חטיבת גוונים. צילום זאב שטרן
חטיבת גוונים. צילום זאב שטרן

בראש העין לא תקום חטיבת ביניים שלישית בשנת הלימודים הבאה

הורים לתלמידים שאמורים לעלות לכיתה ז' מתריעים מפני צפיפות ועומס, אבל בוועד ההורים ובעירייה לא מתרגשים

פורסם בתאריך: 5.2.18 14:40

הורים לתלמידים שאמורים להתחיל ללמוד בשנת הלימודים הבאה בכיתה ז', חוששים מהצפיפות הצפויה בחטיבות הביניים בעיר. לדבריהם, העירייה היתה צריכה לדאוג להקים חטיבת ביניים שלישית בעיר כבר לקראת ספטמבר 2018. מנגד, בוועד ההורים היישובי טוענים שחטיבה שלישית בעיר אמורה לקום רק בספטמבר 2019, וכי ומבדיקה שערכו בוועד, למרות העומס הצפוי ניתן יהיה לקיים את הלימודים בשנה הבאה בשתי החטיבות הקיימות.

"הם הולכים לדחוס את התלמידים כמו סרדינים, 40 תלמידים בכיתה", אומר אחד ההורים המתלוננים, "אז אולי הם יעמדו במסגרת החוק, אבל מי שיפסיד מכך אלה יהיו התלמידים וצוות ההוראה שנשחק. לכן לא מובן לנו מדוע החטיבה לא תקום כבר בשנה הבאה, במיוחד כשחטיבה כזאת כבר נמצאת בתכנון".

הורה אחר אמר: "צריך לקחת בחשבון שהעיר הולכת וגדלה ומגיעים אליה לא רק תלמידי גן וכיתות נמוכות, אלא גם תלמידים בוגרים יותר. אף אחד לא יודע מה יהיה היקף התלמידים שיגיעו לעיר וצריך להיות מוכנים. בעירייה צריכים לבנות בשלב הראשון את הבסיס, 18 כיתות לימוד, ולאט לאט להגדיל את המבנים, כך שבשלב השני ייבנו את כיתות הספח, חדרי המדעים ועוד".

בוועד ההורים אומרים, כאמור, שבבדיקה ערכו מול מנהלות החטיבות והיסודיים ניתן יהיה להסתדר בשנת הלימודים הבאה עם שתי החטיבות הקיימות: "מבדיקה שעשינו, כרגע אין צורך בחטיבה נוספת", אומר יו"ר ועד ההורים היישובי יאיר דואק, "בשנה הבאה יפתחו בשכבת ז' שבע כיתות וכרגע המקום בחטיבות יכול להספיק. בית הספר יהיה עמוס, אבל נעמוד בכך. כבר עמדנו בכך בעבר. לגבי שכבת ח' ו-ט', אני לא יודע כמה תלמידים אמורים להצטרף, אבל הם יוכלו להשתלב בכיתות הקיימות".

ההורים המתלוננים מתריעים על בעיה דומה שצפויה גם בתיכון היחיד בעיר, תיכון בגין, שמאכלס היום כ-1300 תלמידים. "בעירייה מדברים על הקמת קריית חינוך, אבל קריית החינוך אמורה לקום לא רחוק מקווי חשמל, וזה משהו מאוד בעייתי מבחינת ההורים" אומר אחד ההורים.

 

 

במקביל, בשאילתא שהגיש חבר המועצה בני בנגה בית אור לקראת ישיבת המועצה הקרובה, הוא מבקש לדעת מה הן הכנות העירייה לקראת שנת הלימודים הבאה. "בשנת 2018 יתאכלסו במתחמים כ-2300 משפחות נוספות", הוא כותב ומציין שלפי הנראה בשטח רק באפריל יתחילו לבנות בני ילדים, מעונות יום ובתי ספר נוספים ויש חשש שפעם נוספת, יכנסו לשנת לימודים חדשה כאשר מוסדות החינוך לא יהיו מוכנים בזמן או מוכנים בדקה האחרונה.

בנגה מבקש גם לדעת מה הסטטוס לגבי בניית מוסדות חינוך הנחוצים לשנה הבאה, מתי מתוכנן להיפתח תיכון חדש בעיר ומבקש מהעירייה לדווח בארבע ישיבות לאורך השנה על ההכנות לפתיחת השנה ובאוגוסט לקבל דיווח על המצב הקיים בשטח.

תגובת העירייה: "עיריית ראש העין ואגף החינוך נערכים לקליטת תושבים ותלמידים לקראת שנה"ל תשע"ט. העבודות לחטיבה ראשונה מתבצעות להקמת 15 כיתות. לבקשת התושבים ומבדיקת צפי צרכים וזמינות כיתות, לא צפויה בשלב זה להיפתח בשנה"ל תשע"ט חטיבת ביניים חדשה. התלמידים החדשים ייקלטו בחטיבות הקיימות גוונים ויובל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. נאוה

    אני מזועזעת
    החטיבות והתיכון צפופוים גם כך עד 0 מקום !
    ועוד בסיום הכתבה כתוב שלבקשת התושבים ולפי בדיקת צפי לא צפויה להפתח עוד חטיבה.

    בנוסף מצויין בבירור שלא ידוע כמה תלמידים יכנסו כי צפויים בקרוב להתאכלס עוד כמה משפחות.
    אז איך בדיוק נערכים
    עם הקיים והידוע זה בלתי אפשרי.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר