שטח תוכנית סירקין הקטנה, צילום ירון קדושים
שטח תוכנית סירקין הקטנה, צילום ירון קדושים

אלפי דירות: החלטה דרמטית בנוגע לתוכנית סירקין הקטנה

שרת הפנים ומנכ"ל משרדה קיבלו את עמדת עיריית פ"ת ומועצת דרום הזרון וביטלו סיפוח שטח לאלעד לבניית 4,000 יחידות דיור. בוועד כפר סירקין מסכמים בסיפוק מאבק ציבורי

פורסם בתאריך: 13.7.22 14:18

לאחר מאבק ציבורי, קיבלו שרת הפנים ומנכ"ל משרדה קיבלו את דרישת התושבים ובקשת ראש עיריית פתח תקוה, רמי גרינברג, וראש מועצת דרום השרון, אושרת גני גונן, והחליטו שלא לספח את מתחם "סירקין הקטנה" לעיר אלעד ולא להקים בו כ-4,000 יחידות דיור שתוכננו להיבנות במתחם והיו נשענות על התשתיות של העיר פתח תקוה. לאור כך, השטח המדובר יישאר בחזקת המועצה האזורית דרום השרון .

"התוכניות הקיימות כיום בתחום השיפוט של העיר אלעד די בהן לתת מענה לצורכי העיר בעשור הקרוב ולאלעד ניתן מענה מקיף במסגרת התוכניות הקיימות", כך נימק את ההחלטה מנכ"ל משרד הפנים, יאיר הירש. עוד הוא הוסיף כי "קיים קושי בהקמת שכונה המרוחקת מהעיר ומופרדת ממנה באמצעות כבישים ראשיים ומסילת ברזל ובכלל זאת המעמסה הכלכלית על עיריית אלעד באספקת שירותים נאותה לתושבים אלו".

במקביל, שרת הפנים קיבלה את ההמלצה על סיפוח לפתח תקוה של שני תאי שטח המתפרסים על פני 95 דונם לטובת קידום תשתיות תחבורה אשר ישרתו את תושבי העיר. בעיריית פתח תקוה ציינו כי בנוגע לתא השטח של סירקין הקטנה, העירייה הציגה התנגדות וטענה כי פתח תקוה היא העיר הגדולה והסמוכה ביותר לשטח, מובהק כי היא תהיה זו שתספק לאזור את התשתיות והשירותים העירוניים והיא תישא בעלויות ולכן אין זה סביר שהאוכלוסייה בשטח המדובר תהיה משויכת לאלעד. כמו כן נטען כי אין צורך לצופף את האזור באלפי יחידות דיור נוספות, בנוסך לתוכנית סירקין הגדולה בה יהיו כ-8,000 יחידות דיור על שטח מחנה סירקין.

ממטה המאבק של תושבי כפר סירקין נמסר על ידי יו"ר הוועד מקומי, רועי סער: "אחרי מאבק ארוך, קשוח ומורכב מול גופים פוליטיים, תכנוניים ובעלי הקרקע – הצלחנו בניגוד להמלצת הוועדה הגאוגרפית, לשכנע את מנכ"ל משרד הפנים ושרת הפנים, כי נכון יהיה להשאיר את שטחי סירקין דרום בכפר ולא לספחם לאלעד לבניית שכונה לעיר. עודאמרסער: "ברור לכולנו כי בניית שכונה חרדית לאלעד בדרום הכפר הייתה משנה את ציביון הכפר לחלוטין. כעת חובה על כולנו להתאחד ולחזק את קשרי הקהילה בכפר על מנת להצדיק את המשך קיומנו ככפר חקלאי במרחב בנייה עירוני. זהו הישג כביר בקרב, אך ברור שגורמים במנהל התכנון ובערים מסביב לא ישקטו וינסו בעתיד הקרוב או הרחוק להשתלט שוב על השטח. החלטת השרה, כמו גם קביעת כביש עוקף עמישב כגבול בין פ"ת לדרום השרון, מהווים תמיכה בתפיסתנו כי דרום השרון בכלל, ומרחב סירקין בפרט, תרמו רבות למען מצוקת הדיור במרחב המרכז ובזכותנו להתקיים כיישוב כפרי – חקלאי עצמאי מזה כ-85 שנה".

 

ראש העירייה רמי גרינברג אמר: "אני מברך את שרת הפנים אילת שקד ומנכ"ל משרדה יאיר הירש על ההחלטה החשובה והנכונה אשר מביאה בשורה אמיתית לתושבי העיר פתח תקוה ולכל האזור. החלטת השרה מנעה בעיה אורבנית ותכנונית קשה, עימה תושבי פתח תקוה והעירייה היו נאלצים להתמודד במהלך העשור הקרוב. אני שמח שעמדתנו התקבלה בנושא ונמשיך לוודא כי תושבי פתח תקוה יקבלו את המיטב בכל תוכנית ובכל תחומי החיים".

ראש המועצה האזורית דרום השרון, אושרת גני גונן, אמרה: ״אנחנו מכירים בצורך לתת מענה למצוקת הדיור הלאומית ונרתמנו לכך פעמים רבות בעבר במחיר כואב, אך המאבק אותו קידמנו בשנים האחרונות נועד להבהיר שלא ניתן לחסל את המרחב הכפרי בתכנון שאינו מאוזן ומידתי. המועצה האזורית דרום השרון מתמודדת עם 20 ועדות גיאוגרפיות ו-ותמ"לים שאם יתממשו יובילו לחיסול החקלאות, הישובים במרחב הכפרי והריאות הירוקות במרכז הארץ". עוד ציינה: "אני מודה לשרת הפנים ולמנכ"ל המשרד על ההבנה ועל ההחלטה האמיצה לטובת עתידו של המרחב הכפרי ושל החקלאות במדינת ישראל. תודה ליו"ר ועד כפר סירקין רועי סער, לחברי מטה המאבק מסירקין ולצוות המקצועי במועצה על השותפות והנחישות במאבק״.

מעיריית אלעד טרם נמסרה תגובה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר