גל גדות. צילום: רויטרס
גל גדות. צילום: רויטרס

אירית גדות: "זה לדעתנו ספין, הם אפילו עוד לא פנו אליה"

הרעיון לקרוא רחוב על שם השחקנית הבינלאומית המצליחה גל גדות עלה בעירייה לאחר שמפיצי "ליגת הצדק" בישראל ביקשו את עזרתם בקידום הסרט בארץ. בעיר יש כאלה שמזכירים כי אפילו בית קולנוע להציג בו את הסרטים שלה אין כאן

פורסם בתאריך: 4.1.18 16:52

לאחרונה התפרסם כי עיריית ראש העין מבקשת לקרוא רחוב על שמה של הדוגמנית -שחקנית המצליחה ביותר שיצאה אי פעם מישראל – גל גדות. אין ספק כי הצלחתה והופעתה החיננית בסרט הבלוק-באסטר ההוליוודי המצליח עד מאוד בתפקיד "וונדר וומן" (שקיבל את תמיכת מרבית מבקרי הקולנוע בעולם), קורצת לפרנסי העיר, שרוצים למתג את העיר כעיר צעירה ואטרקטיבית. אולם אמה של גדות, אירית גדות, אומרת השבוע כי לדעתה מדובר בעורבא פרח.

"עדיין לא יצרו עם גל קשר ולכן לדעתנו זה ספין", אומרת השבוע האם גדות. "גל היא בן אדם בוגר, נבון ואחראי וכאשר יפנו אליה, היא תיתן להם את התשובה".

מה את חושב על הרעיון?

"זה מאוד מחמיא לנו, אבל גל עדיין בחיים ובראש העין הרחובות בדרך כלל על שמות אנשים שנפטרו. בכל מצב, אני אמא שלה ולא גל. התשובות אצל גל".

גל גדות. צילום אי. פי. - גיליון מיוחד

גל גדות. צילום אי. פי

בעירייה תומכים בכך

הכל החל לפני כחודש וחצי, אז פנו אל עיירת פתח תקוה המפיצים הישראלים של הסרט "ליגת הצדק" בו לוקחת גדות חלק בתפקיד וונדר וומן לצידו של בן אפלק (באטמן) והנרי קאביל (סופרמן), במטרה לקדם את הסרט גם בעיר שבו גדלה והתגוררה גדות.

"התקשרו אלי מההפקה של קידום המכירות בישראל והעלו כל מיני רעיונות איך לקדם את הסרט בראש העין", מספר רפאל חתוכה – יועץ התקשורת של ראש העיר שלום בן משה. "אחד הרעיונות היה להקים רחוב על שם גל גדות. אמרתי להם שרחוב נשמע לי יפה מאוד, רק שמדובר בתהליך שלוקח זמן. צריך להגיש בקשה וזה צריך לעבור את הוועדה שמאשרת, אבל לפני שקוראים לרחוב על שמה, צריך לקבל את האישור של גל גדות שהיא בכלל מעוניינת בכך. בדרך כלל קוראים רחובות על שמות אנשים שנפטרו ועל מנת לא ליצור אי נעימות ולהגיע למצב מביך, צריך לבדוק שהיא באמת מסכימה. הפנייה של המפיצים הייתה לפני מספר חודשים ומאז לא התפתח כלום. אנחנו בעיר מאוד תומכים בכך, אני חושב שזה רעיון יפה, גל גדות מאוד ראויה, היא מייצגת את ישראל ואת ראש העין בכבוד, היא מזכירה את העיר בכל ראיון שהיא לוקחת בו חלק, מספרת על ילדותה והיא מאוד ראויה ויש לגביה גם קונצנזוס והיא עושה לנו שירות מצוין".

איפה אמור להיות הרחוב על שמה?
"בתחילה דובר על שכונת הנופרים, שזוהי שכונה שהרחובות שלה בנושאי מים – סמוך ללב ישראל. גם בשם גל וגם בשם משפחתה גדות יש קשר למים. עכשיו עלה הרעיון לעשות זאת ברובעים החדשים, באזור האמנים".

ופניתם לגל או למשפחה?
"עדיין לא, אבל נשמח ליצור איתם קשר ולראות איך מקדמים את זה בצורה כזו הוא אחרת. בדרך כלל שם של רחוב מגיע מצד התושבים שפונים או המלצה כזו או אחרת".

ואתם לא יכולים להציע לוועדה בעצמכם?
"זה לא נהוג, אבל גם גופים עירונים יכולים. רק שלפני שנציע לוועדה, חייבים לבדוק שהיא באמת מעוניינת בכך"

מה חושב ראש העיר?
"זה תחום שהוא פחות מתעסק בו, אבל גם מבחינתו היא ראויה לכך ומה שתחליט וועדת השמות מקובל עליו. היא בחורה ערכית ואיכותית ומייצגת את העיר בכבוד".

רפאל חתוכה. גיליון מיוחד

רפאל חתוכה

"לא נכון לשבור את הכללים"

גל גדות נולדה ב-30 באפריל 1985 בפתח תקוה ובגיל שמונה עברה משפחתה להתגורר בשכונת גבעת טל בראש העין. אביה מיכאל, מהנדס ואיש עסקים ואמא אירית, מורה במקצוע שפרשה מהוראה לפני מספר שנים. עוד במשפחה אחות קטנה בשם דנה.

גדות, נבחרה למלכת היופי של ישראל בשנת 2004 ובמשך השנים דגמנה, אך את הפרסום העולמי קיבלה לאחר שגילמה את דמותה של ג'יזל ישר בסדרת הסרטים האמריקאית "מהיר ועצבני". בהמשך כיכבה בסרט "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק". לשיא הצלחתה הגיעה כאשר גילמה בסרט "וונדר וומן" את גיבורת העל. בימים אלה היא מככבת בסרט "ליגת הצדק". גדות מתפעלת עמוד פייסבוק הכולל מעל ל-9 וחצי מיליון לייקים, באינסטגרם כ-11 מיליון עוקבים, ובטוויטר מעל למיליון עוקבים. גדות הפכה להיות הדבר הבא, היא מככבת על שערי עיתונים ברחבי העולם, היא הנחתה את תוכנית הטלוויזיה המיתולוגית סאטרדיי נייט לייב ולא שוכחת אף פעם להזכיר מאיפה היא הגיעה ואת אהבתה למדינת ישראל.

אולם מבחינת התושבים הדעות להנציח את שמה באחד מרחובות העיר די שנוי במחלוקת. "אני גאה שבת העיר הקטנה שלנו הגיעה להוליווד", אומרת מאיה יעקובי. "זה הישג בלתי יאומן ומגיע לה את ל הפרגון שבעולם. "ראש העין בחלקה מורכבת משמות של פרחים, עצים, אמנים, אישים בהיסטוריה ולקרוא לרחוב בשמות שחקני קולנוע או סלבריטי במיוחד אם צמחו מתוך העיר שלנו זה בהחלט רעיון טוב".

"כל העניין הזה נראה קצת הזוי", אומר אילן סתווי תושב העיר. "גל גדות מקסימה, אבל לקרוא שם רחוב על שחקנית קולנוע כשאין בראש העין בית קולנוע בכלל בכדי להציג את הסרטים שלה, זה הגיוני?".

התושבת אנט תם מלחי מוסיפה: "הכל אפשרי בארץ האפשרויות, אבל עדיף לקרוא רחוב על שם זוהר ארגוב ששינה דבר או שניים במדינה או אהובה עוזרי", היא מסבירה. "חוץ מזה, לדעתי יש אזה חוק שקוראים רחוב על שם אדם שמת לפחות שלוש שנים".

גם טליה סמולש חושבת שעוד מוקדם לקרוא רחוב על שם השחקנית המפורסמת. "למיטב ידיעתי, נהוג לקרוא שמות על שם אנשים שנפטרו", היא אומרת. "גל גדות נבונה ורהוטה, דעתנית עם נועם הליכות. יש בליבי הרבה אהבה והערכה לאישה צעירה זו יוצאת ראש העין ואיחולים לחיים ארוכים. יחד עם זאת, זה לא נכון לפרוץ את הכללים. יש אתר 'רחוב משלה' בו יש הצעות לשמות רחובות על שם נשים איכותיות שאינן בחיים. ממליצה בחום לעשות בו שימוש הנצחה שוויוני מגדרי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ליאור דבש מילר

    אם יקראו על שמה של גל גדות רחוב בישראל
    אז שיקראו גם רחוב על שמו של אייל גולן או אייל ביטון
    הרי זה אותו הדבר.
    אז שיהיה שיוויון

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר