קורס תאוריה בראש העין. צילום באדיבות עסקים מצליחים
קורס תאוריה בראש העין. צילום באדיבות עסקים מצליחים

כך הצליח טל עובדיה להפיץ את בשורת לימודי התיאוריה החינמיים לתושבי העיר

עמותת עסקים מצליחים מביאה בארבע השנים האחרונות לתושבי ראש העין בחינם את מה שבכל מקום אחר היה עולה להם אלפי שקלים – קורס תיאוריה. הוגה הרעיון וחבר העמותה טל עובדיה מספר איך הכל התחיל, למה זהו מיזם חייו ולאן הוא לוקח את זה הלאה

פורסם בתאריך: 19.1.18 14:10

בנובמבר 2014 נפתח בראש העין פרויקט "קורס תיאוריה" חינם לתושבי העיר בהובלת עמותת "עסקים מצליחים". העמותה מסבסדת את השיעורים – והתושבים נהנים. ההצלחה כל כך גדולה עד שבשבוע שעבר נפתח קורס התיאוריה ה-22 במספר, המיועד לכולם מגיל 16. עד כה השתתפו בקורסים למעלה מ-1,500 תושבי העיר. "בעיני הקורסים האלה, הם שליחות גדולה", מתרגש תושב העיר וחבר העמותה טל עובדיה שהפרויקט הוא הבייבי שלו יחד עם יו"ר העמותה איתי ונה. "קל וחומר כי השמחה הגדולה בשבילי היא לתאר את תחושת הניצחון כשאני רואה בעיניים. אמא שמסיעה את ילדיה לגן אחרי שהשקיעה מזמנה ולמדה אצלנו את השיעורים זהו סיפוק גדול בעבורי".

הכל החל כאשר עובדיה (28) תושב ראש העין וסטודנט שנה ד' למשפטים, החל את לימודיו. במקביל הוא התנדב בעמותת "אור ירוק". לאחר אין ספור שיחות עם צעירים הוא הבין שהקושי הגדול שלהם, אולי אף יותר מהטסט עצמו, הוא מבחן התאוריה. התלמידים אינם יודעים כיצד לגשת לחומר הנלמד ומתקשים לשנן אותו. עובדיה חשב, שכיוון שהתלמידים מסתבכים בגלל אלף ואחת סיבות, צריך להמציא שיטה אחת נכונה וייחודית שיגרמו כמעט לכל אחד לעבור את המבחן באופן פשוט ויעיל. וכל היה.

את השיעורים מעביר עובדיה עצמו. הוא אגב, מספר על עצמו, שעבר את מבחן התיאוריה רק בפעם השלישית – ולכן הוא מבין היטב מה עובר על אותם חבר'ה צעירים. "אני יודע איזו תחושה נוראית, כאילו חרב עולמנו כשאתה מקבל את התשובה שלא עברת", הוא אומר. "אני תמיד נותן דוגמא על אחת מהנשים שלמדה אצלנו בקורס, ובמשך כל השיעורים חזרה על משפט 'אין סיכוי –אני לא אצליח'. והנה, ברוך השם כיום היא נוסעת על רכב פרטי משלה, ועוזרת לתא המשפחתי בעניין הוצאת ילדים מהגן וכדומה. לעיתים אני גם שומע מהסביבה 'טל, עברתי תיאוריה ראשונה ולמדתי לבד- בשביל מה צריך קורס'. חשוב לי להדגיש שמרבית האנשים באמת מסתדרים לבד, אבל כדי ללמוד ולהבין באמת את משמעויות הנהיגה יש להעמיק קצת יותר בלשון המעטה. בעייני מדובר בהרבה יותר ממה שאנחנו חושבים כשאנחנו נוהגים על הכביש".

טל עובדיה. צילום פרטי

טל עובדיה. צילום פרטי

גם ונה גורס כי קורס התיאוריה הוא באמת שינוי מרענן בנוף שיעורי הנהיגה. "קורס התיאוריה חינם לתושבי העיר צעירים ובוגרים פועל מעל 4 שנים בהצלחה רבה", הוא אומר. "הוא נותן מענה לאנשים שמתקשים ללמוד ולעבוד את המבחן העיוני ואנחנו כאן בשבילם עלך מנת לתת להם את הכלים לעבור את המבחן. אני מברך על שיתוף הפעולה עם טל עובדיה שנרתם לפרויקט בהתנדבות מלאה. אנו נמשיך בפעילות זו למען תושבי העיר".

חיסכון של אלף שקל

קורס תיאוריה מתקיים בין פעם לפעמיים בשבוע ובו לוקחים חלק כ-40 משתתפים, בשבעה מפגשים. במהלך הקורס הם לומדים על תקנות התעבורה, סכנות נהיגה תחת השפעת סמים ואלכוהול, הכרת הרכב, דיני תעבורה ועוד. "בקורס יש אווירה מאד ביתית ונעימה ואנחנו משתדלים לדרבן ולדחוף את כולם כדי שכל משתתף יסיים עם הרישיון, כך גם שבסיום השיעורים אנו מוציאים אוטובוס הלוך ושוב עד למבחן העיוני במשרד הרישוי שבפתח תקוה. לשמחתי מי שמגיע לקורס מסיים עם תחושה מלאה בביטחון ומקבל בין היתר מלא טיפים, למשל, אך מתנהגים בסיטואציה של סנוור מרכב הבא ממול או אך אנו מתמודדים בעת מצב של תאונה דרכים שאנו אשמים בה. הם לומדים גם איך להתנהל בשלבים המאוחרים יותר גם כן מבחינה משפטית. לכן העמותה הביאה בהתנדבות את בוחן התנועה, מומחה ומגשר בתאונות דרכים ואת השוטר בדימוס, חיים גדליה, תושב העיר, כדי שינחה מה באמת עושים במצבים אלו. יותר ידע זה יותר כוח".

כמה עולה הקורס?
"הקורס הוא חינם והעמותה ממנת אותו, מי שעושה את הקורס במכונים פרטים, המחיר עומד על כאלף שקלים".

ישנם אי אילו אכזבות או קשיים?
"יש מקרים שתלמידים נגשים למבחן ונכשלים. לדוגמא תלמיד שלמד, השקיע והתאמץ ונכשל על 4-5 טעויות, זה בדרך כלל מאוד מתסכל אותם והם יוצאים מאוכזבים, בדרך כלל מעצמם, בדרך כלל אני מקיים איתם שיחה, נותן את הדוגמא האישית שלי, שעברתי רק בפעם השלישית וזה מדרבן אותם ועוזר להם לגשת שוב פעם. בדרך כלל הם נגשים יום למחרת והם עוברים ומצליחים, הכישלון נובע לא מזה שהם לא יודעים את החומר, אלא בדרך כלל מתוך לחץ או סיבות אישיות אחרות. אני אומר לאנשים שגם אם הם עברו לא קרה כלום כיוון שאם ביום למחרת הם עוברים, הם מקבלים תחושת ניצחון כפולה ומספקת".

יש גם חבר'ה שהחליטו להפסיק את השיעורים?
"כמעט ולא, בדרך כלל מי שמתחיל את הקורס מסיים אותו, אבל היו לנו גם מקרים, גם אצל חבר'ה צעירים וגם אצל מבוגרים יותר, שהתחילו את הקורס ומסיבה כזו או אחרת, פספסו שיעור או שניים והחליטו לוותר על הקורס. לשמחתי יש תקווה, כי לא פעם אותם חבר'ה שוויתרו, חוזרים בקורס בסבב הבא וכמובן יש גם מקרים נדירים, של אנשים שמחליטים לוותר לגמרי".

מתגברים על הפחד

על ההצלחות אפשר לשמוע גם מהתלמידים עצמם. "הרבה זמן לקח לי להוציא רישיון כי פחדתי", אומרת ריקי אמזלג בת 34 שהוציאה רישיון לפני כשנה. "עד שהגיעה השמועה לאוזני שמתקיים קורס תיאוריה בראש העין שדרך אגב פתח בפני מאות תושבים את ההזדמנות להגשים את החלום הגדול שלהם – ואני אחת מהם. הם פשוט לא ויתרו לי ועברתי תיאוריה ראשונה".

טניה ויינר, בת 40 מנווה אפק, מוסיפה: "בפעם הראשונה קיבלתי המלצה מתלמיד בסבב קודם של קורס תיאוריה חינמי. פעם בשבוע טל היה מגיע ללמד ונתן גם לי תקווה כמו לעוד רבות אחרים בראש העין בהמון סבלנות ובאכפתיות. במקביל, התנהלו שתי קבוצות – מבוגרים ונוער יצא לי לבקר בקבוצת הנוער בה הבת שלי למדה וחייבת לציין שללמד אותם זה מעשה גבורה".

"בשיעורי התיאוריה אני מרגיש שהלימוד הרבה יותר מובן ומעניין, אפילו שאני יודע שאני יכול ללמוד לבד בבית או עם חבר", מספר ירדן עובד בן ה-18 משכונת צה"ל. "טל מגיש את השיעור באופן מקצועי וסוחף ככה שגם אפשר ללמוד ולהפנים הרבה, וגם ליהנות מטיב השיעור".

אופיר כהן, בן 17, שהוציא רישיון לפני כחצי שנה מסכם: "למדתי הרבה בקורס התאוריה. אחד מהדברים שבאמת השפיעו עליי היא המשמעות הנלוות של נהיגה תחת השפעת אלכוהול, כמה זה מסוכן ושנורא חשוב להיזהר ולהימנע משתייה בעת נהיגה. זה חשוב שבני נוער יפנימו את זה. תודה לכם על ההזדמנות חברים".

עובדיה, עד מתי תמשיכו להעביר את הקורסים?
"נכון לעכשיו הקורס ממשיך כל עוד יש ביקוש. זה כל הזמן ממלא אותי מחדש והתוצאה הסופית, שהעמותה הצליחה להוציא עד כה תלמידים רבים שנוהגים עכשיו על כביש, שהם נהגים טובים יותר ומנוסים יותר גורמת לי כל פעם לשמוח שקורס חדש נפתח" אומר עובדיה שלא עוצר לרגע".

מה התוכניות שלך לעתיד?
"להמשיך בפעילויות של העמותה אותם אנחנו מקיימים לאורך כל השנה ואף להגדיל ולעשות יותר".

ונראה אותך בפוליטיקה?
"פוליטיקה מבחינתי היא המנוף הטוב ביותר כדי לקדם חזונות ואין ספק שכל דבר בעתו ובזמנו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר