טליה סמולש
טליה סמולש

נשות ראש העין דורשות: מרכז לבריאות האישה בעיר

יו"ר פורום נשים, טליה סמולש: "קיבלתי לא מעט פניות מנשים שאומרות שלאף אחת מהקופות בעיר אין מרכז בריאות אישה". ומה מבטיחים בקופות החולים?

פורסם בתאריך: 3.12.17 08:06

נשות ראש העין, מבקשות לדעת מדוע אף שהעיר הולכת וגדלה אף אחת מקופות החולים לא הקימה מרכז בריאות לאישה, והן נאלצות לנסוע מחוץ לעיר כדי לבצע בדיקות היריון וכדומה. "ראש העין היא עיר ולא עיירה ומתגוררות כאן נשים רבות שזקוקות לשירות בסיסי של רפואת נשים", אומרת יו"ר פורום נשים, טליה סמולש. "לצערי, אישה שרוצה לעשות בדיקת אולטרסאונד או מבקשת להיבדק אצל רופאת נשים אישה ולא גבר, לא יכולה. קיבלתי לא מעט פניות מנשים שאומרות שלאף אחת מהקופות בעיר אין מרכז בריאות אישה והן נאלצות לנסוע לפתח תקווה, לכפר סבא ואפילו עד לאלעד, שהיא יותר קטנה מאיתנו. יש דברים בסיסים שנשים צריכות והשירות הזה מאוד חשוב, במיוחד לנערות צעירות, שלא פעם מעדיפות ללכת לרופאת נשים ולא לגבר. זה יותר נוח להן בגילאים הצעירים. מדובר בשירות בסיסי ואני חושבת שהגיע הזמן שיקום כאן מרכז. מדובר בטיפולים שהם לא חד פעמיים וצריך לראות איך ניתן לקדם זאת במיוחד לאור העובדה שראש העיר הולכת להכפיל את הכמות שלה בשנים הקרובות".

צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

סמולש היא לא היחידה שחושבת שצריך מרכז בריאות לאישה בעיר. גם דנה, תושבת צעירה שהגיעה לראש העין לפני כשנה חושבת כמוה. "אני שייכת לקופת חולים כללית ובה גרנו עד לפני שנה היה מרכז גדול לבריאות האישה שכלל רופאים, אולטרסאונד מקצועי וכן רופאת נשים – דבר שהיום לא קיים בראש העין", היא אומרת. "רופא הנשים שלי הפנה אותי לעשות אולטרסאונד ומאחר ואין בראש העין, נאלצתי לקבוע תור בפתח תקווה ששם יש להם מרפאה גדולה. גם מרכז בריאות האישה בהוד השרון הוא גדול ומאוד מזמין. כאישה, מאוד חשוב להגיע למקום שהוא ייעודי, שאת יודעת שיש במקום אחד את כל הרופאים ואין צורך להתחיל לקבוע תור ולצאת מהעיר".
רונית, אמא לנערה בת 17 מוסיפה: "לאחרונה הבת שלי הייתה צריכה לקבוע תור לרופאת נשים, היא העדיפה אישה, כי בגיל הזה הרבה יותר נוח לשוחח עם אישה מאשר עם גבר, במיוחד כשמדובר בנערות צעירות שמתפתחות. מאחר ומהבדיקה שקיימתי לא הייתה רופאת נשים, קבעתי לה במרפאה מחוץ לעיר, שזה קצת טרטור, להפסיד ימי עבודה ולימודים, מאשר לקפוץ לרופאה לחצי שעה ולחזור להמשך העיסוקים שלה. אני מאוד מקווה שיקימו מרכזים בעיר, ראש העין היא עיר שהולכת לגדול בכמעט 50 אחוז ושיעור גדול מהתושבים החדשים הן נשים. אנחנו נשמח לקבל שירות מקצועי לצד מקום חדיש ומקצועי".

תגובת לאומית שירותי בריאות: "ללאומית שירותי בריאות ישנו מרכז רפואי הנותן שירותים לאלפי לקוחות בראש העין כולל שרותי רפואת נשים כאשר בימים אלו אנו מרחיבים את היקף השירותים בסניף. בנוסף, לאומית נערכת להרחבת השירותים בעיר לאור התפתחותה הנוכחית והעתידית ותפתח מרכז רפואי נוסף בחלקה החדש של העיר בפסגות אפק".
משירותי בריאות כללית נמסר בתגובה: "במרפאות כללית בראש העין, יש לנו כרגע הכל, אבל לא במתכונת של מרכז רפואי. אולטראסאונד יש בכל חדר רופא, יש גם מעקב היריון. ישנה תוכנית להקמה של מרכז רפואה יועצת גדול בראש העין, שיכלול מרכז בריאות אישה ומחפשים לזה שטח".
תגובת מכבי שירותי בריאות: "מכבי שירותי בריאות שמחה לבשר על הרחבת השירותים בתחום רפואת הנשים בראש העין וכבר בתחילת ינואר תיפתח שלוחה חדשה של בריאות האישה בה יוענקו השירותים הבאים: שירות מעבדה לבדיקות גנטיות, טכנאית U.S עם מכשיר מתקדם , רופאת פריון – ד"ר גליה אורון , אחות פריון (שתעבוד צמוד לרופאת פריון במשמרת של הרופאה), זאת בנוסף לרופאות הנשים של מכבי המעניקות טיפול כבר היום. בהמשך השנה תיפתח טיפת חלב ובית מרקחת של מכבי פארם. בימים אלו מכבי מוסיפה להרחיב את היצע רופאי הנשים הצפויים להצטרף במהלך השנה הבאה. מכבי תמשיך להעניק לכ-30 אחוז מתושבי ראש העין, חברי מכבי, את השירות הטוב ביותר ולהתאים את השירותים ופריסתם בהתאם לצרכי התושבים".
תגובת העירייה: "שירותי הבריאות ניתנים על ידי קופות החולים. בקרוב, תיפתח מרפאה לרפואה דחופה 'טרם', וסניפים של קופות החולים במתחמים החדשים. העירייה תעודד כל קופת חולים שתיזום הקמה של מרכזי רפואה נוספים בעיר. מקופת חולים כללית נמסר שהם מתכוונים להקים בעתיד מרכז רפואה יועצת שיכלול גם מרכז בריאות האישה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר