עיריית ראש העין לוועדת הרעש ולמשרד להגנת הסביבה: לא נאשר את מפת הרעש, דורשים עדכון מיידי ושקוף בהתאם למציאות החדשה. לצד זאת תתקיים היום מחאת תושבים מול משרדי רשות התעופה האזרחית באיירפורט סיטי, הסעה תצא מהעירייה בשעה 14:15. לרישום להגעה עצמאית הירשמו בטופס https://forms.gle/MNDTMe1VnRFCpboL7
עיריית ראש העין פנתה לוועדת הרעש במשרד להגנת הסביבה ולרשות שדות התעופה, בהתנגדות רשמית לאישור מפת הרעש המעודכנת לנתב"ג, תוך דרישה לעצור את המהלך ולאפשר בדיקה ותיקון מעמיקים בהתאם למציאות התפעולית החדשה.
ראש העירייה, רז שגיא, ציין כי מאז ה-7.10, חל שינוי דרמטי בתבנית התפעולית: במקום תמהיל נחיתות של כ-70% מעל תל אביב וכ-30% מעל ראש העין, המצב הפוך – 67% מהנחיתות כיום מתבצעות מעל העיר, תחת מעטה "תקנות החירום" שמאפשר חופש תפעולי בלתי מוגבל. במקביל הופסק השימוש במסלולי RNP המוכוונים GPS, שהפחיתו רעש והעבירו טיסות מערבית לעיר.
במכתב ההתנגדות טוענת העירייה לכשלים חמורים בתהליך חישוב מפת הרעש, ביניהם: התעלמות מנתיבי הטיסה הממשיים ופיזורם הרחב מעל ראש העין; שימוש בדגמים "מייצגים" ולא במטוסים הרועשים בפועל; בחירת חודשים שאינם מייצגים את הרעש המקסימלי מעל העיר; ניתוח מוטה הכולל השמטת אירועי רעש חריגים והורדת 2 דציבלים ללא בסיס מדעי; רעש רקע גבוה מדי בתחנות המדידה בניגוד לתקן ISO.
לדברי העירייה, טעויות אלה יוצרות עיוות מצטבר של 3–4 דציבלים – הפער שמוציא את ראש העין ממפת הרעש ומאפשר להימנע מחובת מיגון החוקית של המבנים בעיר.
"לא נאפשר להלבין את המחדל באמצעות מסמכים מלאי מניפולציות", אומר ראש העירייה, רז שגיא. "תושבי ראש העין סובלים מדי יום מרעש בלתי נסבל שמחריב את איכות חייהם. לא נסכים להשתתף בהליך שנועד לעקוף התחייבויות סביבתיות תחת מעטה של 'חירום' שהפך לקבע".
עיקרי דרישות העירייה הן עצירת התהליך הנוכחי עד לתיקון הליקויים, ביצוע מדידות חדשות בהתאם לתקן ISO 20906, חישוב מפה מתוקנת שתשקף את כלל נתיבי הטיסה הממשיים, דגמי המטוסים בפועל והחודשים הרועשים ביותר, ביצוע בדיקה עצמאית ומקצועית על ידי מומחים חיצוניים, הבטחת שקיפות מלאה בכלל החישובים והנתונים הגולמיים, וכן התחשבות בדפוסי הטיסה החדשים שנקבעו תחת תקנות החירום.





תגובות