צילום אילוסטרציה צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

סקר: כמה נוסעים בראש העין נצפו ללא חגורות בטיחות?

עמותת הזהירות בדרכים אור ירוק מפרסמת תוצאות תצפית שערכה בראש העין. ואיפה העיר ביחס לממוצע הארצי?

פורסם בתאריך: 5.2.18 10:58

עשרה אחוזים מהנוסעים בכפר סבא נצפו כשהם נוסעים ברכב ללא חגורת בטיחות. כך עולה מנתונים שעלו בתצפית שערכו מתנדבי עמותת הזהירות בדרכים אור ירוק. לפי התצפית, 16 נוסעים (כולל הנהג) מתוך כ-160 נוסעים שנצפו ב-80 כלי רכב בכפר סבא, נסעו בלי חגורת בטיחות.

את התצפית ערכה קבוצת הנוער על שם שניאור חשין של עמותתת אור ירוק וחניכי פרויקט פר"ח בעמותה. אלה ביצעו תצפיות בכ- 150 יישובים שונים ברחבי הארץ, במטרה לדגום את מספר הנהגים והנוסעים אשר נוסעים ללא חגורת בטיחות. במסגרת הסקר נצפו למעלה מ- 8,300 כלי רכב ובהם יותר מ-18 אלף נוסעים. לפי התוצאות, 17 אחוז מהנוסעים שנבדקו בכל הארץ – כל נוסע שישי – לא חגרו חגורת בטיחות.

לפי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2017 (ינואר-נובמבר) נפגעו 507 בני אדם בתאונות דרכים בזמן שלא השתמשו באביזרי בטיחות ברכב, בין השאר חגורת בטיחות. 20 בני אדם מתוכם נהרגו ו-117 נפצעו באורח קשה.

בעמותה מזכירים כי במקרה של תאונת דרכים, כאשר הנוסעים ברכב אינם חגורים בחגורת בטיחות, הם עלולים להיזרק אל מחוץ לרכב או על שאר היושבים בו ולסכן גם אותם. במקרה של תאונה, חגורת הבטיחות מפזרת את עוצמת המכה על פני שטח הגוף של הנוסע ושומרת עליו בתוך הכסא ובתוך הרכב. על פי נתוני עמותת אור ירוק, חגורת בטיחות מפחיתה את הסיכון לפגיעה חמורה ב-40 אחוזים.

 

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כשאין מספיק ניידות משטרה אין מספיק אכיפה, והסיכון למשתמשי הכביש רב. כבר הוסיפו 200 ניידות משטרה ועדיין חסרות 250 נוספות, שיעזרו בהגברת האכיפה כנגד נהגים שלא חוגרים חגורת בטיחות, או מסיעים נוסעים כשאינם חגורים. חגורת בטיחות עשויה להיות חבל הצלה במקרה של תאונה, אם תהיה הרתעה מספקת בדרכים, כל נוסע ידאג להיות חגור ורבים יוכלו להינצל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר