דיון בתכנית יוספטל, באדיבות דוברות העירייה
דיון בתכנית יוספטל, באדיבות דוברות העירייה

אלפי יחידות דיור: התכנית שתחולל מהפכה בשכונת יוספטל יצאה לדרך

הוועדה המחוזית דנה השובע בתכנית לקראת הפקדתה. במקום המבנים הוותיקים ייבנו מגדלי מגורים, לצד חזיתות מסחריות, שטחי ציבור ופארק גדול

פורסם בתאריך: 22.2.23 08:17

ביום שני השבוע נערך דיון בוועדה המחוזית לקראת הפקדת התכנית להתחדשות עירונית בשכונת יוספטל הוותיקה. התכנית מבטיחה כי כבר בשנים הקרובות ייבנו במקום המבנים הוותיקים בנייני מגורים חדשים בעלי סטנדרט בנייה גבוה. התכנית מקודמת על ידי מינהל ההנדסה בעיריית פתח תקוה, מנהלת כרמים, והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. התכנית מציעה התחדשות עירונית איכותנית תוך שמירת הזהות המקומית של השכונה.

אזור התכנון תחום בין כביש 483 המחבר את פתח תקוה לראש העין, ממערב דרך ירושלים (כביש 40 הקיים), מדרום שכונת קריית אלון וממזרח נחל מזור ומחנה סירקין. תכנית המתאר מגדירה רצועה מרכזית – "סיטי סטריפ" – שתכיל עירוב שימושים והתעצמות בניה, הרצועה עוברת באמצע העיר ונמתחת ממזרח למערב העיר כאשר שכונת  יוספטל כלולה בתוכה ומהווה את הקצה המזרחי שלה.

התכנית המשתרעת על שטח של 339 דונם, בו קיימות כיום 1,380 יחידות דיור, במבני שיכונים וכן במבנים צמודי קרקע. במקום מבני השיכונים ייבנו בנייני מגורים חדשים כאשר סך יחידות הדיור לאחר ההתחדשות יעמוד על כ-4,300. התכנית תכלול גם מגרש שעליו ייבנה דיור בהישג יד.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

הרחוב המרכזי של השכונה הוא רחוב וייסבורג, שכולל חזיתות מסחריות לאורכו, והוא הרחוב שבעזרתו מתבצע החיבור החשוב של שלושת השכונות במזרח העיר המהוות את רובע מזרח – שכונת סירקין המתוכננת ממזרח, שכונת שיכון הפועל המזרחי מצפון ושכונת יוספטל כמחבר במרכז. מתוכנן גם רחוב טבעתי המתבסס על רחובות קיימים בשכונה, אשר קושר את כל חלקי ומתחמי התכנית. בנוסף, התכנית מגדילה באופן משמעותי את שטחי הציבור הבנויים והפתוחים בשכונה, לרבות פארק שילווה את נחל מזור. התכנית אף תאפשר הקמת מגוון שטחי ציבור, ובתוכם בתי ספר, גני ילדים ומעונות יום, מועדוני נוער וקשישים ומרכז תרבות.

מבחינה תנועתית, התכנית מסדירה את החיבורים אל תכנית סירקין העתידית ולכל המרחב, וכן מציעה רשת אופניים המתחברת לצירים העירוניים והבינעירוניים. התכנית נותנת דגש בהגדלת הקישוריות לתחבורה ציבורית וחיבור לתחנת המטרו העתידית. בנוסף, תתאפשר הקמת שטחי ספורט ונופש.

ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר "אנחנו עושים צדק היסטורי עם תושבי שכונת יוספטל. הדיון השבוע בוועדה המחוזית הינו צעד משמעותי נוסף לקראת הבשורה בקרוב שתבטיח איכות חיים לתושבי השכונה אשר יזכו למבנים מודרניים ובטיחותיים. התכנית כוללת ביצוע מערך תחבורתי רחב היקף תוך שימת דגש על תחבורה ציבורית יעילה וכן מרחבים ירוקים ושטחי ציבור התואמים את ההתפתחות הצפויה. התכנית מבטיחה כי כבר בשנים הקרובות יוחלפו המבנים הישנים והרעועים ביוספטל במבנים חדשים בעלי סטנדרט בנייה גבוה. אני מודה למינהל ההנדסה בעירייה, למנהלת "כרמים" ולרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, על קידום התכנית החשובה. נמשיך לחדש את השכונות הוותיקות תוך שימת דגש על מבני ציבור, שטחים ירוקים וכל היבט שיידרש לטובת איכות חיי התושבים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר