צילום אילוסטרציה עזרא לוי
צילום אילוסטרציה עזרא לוי

סקר: 35 אחוז מהתלמידים לא יודעים שיש קווים יעודיים לבתי הספר

מהבוקר חלו שינויים מהותיים בקווי ההסעות לתלמידים בראש העין, זאת בעקבות סקר תחבורה מקיף שנערך בקרב למעלה מאלף תלמידי העיר. על פי הסקר 14 אחוז ציינו שמסלול האוטובוס ארוך מידי, 20 אחוז שהזמנים לא תואמים את הזמנים שלהם, 21 אחוז שאין תחנה קרובה לביתם

פורסם בתאריך: 26.12.17 14:52

השבוע התפרסמו תוצאת סקר תחבורה ציבורית לתלמידים. בסקר השתתפו מעל אלף תלמידים ועל פיו מרבית התלמידים אינם מכירים את אתר התחבורה שהוקם על ידי מחלקת התחבורה העירונית ובו רשימה של כל קווי האוטובוסים, שעות ומסלולים. עוד על פי הסקר, למעלה מ-35 אחוז מהתלמידים, כלל לא יודעים שיש קווים יעודים לתלמידים.

בסקר השתתפו 46.9 אחוז בנים לעומת 53.1 אחוז בנות. מרבית המשיבים היו תלמידי החטיבות. בחטיבת גוונים ענו על הסקר 30.3 אחוז מכלל התלמידים, בחטיבת היובל 42.6 אחוז, בתיכון בגין 23.7 אחוז ובבית הספר טל 3.3 אחוז בלבד. מרבית המשיבים היו תלמידי כיתות ז'- ט' ועל פי הנתונים רק 0.2 אחוז מתלמידי כיתה י"ב ענו עליו.

עוד על פי הסקר 88 אחוז מהתלמידים משתמשים בתחבורה ציבורית, 57 אחוז מהם העידו שאינם משתמשים בקווים הייעודיים לתלמידים ו-35 אחוז מהתלמידים שהשיבו שאינם יודעים על קיומם של קווי תחבורה ציבורית לתלמידים. 10 אחוז מהתלמידים ציינו שהם לא משתמשים בקווים היעודים מאחר והאוטובוס צפוף ובדרך כלל מדלג על התחנה שלהם. 14 אחוז ציינו שמסלול האוטובוס ארוך מידי, 20 אחוז שהזמנים לא תואמים את הזמנים שלהם, 21 אחוז שאין תחנה קרובה לביתם. עוד עולה מהסקר כי השעות העמוסות ביותר הן מ-12:30 עד השעה 15:00.

"לאחר שניתחנו את הנתונים, הוחלט על תגבור והוספת קווים על ידי מחלקת תחבורה", מסביר אבי בנג'ו חבר וועדת תחבורה ויו"ר וועד תיכון בגין לשעבר. "נוסף קו 304 שמתחיל בחטיבות ומסיים בנווה אפק וקו 303 שמתחיל בבגין ואוסף מבית ספר טל והחטיבות ונוסע ישירות לשכונות החדשות ולכן המסלול התקצר. בנוסף, קו 300 מתחיל בבגין ועובר דרך החטיבות ומסיים באפק ובשעה 13:30 יש תגבור של קו תשע מהחטיבות לשכונות החדשות".

לדבריו בבוקר הוחלט לאחר את יציאת קו 300 לשעה 7:25 על מנת שהילדים לא יגיעו מוקדם מידי לבית הספר. "אנחנו מקווים שבעקבות השינויים, נראה שיפור בהסעות, אנחנו עוקבים ובמידה ויש בעיה, נטפל בה באופן מידיי", הוא מסכם.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר