הדמיית פרויקט יוספסברג באחדות, קרדיט גולדוסר אדריכלים
הדמיית פרויקט יוספסברג באחדות, קרדיט גולדוסר אדריכלים

שלושה בניינים ייהרסו, שני מגדלי דירות ייבנו: אושרה תכנית התחדשות באחדות

במגדלים החדשים יהיו 227 דירות, וכן קומת מסחר. התכנית כוללת גם שטח ציבורי פתוח, כיכר גדולה וירוקה ושטח המיועד למבני ציבור

פורסם בתאריך: 23.11.22 08:14

מפגש הרחובות יוספסברג, מיכל כץ ויצחק בן-צבי בשכונת אחדות, עתיד לשנות את פניו בקרוב. זאת בעקבות אישור של תכנית פינוי בינוי חדשה ברחובות אלה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה שנתנה תוקף לתכנית שהוצעה לה על ידי הוועדה המקומית. במסגרת התוכנית ייהרסו שלושה בניינים ותיקים הכוללים 56 דירות, ובמקומם ייבנו שני מגדלי דירות בני 24 קומות ובהם 227 יחידות דיור. יזמי התכנית הם קבוצת אלמוג.

הוועדה המחוזית מרכז, בראשות מיכה גדרון, החליטה לתת תוקף לתכנית ובכך סללה את הדרך להמשך קידומו המהיר של הפרויקט. בנוסף למגדלים כוללת התכנית שטח מסחרי בהיקף של כ-400 מ"ר בקומת הקרקע. כמו כן, יוקצו משטח התכנית שני מגרשים בשטח כולל של כדונם לטובת בניית מבני ציבור. התכנית נעשתה על ידי אדריכל דורון גולדווסר וקודמה בתיאום עם העירייה ומנהלת כרמים של העירייה. הפרויקט יכלול בנוסף שטח ציבורי פתוח, חזית מסחרית הפונה לרחוב, כיכר גדולה וירוקה ושביל מעבר בין הרחובות. קבוצת אלמוג מדווחת כי מיד עם פרסום התכנית ברשומות, החברה תפעל להוצאת היתרי בנייה בהקדם האפשרי.

אחדות נחשבת לשכונה ותיקה הנמצאת בסמיכות לשכונות שעריה וכפר גנים ב', השכונה ממוקמת בחלקה הדרום מערבי של העיר, בקרבה לכביש 471 המחבר אותה לעורקי תחבורה ראשיים נוספים ביניהם כביש 4 וכביש 6. הוועדה המקומית, בשיתוף עם הרשות להתחדשות עירונית, מקדמות תכנית להתחדשות עירונית לשכונת אחדות, תכנית יוספסברג מהווה חלק מתוכנית זו. בתוך כך, יינתן מענה בנושאי תחבורה, שטחי ציבור ומוסדות ציבור. על פי תכנית אחדות חלק מהמבנים בשכונה מיועדים לפינוי-בינוי וחלקם מיועדים להתחדשות במסגרת תמ"א 38.

 

בוועדה המקומית ציינו כי "מדובר בתכנית חשובה המציעה במתחם פינוי בינוי והתחדשות התואמים את מדיניות התכנון הארצית והמחוזית. הוועדה רואה חשיבות גדולה בקידום יעד זה. להתחדשות עירונית חשיבות לאומית בעיבוי המרקם העירוני, חיזוק העיר הן בהיבט של מתן פתרונות דיור איכותי לתושבים ובמקביל חיזוק התשתיות העירוניות כגון: תחבורה ציבורית יעילה ומתן מענה למבני ציבור נוספים. מנגד, מאפשרת ההתחדשות במרקם הקיים, שמירה על השטחים הפתוחים העוטפים את העיר ומספקים אפשרויות לבילוי ופנאי לתושבים".

המשנה למנכ"ל קבוצת אלמוג, אמיר הלר, אמר: "ראשית, אני מברך את הדיירים שלנו אשר עבורם אישור התכנית הינו צעד גדול ומשמעותי לקראת דירתם החדשה אשר תהא גדולה בטוחה ואיכותית, צעד שיבטיח להם ביטחון אישי וסביבת חיים מתקדמת ומודרנית. אנו מברכים על החלטת הוועדה המחוזית, לאשר תכנית פינוי בינוי חשובה במתחם יוספסברג, שמהווה נדבך אחד מתוך תכנית כוללת להתחדשות עירונית בשכונת אחדות שמובילה העירייה. פרויקט פינוי בינוי זה כולל הפרשת שטחים למוסדות ציבור אשר ישמשו את דיירי המתחם והשכונה. הפרויקט ימשוך ללא ספק תושבים חדשים לשכונה מהעיר ומהסביבה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר