עיריית ראש העין
עיריית ראש העין

מועצת העיר החליטה: מבקר העירייה יסיים את תפקידו מיד לאחר הגשת דוח הביקורת לשנה שעברה

חברי האופוזיציה, משה סיני ואיתן תם, כתבו למבקר המדינה: "ועדת הביקורת לא תוכל להתקדם בדיוניה בלעדיו". העירייה: "אין כל בסיס לחשש המועלה לפגיעה בעבודת הביקורת"

פורסם בתאריך: 22.2.18 11:11

האם דוח הביקורת לשנת 2017 שצפוי להתפרסם בעוד מספר חודשים, אכן יתפרסם? הסוגיה הזאת שנויה במחלוקת נוכח אישור מועצת העיר ביום שני השבוע לסיים את כהונתו של מבקר העירייה, משה כהן, והחלטת ראש העירייה שלום בן משה לצאת למכרז חדש לתפקיד, טרם סיום עבודת הביקורת הכוללת לשנה שעברה.

כזכור, לפני מספר חודשים החליט ראש העירייה שלא להאריך את כהונתו של כהן בתפקיד מפאת הגעתו לגיל פרישה, למרות בקשתו לסיים את הקדנציה ובישיבת מועצת העיר הוחלט השבוע, כאמור, לצאת למכרז חדש.

שלום בן-משה. צילום זאב שטרן

שלום בן-משה. צילום זאב שטרן

המבקר אמור להגיש את הדוח לשנת 2017 עד תחילת חודש אפריל, ולאחר דיון בוועדת הביקורת בנוכחותו ובנוכחות חברי הביקורת, ולאחר קבלת כל ההתייחסויות לדוח, היא מוגשת למועצת העיר וגם מפורסמת לאחר מכן לציבור. אולם כעת, הצפי הוא שמבקר העירייה יעזוב את תפקידו מיד לאחר הגשת הדוח לראש העיר – אך לא יוכל להשתתף בדיוני ועדת הביקורת על הדוח טרם הגשתה למועצת העיר, מה שעלול לשבש את המשך התהליך בצורה משמעותית.

במכתב ששלחו חברי המועצה משה סיני ואיתן תם מהאופוזיציה למבקר המדינה, הם מבקשים למנוע את החלטת ראש העיר לצאת למכרז חדש. "מההתנהלות שלעיל עולה בבירור כי יהיו הסיבות אשר יהיו, כתוצאה ממהלכיו של ראש העירייה והקואליציה העירונית, מבקר העירייה לא יוכל להשלים כהלכה את הדוח לשנת 2017, שכן הוא מודח למעשה מיד לאחר הגשת הדוח, שעה שניתן היה להיענות לבקשתו לסיים תפקידו עם סוף הקדנציה, או לחילופין במהלך יולי, לאחר שהיו מסתיימים דיוני ועדת הביקורת, והדיון בדו"ח השנתי של מועצת העיר", כתבו השניים למבקר המדינה. "המאמץ האדיר שהשקיע ראש העירייה להוביל להסתלקותו המהירה של המבקר, הלכה למעשה, יוצר מצב של ניצול השררה לפגוע בעבודה התקינה של המבקר ושל ועדת הביקורת, שלא תוכל להתקדם בדיוניה בלעדיו, כך שמטרותיו הפוליטיות של ראש העירייה יתממשו. לראש העירייה ידועים נושאי הדוח, ולא מן הנמנע כי יש לו אינטרס לבלום דיון והתייחסות מקצועית ועניינית שאינה יכולה להתקיים כאשר המבקר מחוץ למערכת".

משה סיני

משה סיני

תגובת העירייה: "כהונתו של מבקר העירייה תסתיים ביום 1.4.18 בהתאם להוראות הדין לאחר הגיעו לגיל פרישה. כהונת המבקר לאחר הגיעו לגיל פרישה הוארכה פעמיים. הארכה השנייה אושרה על פי סיכום עם המבקר כי יפרוש בסוף שנת 2017. למרבה התדהמה לאחר מיצוי כמעט מלוא תקופת ההארכה, חזר בו מבקר מההסכמה, ונקט בהליכים משפטיים. למרות האמור ולפנים משורת הדין הסכים ראש העירייה להביא את בקשתו להארכת כהונה שלישית לדיון במועצה. עניין דוח הביקורת לשנת 2017 נדון בהרחבה בישיבה בה נדונה בקשת המבקר להארכה שלישית. על כן הוחלט להאריך את הכהונה עד ליום 1.4.18, הוא המועד האחרון בו על המבקר להגיש את דו"ח הביקורת לראש העירייה, והעתק לחברי הוועדה לענייני ביקורת. על ראש העירייה להגיש לוועדה לענייני ביקורת תוך שלושה חודשים את הערותיו לדוח ולהמציא לכל חברי המועצה העתק מהדוח בצירוף הערות, לאחר מכן יידון הדוח בוועדה לענייני ביקורת וניתן יהיה לפרסמו, יוצא אפוא כי אין כל בסיס לחשש המועלה לפגיעה בעבודת הביקורת. במקביל יפורסם בסוף שבוע זה מכרז לבחירת מבקר לעירייה. מי שייבחר ימשיך בעבודת הביקורת תוך שמירה על רציפותה, ובמקביל יחל בהכנת דוח הביקורת לשנת 2018".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר