורשת גם התאמות תשתיתיות, וביניהן שטחי ומבני ציבור, מתקני רחוב חדשים, שבילי אופניים, מבני חינוך וגינות ציבוריות. עוד ציינו בעירייה כי ההתנהלות הכלכלית בשנים האחרונות הביאה לצבירת יתרות, והצפי לגבי העתיד מראה מגמה דומה, מה שיאפשר לרשות להקים את התשתיות הציבוריות מתקציב הרשות ולא מהיטלי ההשבחה על חשבון התושבים. בתוך כך הוחלט כי הפרויקטים באזורים אחדות, עמישב, רמת ורבר, אנסקי – דגל ראובן, פוגל – בכר, יוספטל ומרכז העיר, לב המושבה – יהיו פטורים מהיטלי השבחה. בנוסף, שיפר, תקומה וצפון אורלוב ידרשו בהיטל השבחה מינימלי של 25% כאשר בשאר העיר ישולם היטל השבחה בגובה של 50% בלבד.

 

 

יצוין כי מי שמשלם בחלק מהפרויקטים את היטלי ההשבחה הם היזמים, למרות שרשמית החייבים בהיטלי השבחה הם הדיירים. ללא ספק מהלך זה של העירייה יהפוך פרויקטים מסוג זה בפתח תקוה לאטרקטיביים יותר עבור יזמים ויסייע בקידומם. בעירייה הדגישו כי הפטור מהיטלי השבחה הינו גם שיקול תיכנוני המאפשר להפחית את הצפיפות ולהגביל את הבניה באזורים מסויימים ובמקביל להשאיר את הפרוייקט רווחי עבור היזם, ריאלי לביצוע ומותאם יותר לסביבה בה הוא מוקם.

מהעירייה נמסר כי ההתחדשות העירונית מחוייבת במציאות והיא זו שתאפשר איכות חיים טובה יותר ומבנה בטיחותי לתושבי השכונות הוותיקות. נושא חשוב זה מקודם באופן מואץ ומחושב שלוקח בחשבון את כלל הצרכים, לרבות תשתיות תחבורה נאותות שיתמכו בגידול הצפוי.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר