סניף העוגן של הצופים צילום עומר שכטר
סניף העוגן של הצופים צילום עומר שכטר

הצופים: אם העירייה לא תתעשת נבטל את השלוחה בפסגות אפק

במכתב לראש העיר, שלום בן משה, כותבים בהנהגת התנועה בעיר כי לא יוכלו להמשיך את הפעילות במתחם A, בעירייה לא מקדמים לטענתם את הקמת השלוחה בפסגות אפק וגם התמיכות ירדו. מנגד, על פי תגובת העירייה נדמה שהכל בסדר

פורסם בתאריך: 11.12.17 10:40

הנהגת שבט הצופים "העוגן" בראש העין שלחה בימים אלה מכתב לראש העיר, שלום בן משה, בדרישה לבצע מספר שינויים דחופים לצורך המשך פעילותם.

לטענתם השלוחה החדשה "מגן" שנפתחה בתחילת שנת הלימודים בשכונת פסגות אפק גובלת בקווי מתח (הסמוכים לבית הספר במתחם A) וברצונם לקבל מקום אחר. בכל מקרה, הם דורשים הצבת תשתיות בכל מקום שלא יבחר בסופו של דבר. דרישות נוספות הן לשפץ את הסניף בשבט "עוגן" בשכונה הוותיקה והעלאת תקציב התמיכות לתנועה כפי שנעשה בערים אחרות. לסיכום הם דורשים שימונה איש קשר קבוע מטעם העירייה.

"לאור הגידול הדרמטי הצפוי בכמות התושבים בתוך שנים ספורות ומתוך ראיית העתיד, פנינו לעירייה כבר לפני ארבע שנים (עוד בטרם החלו העבודות בגבעות) בבקשה להקצאת שטח בו נוכל להקים את השבט החדש בגבעות ולתאם מיקום לפעילות החניכים", הם כותבים במכתב שנשלח לראש העיר. "סוכם מיקום הן לשבט והן לפעילות, אך אנו שוב פותחים, זו השנה השלישית, את השלוחה בסידור ארעי לחלוטין בגבעות".

שבט הצופים "עוגן" בראש העין מונה כ-1,100 חניכים מכיתה ד' עד כיתה יב'. השבט פועל על פני כל ימות השנה בימי הדרכה בשבט, ימי השתלבות בקהילה, פעילויות בשבט וטיולים וסיורים ברחבי הארץ. שולחת "מגן" נפתחה לפני כשלוש שנים והשנה יש בה כ-400 חניכים ועל פי ההנהגה בתוך שנתיים, הכמות תגדל לכאלף חניכים, פי שתיים משבט "עוגן" הנוכחי. בתנועה מציינים שלפני כחמישה חודשים סוכם על מיקום השלוחה, העירייה הגישה בקשה להיתר ותנועת הצופים רכשה שלושה מבנים בכ-130 אלף שקל.

"לאור הסיכומים, קיימנו פגישה מסכמת לתאום הנחת המבנים עם המהנדס ומנכ"ל החברה הכלכלית והתאכזבנו לראות את חוסר התיאום והרצון המינימאלי ביותר של החברה הכלכלית לעזור ולקדם את הקמת התשתית לשלוחה וכך אנו חוזרים לנקודת ההתחלה ומבלי שהתקדמנו ולו במעט", הם כותבים. לדבריהם במקום שהמועצה תשנס מותניים ותלחם בכל כוחה להקמת שבטים נוספים בשטחה, הם מוצאים את עצמם, הדרג המתנדב, דוחף, מקיים פגישות ומקדם את הקמת השבטים ואילו העירייה בולמת את הנושא לכאורה לטענתם.

בשבוע שעבר, היה אמור להתקיים טקס פתיחת השלוחה בגבעות, אך בתנועה החליטו לאור המצב בשטח להקפיא את הטקס. "במידה והמצב יישאר כפי שהוא, אנו נבטל את הקמת השלוחה ונמזגה לפעילות בתוך השבט הקיים ובכך נבטל את פעילותה על כל החסרונות", הם מאיימים ומסבירים שאין בכוונתם להמשיך ולקבל תגובות נזעמות מהורי השלוחה באשר למיקום הפעילות, ולהמשיך לאלתר בכל פעם מקום אחר, מאחר וטרם הוקמו התשתיות עבור המבנים דהיינו חיבור למים וחשמל, גדר היקפית, שני תרנים ועוד.

"עוד לא נשמע בתנועת הצופים כי הורי החניכים רוכשים את המבנים להקמת השבט (דומה לכך שההורים בעיר היו מממנים הקמת בית ספר) והמעט שהעירייה יכולה לעשות הוא מימון התשתיות המינימאליות הנדרשות להקמת השבט", הם אומרים ומציינים שאחת הבעיות שהם צריכים להתמודד עמה היא מיקום השבט. "לאחרונה התבשרנו שבית הספר במתחם A עובר ללמוד במתחם 'ענבלים' מאחר וקו המתח הגבוהה עובר ליד בית הספר ומאחר והעירייה החליטה שהיא מעבירה את התלמידים, אז גם אנחנו לא יכולים לקיים במקום פעילות מאותם שיקולים. לאורך כל הדרך אמרו לנו שיש מדדים תקינים ולכן גם רכשנו את המבנים מכספנו ולפני שבוע וחצי התגלה לנו שבגלל לחץ של ההורים הילדים מועברים למקום אחר, מדובר באותם ילדים שהולכים לצופים".

בעיה נוספת היא נושא התמיכות שהשנה ירדו לטענתם מ-137 שקלים לחניך לשנה ל-125 שקלים. "אם נשווה את התמיכות לערים אחרות, אנחנו מקבלים אחוז תמיכות נמוך משאר הערים. בנוסף אנחנו רוצים שיהיה לנו איש קשר ישיר, מחלקת הנוער וצעירים יכולה לעזור לנו בפעילויות הקטנות, גיוסים וכניסה לבתי הספר ואנחנו בקשר עם אור היקרי, אבל שאנחנו מדברים איתם על נושאי תקציבים ומיקום הפעילות, הם אומרים שזה לא תפקידם ואנחנו רוצים איש קשר בנושאים האלה. בסופו של דבר המטרה שלנו להוציא נוער טוב יותר ולעזור לעיר ואנחנו מצפים לשיתוף פעולה מלא, שלצערנו לוקה בחסר ומצפים מראש העיר למצוא פתרונות".

תגובת עיריית ראש העין: "המיקום של השבט החדש נבחר בתהליך של הקצאה באופן מסודר והתבצע בתיאום עם הנהגת השבט. בנוסף, נערכה מדידה שמצאה כי הערכים הם בטווח התקין. בכל שנה, מועצת העיר מאשרת את גובה התמיכות על פי מפתח לכל תנועות הנוער. מנהלת מחלקת נוער וצעירים נמצאת בקשר שוטף עם כל תנועות הנוער ובכללם גם תנועת הצופים וזמינה לכל בקשה. בנוסף, המחלקה הקצתה רכז שמטפל בתנועות הנוער מדי יום ונמצא בקשר עם התנועות באופן יומיומי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר