הדמיית פרויקט פינוי בינוי של אזורים בכפר אברהם, מילוסלבסקי אדריכלים
הדמיית פרויקט פינוי בינוי של אזורים בכפר אברהם, מילוסלבסקי אדריכלים

"הבניינים כיום ישנים ומוזנחים". 1,200 דירות חדשות ייבנו בפרויקט ענק בכפר אברהם

במסגרת הפרויקט של חברת איזורים ייהרסו 300 דירות ישנות. הדירות החדשות ייבנו במספר רחובות בבניינים בגבהים שונים. בראיון מיוחד למלאבס מספרת אחת הדיירות על התהליך ועל התחושות

פורסם בתאריך: 22.7.22 08:31

יוצאים לדרך חדש: 300 משפחות משכונת כפר אברהם הוותיקה, יזכו לדירות חדשות, גדולות יותר ומשודרגות, במסגרת פרויקט פינוי-בינוי ענק בשכונה. חברת אזורים נבחרה ברוב קולות לבצע פרויקט משמעותי זה, שיתפרס  על מספר רחובות בכפר אברהם ובקרית הרב סולומון.

במסגרת התכנון החדש של המתחם, יפונו כ-300 דירות קיימות ובמקומן ייבנה פרוייקט אשר צפוי לכלול כ-1,200 דירות במגדלים בשילוב בנייה מרקמית. על התכנון אשר יותאם לצביון השכונה ולצרכי הדיירים אמון משרד האדריכלים מילוסלבסקי. במסגרת התכנון החדש יבנו מספר טיפוסי בניין שונים המשלבים מבנים נמוכים ומגדלים לאורך רחוב הרב הרצוג המתאימים למרקם ולצביון הקהילתי המאפיינים את השכונה.

הפרויקט יתפרס על רחובות יונה גרין (18-22), רבי עקיבא (2-22), כל רחוב הרב גולד, והרב הרצוג (19-37). כמו כן, המתחם צפוי לכלול מפלס קרקע נגיש ומזמין הנותן העדפה להולכי רגל ולמרחבים מוצלים ומטופחים. לצד זאת יוקמו בנייני מגורים בני 8-9 קומות לאורך רחוב הרצוג, ולאורך רחוב הנח"ל תשולב בנייה גבוהה ובנייה מרקמית עם מסחר מלווה רחוב המייצרים דופן של שדרה ירוקה. זאת, בהתאם לתכנית המתאר הכוללנית המציעה הרחבה משמעותית של השטחים הירוקים הקיימים כיום ובנוסף חידוש בתי הכנסת בשכונה ובניית מבני ציבור חדשים לטובת התושבים.

הדיירים הנוכחיים יקבלו דירות גדולות יותר מאלו שיש להם כיום בכ-25 מ"ר. הם יקבלו גם מחסן וחניה לכל דירה, וכן 7 שנות תחזוקה. א"מ היא אחת הדיירות הוותיקות במתחם הפרויקט, היא מתגוררת ברחוב הרב גולד עם משפחתה יותר מ-30 שנה. כמו דיירים ותיקים אחרים, גם א"מ מתרגשת מהשינוי הגדול הצפוי, כאשר בדרך יש תהליך ארוך כמובן. "הבניין כיום מאוד ישן", היא מספרת בשיחה עם מלאבס. "האינסטלציה והחשמל במצב גרוע ביותר. אנשים בצורה פרטית החלו לתקן ולשפץ. השכונה ממש עתיקה, יש המון פיצוצים בקירות והמון קצרים בחשמל. המראה הכללי של הבניין מאוד מוזנח. הקירות מקולפים, בכמה מהבניינים הקירות ממש עם סדקים בולטים. יש בניינים בהם המדרגות והריצוף לא תקינים".

כמה זמן לקח התהליך?
בגדול אנחנו כבר שנתיים בתוך התהליך. הייתה קורונה באמצע אז זה עיכב את הכל אבל עכשיו מתקדם. העבודה שהנציגים שלנו עושים ראויה להערצה. מעל ומעבר משקיעים בפרויקט הזה".

מה יקרה במהלך הבנייה?
"השלבים מאוד ברורים לנו. נציגי חברת אזורים ישבו איתנו והסבירו לנו את השלבים, את כל התהליך. מדובר על משהו כמו 5 -6 שנים. בהמשך אנחנו נעבור להתגורר בשכירות משלב ההריסה ועד סיום הבנייה. יש עוד שלבים של תכנון והגשה לוועדה המקומית ואז קבלת ההיתר. בגדול אנחנו יודעים מה תהיה התמורה שנקבל ואני מבינה שבהמשך יהיה עוד על מה לדבר. זה תהליך, ואנחנו סומכים על אזורים והם הוכיחו את עצמם בארץ. אני אישית ראיתי איך מתקדם הפרויקט בסוקולוב בנתניה וזה ממש נפלא, ממש התפעלתי. אני רואה את השלבים שבוע אחרי שבוע וזה מדהים לראות את ההתקדמות שלהם. רואים מעשים בשטח".

 

 

מה התחושות בקרב הדיירים?
"הדיירים תמיד שואלים מה הם יקבלו. התמורה חשובה להם. חשוב שיהיה כנס, שיהיה מישהו מטעם אזורים שיסביר. כל הדיירים שאני מדברת איתם זה מה שמעסיק אותם. יש את אלה שמחכים כבר בקוצר רוח שזה יקרה ויש גם כאלה שחוששים. יש גם כאלה שהקיעו המון בדירות הקיימות".

סימה מאור, מנהלת התחדשות עירונית בחברה, אמרה: "אנו מברכים על הזכייה במכרז ומודים לדיירים על האמון שנתנו בנו. חברת אזורים פעלה רבות בעבר ברחבי העיר פתח תקוה וממשיכה להשקיע ולפתח את העיר גם בתחום ההתחדשות העירונית. אזור כפר אברהם, ואזורים נוספים במרכז העיר מהווים את לבה הפועם וההיסטורי של פתח תקוה ושאיפתנו היא לפעול למען חידושה של העיר, תוך שמירה על צביון השכונות השונות ומרקם החיים הייחודי בהן".

אזורים מיוצגת על ידי משרד עו"ד עמית, פולק, מטלון ושות', עו"ד אמיתי ארליך (שותף וראש מחלקת הנדל"ן) והשותפה עו"ד ליאורה מנצורי. ניהול המכרז וייצוג בעלי הדירות במתחם נעשה על ידי עו"ד אברהם קורן ועו"ד איריס אלקוני.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. בנינים ישנים מאוד

    הרחובות סביב העיריה מוזנחים מאוד ואף קבלן לא רוצה לבנות רחובות כמו קאשני. הס. יהודה הלוי שהוא בכלל הפך להיות רחוב סואן ותקעו שם מבני צבור מעצבנים .

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר