בית כנסת תפארת ישראל ראש העין.צילום עמוס עטר
בית כנסת תפארת ישראל ראש העין.צילום עמוס עטר

אחרי 20 שנה: החל גיוס כספים להשלמת הבנייה בבית הכנסת הגדול

במרתף בית הכנסת, שעומד כשלד, מתפללים באופן קבוע כ-120 איש. יו"ר עמותת בית הכנסת, עמוס עטר: "רוצים לראות את בית הכנסת בנוי עוד בחיינו"

פורסם בתאריך: 26.2.18 10:55

וועד עמותת בית הכנסת תפארת יוסף בראש העין, המכונה גם בית הכנסת הגדול, החל לגייס תרומות להמשך תהליך בנייתו – לאחר שזו הופסקה לפני כ-20 שנה בשל קשיים כלכליים. בבית הכנסת מתפלל גם הרב הראשי של העיר, עזריה בסיס, שהוא גם נשיא עמותת בית הכנסת. התפילות נערכות במרתף בית הכנסת המכיל 120 מקומות ישיבה. בסוף הבנייה בית הכנסת אמור להכיל 400 מקומות ישיבה ולהפוך לגדול ולמפואר מבין בתי הכנסת בעיר.

יו"ר עמותת המרכז הרוחני העולמי ליהדות תימן בראש העין, עמוס עטר, הודיע כי בימים אלה הם פונים לציבור ולאנשי עסקים בניסיון לגייס כשני מיליון שקלים לטובת הנושא. "אני רואה כחובה נעימה לבשר לך כי בשעה טובה ומוצלחת, בימים אלו החל תהליך של חידוש הבניה במרכז הרוחני העולמי ליהדות תימן, זאת לאחר עיכוב של למעלה מ-20 שנה". כתב לציבור המתפללים. "לאחר שנים רבות של עיכוב, ועד העמותה הנבחר לקח עליו את המשימה בכל הכוח. אנו פועלים גם לקדם שיתוף פעולה ומעורבות קהילות וחברות עסקיות הפועלות במרחב הקהילתי. בית הכנסת הגדול הפועל בימות השבוע, בשבתות וחגים, ויש בו מערך של שיעורים שלם. גולת הכותרת הוא שיעורו השבועי זו השנה ה-17 של נשיא העמותה מרן עזריה בסיס, בו משתתפים רבים מראש העין והסביבה. בנוסף, במקום מונצחים וגם לומדים את תרבות קהילת תימן המפוארת, עיון ולימוד".

"המבנה קיים משנת 1997 ומאז בשל קשיים כספיים אנחנו מתפללים במרתף כדי לשרת את הציבור", אומר עטר השבוע, "בשנת 2017 נבחרתי כיו"ר ועד העמותה ואני שואף להשלים את הבנייה שלו בשלבים. לפני שבוע וחצי הוצאתי 480 מכתבים לאנשי עסקים בראש העין וביקשתי ממי שיכול, לתרום את חלקו כדי לעזור לנו להגשים את הרצון שלנו בעודנו בחיים. אני מאמין שנוכל לגייס את הסכום בגובה כשני מיליון שקלים אם כמה גורמים שאני מקווה יחזירו תשובה חיובית. החלק החיצוני של חיפוי בית הכנסת מצריך סכום של 150 אלף שקלים. בתוך בית הכנסת, באולם המרכזי, אין שם כלום וזו עיקר ההוצאה. בנוסף אנחנו נוסיף עוד חדרים שאחד מהם למשל הוא חדר לקיום שבת חתן ועוד".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר