משלחת פיזיקה לשוויץ- תיכון בגין ראש העין. צילום באדיבות בית הספר
משלחת פיזיקה לשוויץ- תיכון בגין ראש העין. צילום באדיבות בית הספר

תלמידי בגין השתתפו בסמינר מדעי בשוויץ

במהלך הסמינר, התלמידים השתתפו בהרצאות מפי מדענים ממדינות שונות הפועלים במרכז המחקר, וביניהם גם מדענים ישראלים: פרופסור גיורא מיקנברג וד"ר כפיר בלום

פורסם בתאריך: 31.1.18 17:53

משלחת תלמידי מגמת פיזיקה מכיתות י"ב בתיכון "בגין", השתתפה בשבוע שעבר בסמינר במרכז המחקר בסרן שבז'נבה על הגבול עם צרפת. במהלך הסמינר, התלמידים השתתפו בהרצאות מפי מדענים ממדינות שונות הפועלים במרכז המחקר, וביניהם גם מדענים ישראלים: פרופסור גיורא מיקנברג וד"ר כפיר בלום.

נושאי ההרצאות עסקו במבנה מרכז המחקר, פיזיקה של חלקיקים, האצת חלקיקים, גלאים ומצלמות. בין ההרצאות שמעו התלמידים את ההרצאה שניתנה על ידי ד"ר מנג'יט דוסאנג' בנושא יישומי פיזיקה גרעינית בתחומי הרפואה ומחלות הסרטן במיוחד. הרצאה נוספת היתה על הציפיות מהמחקר המדעי בתחום בחמישים השנים הבאות.

בנוסף, ביקרו התלמידים בגלאי החלקיקים ATLAS שממוקם, כמו כל המאיץ, בעומק 100 מטר מתחת לפני השטח. וכן התנסו במעבדה בו בנו ניסוי של תא ערפל לגילוי קרינה קוסמית. היערכות התלמידים לסמינר כללה הכנה מקצועית בנושאים עקרוניים שמהווים בסיס להבנת תהליכי האצת חלקיקים, התפרקותם כתוצאה מההתנגשות לחלקיקים אלמנטריים, וניטורם באמצעות גלאים שחלקם פותחו ויוצרו במעבדת גלאים במכון ויצמן.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר