פתח תקוה, מבט כללי, צילום דוברות העירייה
פתח תקוה, מבט כללי, צילום דוברות העירייה

הסיבה למחירים? נחשף מספר הדירות בפתח תקוה בהשוואה לשנים קודמות

בארגון הקבלנים ניתחו את נתוני הלמ"ס ואומרים: "עיר כמו פתח תקוה צריכה להוסיף בכל שנה כ-1,740 דירות, רק כדי לספק את הגידול הפנימי הטבעי בה". העירייה: "פתח תקוה הינה בין הרשויות המובילות בקידום התחדשות עירונית"

פורסם בתאריך: 27.2.23 08:36

מספר הדירות בעיר עומד על כ-87 אלף יח"ד – כך עולה מניתוח סקר דירות ומבנים של הלמ"ס לשנת 2022, שבוצע בארגון קבלני פתח תקוה. מדובר בתוספת של 14.2 אלף דירות בעשור האחרון (מאז 2012), אז כמות הדירות בעיר עמדה על כ-73 אלף, ובאחוזים מדובר על תוספת של 20% בתקופה זו. פתח תקוה מדורגת במקום הרביעי מבין הערים המובילות בישראל בכמות הדירות הכללית בהתאם לכמות האוכלוסייה הגדולה בעיר.

הלמ"ס מפרסמת זו השנה השנייה את סקר הדירות והמבנים בישראל, הבוחן את מצאי הדירות הקיים בערים ובמועצות המקומיות בישראל נכון ליולי 2022, ושופך אור על המחסור הרב-שנתי בדירות בערים רבות בישראל. הסקר מודד את כמות הדירות שנוספו בכל שנה מאז 2012 בהתבסס על נתוני תשלום הארנונה של הרשויות המקומיות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

 

אהרון דינוביץ, יו"ר ארגון הקבלנים בפתח תקוה, אמר: "נתוני הלמ"ס מראים כי, בממוצע, בכל שנה נוספו פחות מ-1,300 דירות בעיר – זו כמות הנמוכה אפילו מגידול האוכלוסייה הטבעי, שלא לדבר על הביקושים החדשים מצד תושבים שרוצים לעבור לעיר ומזוגות שהתחתנו או התגרשו וכדומה. עיר כמו פתח תקוה צריכה להוסיף בכל שנה כ-1,740 דירות (2% ממצאי הדירות הקיים בה) רק כדי לספק את הגידול הטבעי הפנימי בעיר, כשהתחדשות עירונית היא הדרך המרכזית ליצירת הדירות החדשות. אולם, התחום ספג פגיעה קשה לשנים הקרובות בכך שהעירייה הקצתה בתוכנית המתאר הכוללנית פת 2040 רק 15,000 יח"ד לצורך התחדשות עירונית".

ברמה ארצית, ישנן בישראל כ-2.85 מיליון דירות למגורים – תוספת של 52 אלף דירות לעומת 2021 (1.9%). מדובר על תוספת של 458 אלף דירות (22%) בעשור מאז שנת 2012. האחוז הגדול ביותר של הדירות נמצא במחוז המרכז (25%), ותל אביב (20%), בעוד שבמחוז הצפון רק 15%, במחוז חיפה 13.5%, במחוז דרום 13.2% ו-10.3% במחוז ירושלים.

מדוברות העירייה נמסר: "עיריית פתח תקוה הינה מבין הרשויות המובילות בקידום פרויקטים להתחדשות עירונית, וכל המדדים הרלוונטיים מעידים על כך. בהתאם לכך גם התכנית הכוללנית מראה על קידום נרחב, במסגרתה אושרו הרבה יותר מ-15 אלף יחידות דיור, כאשר התכנית צפויה לעבור עדכונים נוספים והתאמות למגמות התכנון הקיימות, תכניות המטרו ומדיניות הנהלת העיר. זאת בנוסף לאלפי יחידות דיור שיוקמו במסגרת התכנית שהמדינה מקדמת בסירקין. יודגש כי ההתחדשות העירונית מקודמת בהתאם לבחינת מכלול השיקולים, תוך מתן דגש למבני ציבור וחינוך, ריאות ירוקות ופתרונות תנועתיים. נמשיך לקדם נושא חשוב זה לרווחת תושבי השכונות הוותיקות ולטובת קידום העיר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר