אורן אחרק
אורן אחרק

אורן אחרק מציג: קצב יהודי כשר

שיטוט מקרי באינטרנט הביא את אורן אחרק, די.ג'י ושדרן רדיו חרדי מראש העין, לגלות את שיריו של אייל עובד מאלעד. הוא יצר איתו קשר והניצוצות הופיעו מיד. לאחרונה הוציאו סינגל ראשון מפרויקט משותף לציבור החרדי הכולל מוזיקה עכשווית עם מילים כשרות. כשהרבנים מברכים והקהל צמא, מבחינתם השמיים הם הגבול

פורסם בתאריך: 2.3.18 14:01

כל מי שמכיר את אורן אחרק מראש העין, די.ג'י ושדרן רדיו, יודע שהוא ברוך כישרונות ואף פעם אי אפשר לדעת מאיפה תגיע היציאה הבאה שלו. אז לשני התארים הקודמים, הצטרף מלפני מספר שבועות תואר נוסף חדש ונוצץ של זמר – כשיצא לרדיו הסינגל שלו ושל הזמר אייל עובד מאלעד. הסינגל "יש שמחה" הוא תוצר של עבודה משותפת בחצי השנה האחרונה כחלק משפרויקט שירים קצביים לציבור החרדי שהם עתידים להוציא. כן, בגיל 32 החליט אחרק לפתוח בקריירה חדשה ולהביא למגזר החרדי את המוזיקה המודרנית והעכשווית באופן שמותאם לציבור מאזיניו כדי לספק להם מוצר שכמעט ולא קיים כיום במגזר ושימנע מהם להתפתות למוזיקה של הציבור החילוני.

"בעקבות כל הפרגונים על השיר, החלטתי שאני רוצה להמשיך הלאה עם השירה ולעשות את זה באופן מקצועי", הוא מצהיר. "יש מחשבות לעשות מופעים משותפים שלי ושל אייל ולשמחתי יש לזה מקום בציבור שלנו. אנשים רוצים לשמוע שירים כאלה באירועים, ברדיו או בבית. זה משהו שנדרש בציבור שלנו".

מה זאת אומרת?
"בני הנוער החרדים זולגים לציבור החילוני ואני חושב שצריך למלא להם את הוואקום שנוצר אצלם. זה ייתן להם את הנקודה שחסרה להם במוסיקה. הנוער היום מחפש מוסיקה מודרנית ועכשווית. הם עוברים ברחוב ושומעים את המוסיקה שאנשים שומעים ברכבים ולא פעם המילים שהם שומעים לא מקובלות אצלנו בציבור. לכן אנחנו עושים את אותה מוסיקה, אבל כשרה".

אורן אחרק. צילום ליאת רוני

אורן אחרק. צילום ליאת רוני

מה לא כשר במוסיקה החילונית?
"יש הרבה שירים שלא מתאימים למגזר שלנו. שירי אהבה בין איש לאישה שלא תמיד מקובלים אצלנו – זה משהו שלא שומעים. לא תמצאו אדם חרדי ששומע מוסיקה שמספרת על יחסים בין גבר לאישה. אצלנו זו אהבה בינינו לבין בורא עולם, בין אב לבנו, אבל לא בין איש לאישה. החבר'ה הצעירים נהנים מהקצב ומהלחנים והם נופלים במילים. אז במקום לתת להם לזלוג לכיוון הזה, אנחנו נותנים להם אותו דבר – רק עם מילים כשרות. כך הם לא רועים בשדות זרים".

ומה אומרים הרבנים?
"הדעה של הרבנים היא שכל עוד אין תוכן בעייתי מבחינה הלכתית, הם מברכים על זה. זה עושה שמח לעם ישראל וזה נותן להם אפשרות להאזין לשירים מבלי להיכנס לבעיות".

הקהל החרדי מפרגן

אחרק, נשוי לעדי ואב לארבעה נולד וגדל בראש העין. בילדותו למד בבית הספר "אוהל שלום" ובמשך חמש שנים למד מוסיקה במתנ"ס בעיר. לאורך השנים ליווה על קלידים זמרים מהמגזר הדתי ובשנת 2005 החליט לעשות שינוי והתחיל לעבוד כתקליטן הבית ב"טרבין" בהרצליה בר – מסעדה לציבור הדתי. הוא הכניס למקום אווירה הקצבית שעשתה לו שם ולאט לאט הוא החל לתקלט באירועים. כבר 13 שנה שהוא עובד כעצמאי בתחום המוסיקה. בשנים האחרונות הוא משדר ומגיש בכל יום רביעי ברדיו שבזי המקומי, את תכנית המוזיקה הים תיכונית "המובחרים", המשדרת את כל הלהיטים העכשוויים הכי חמים של הקהל הדתי והחרדי.

נראה שאתה בסך הכל הולך בדרך הנכונה, למה גם לשיר?
"במשך שנים רבות אני מפיק רימקסים לציבור הדתי, בחלק מהרימקסים שרתי בעצמי ולאורך השנים קבלתי המון פרגון, הן מבחינת השירה והן מבחינת המילים וזה מאוד העסיק אותי. אמרתי אני עושה קאוורים ואנשים מאוד אוהבים, אז אולי הגיע הזמן שאני אעשה משהו מקורי משלי וזה דחף אותי".

לאחר שאחרק החליט שהגיע הזמן להוציא שירים בעצמו, הוא הגיע במקרה לערוץ של אייל עובד ביוטיוב. "לא הכרתי אותו לפני כן ותוך כדי גלישה באינטרנט נכנסתי לערוץ שלו והתאהבתי בחומרים" הוא מספר. "הבנתי שאני אוהב את הסגנון שלו ואת מה שהוא עושה. יצרתי אתו קשר וקבענו להיפגש. מהרגע הראשון התחברנו, דברנו על דברים שקשורים למוסיקה והבנו שאנחנו מדברים באותה שפה. מהרגע הזה ידעתי שאני רוצה לעשות איתו את הפרויקט הזה".

בשיתוף פעולה התחיל עובד לכתוב מילים, אחרק אחראי על הלחנים וכך התחיל להיווצר הפרוייקט ש"יש שמחה" הוא כאמור הסנונית הראשונה ממנו.

איפה השיר מופץ?
"ברדיו קול חי, רדיו קול ברמה, רדיו 99FM, הידברות ובאתרי האינטרנט הדתיים וביו טיוב".

ומה התגובות שאתם מקבלים?
"מדהימות, אנשים אהבו את מה שהם שמעו וזה מבחנתנו הרבה מעבר למצופה. שסיימנו את השיר, הייתה לנו הרגשה שהוא יצליח, אבל רק שהוא יצא הבנו כמה הקהל באמת אוהב אותו. לציבור הדתי חסר מוסיקה בסגנון הזה, מוסיקה מודרנית, מוסיקה לטינית בסגנון של מסיבות ואני חושב שזה משהו שהוא פורץ דרך וחלוצי, לא משהו ששומעים אותו הרבה בציבור הדתי והחרדי".

אתה מופיע בהפרדה לנשים וגברים?
"ההפרדה קיימת רק במהלך הריקודים, אין בעיה עם ישיבה מעורבת, בריקודים יש מחציה בין הגברים והנשים".

יוצרים משהו חדש ומרענן

אייל עובד, בן 44, נשוי ואב לשישה, נולד וגדל בחולון ולמד בישיבה של הרב חיים רבי שליט"א, ראש ישיבת "עטרת חכמים". כיום הוא מתגורר באלעד ומנהל את מרכז הספורט "וי קלאב" ביישוב. "זה בעצם מה שהביא אותי לעשות 'ריסטרט לנשמה' ולחזור ולעסוק בתחום שאני הכי הרבה אוהב, שירה, כתיבה ומוסיקה", הוא מסביר. "פעילות הסטודיו, היא בעיקר מיועדת לנשים ויש שעורי דאנס, זומבה, אירובי, פילאטיס ועוד וזה מכריח אותנו להשתמש בסגנונות המוסיקה הלטיניים העכשוויים, לצד מוסיקת דאנס כאלו ואחרות, התופסות את עיקר הבמה".

אייל עובד. צילום: יח"צ

אייל עובד. צילום: יח"צ

לדבריו מצד אחד יש ביקוש לשלב מוסיקה יהודית איכותית ולשמור על הסגנון ומבלי לאבד את "הטעם הטוב" ומצד שני, יש את הביקוש למוסיקה מודרנית. "זה מה שהצית בי את הרעיון ליצור ולהוסיף נופך לסגנון הלטיני ושוב מבלי להיגרר למקומות שלא מדברים לציבור שלנו. לאלו שרוצות לשמוע דווקא מוסיקה יהודית – יצרנו פלייליסט יהודי מקורי משלנו הבנוי על המוסיקה הלטינית, פופ, דאנס ואף שירים שקטים, ושילבנו אותו במערכת. התגובות היו מדהימות, בסופו של דבר הם הפכו ללהיטים של ממש וראינו שהציבור מאוד נהנה ומתחבר וכמובן שהמשכנו הלאה".

לאחר שיצר למעלה מ-25 להיטים מסוגננים ומגוונים, כמו "רק בקש מאבא", "בלב יודע" ועוד הוא אומר הוא חיפש ליצור משהו חדש ומיוחד שלא קיים במוסיקה הדתית. "נפגשתי עם אורן אחרק ממש במקרה", הוא מספר, "וגיליתי אומן של ממש, מוסיקאי, זמר, דיג"י ומה לא. לאחר חצי שעה של שיחה ידעתי שזהו, זה החיבור שחיפשתי. לשמחתי זה היה הדדי ובחצי השעה הבאה כבר נרקמו היסודות ללחן חדש, שירה חדשה וחברות שהולידה שיר חדש ומיוחד".

עובד מגלה שהמתכון להצלחה הוא השילוב בין הסגנונות השונים של שניהם. "הסגנונות, הצבעים וכמובן הביצוע, יצרו משהו חדש ומרענן." הוא מסביר.

אחרק, יש מחשבות להפוך תחום השירה למקצועי, אולי ללכת לתוכנית ריאלטי?
"אני אשמח להפוך את זה למשהו מקצועי ולשלב בין הקרירה של הדי.ג'י לזמר, כרגע בשלב הזה, אני לא רואה כיוון של תוכנית ריאלטי".

איפה אתם מופעים?
"בציבור הדתי והחרדי, יש הרבה מופעים בחגים וכמובן אפשר להופיע בחתונות -בר מצוות, לשלב שירה בתוך האירועים".

גיל 32, זה גיל מבוגר יחסית להתחיל קרירה שירה, אתה לא חושב?
"אני חושב שלמוסיקה אין גיל, אני חושב שאפשר להתחיל לשיר בכל גיל, אם יש לך מה לתרום ולחדש ואז זה יעבוד. אני חושב שבמוסיקה שאנחנו יוצרים עכשיו, אנחנו מחדשים משהו שלא נמצא ולכן אנחנו יכולים להצליח, זה משהו אחר, שכמעט ולא קיים אצלנו במגזר. אצלנו במגזר יש הרבה זמרים, אבל לא בסגנון שלנו, שהוא חדשני, זה סגנון שנכנס רק בשנתיים האחרונות ולכן אני מאמין שיש לנו סיכוי טוב".

מה אומרת המשפחה?
"אשתי מאוד מפרגנת, היא שמחה שאני יוצאת לדרך חדשה ובכלל כולם מאוד מתרגשים, זה סינגל מקורי ראשון של שנינו ומסביב התגובות מאוד חמות".

מה החלום?
"החלום שלי זה להופיע בחו"ל, יש קהל גדול שצמא לזה והתקווה להגיע לשם כמה שיותר מהר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עדי

    איזה מלך הבעל שלי.. אין בעל ואדם טוב יותר שאני מכירה כמו האדם הזה.. מגיע לו את כל ההצלחה שבעולם! מי יתן ותעלה מעלה מעלה בעלי היקר. אנחנו מאחורייך! וישר כח למלאבס על הפרגון ועל הכתבה המושלמת הזאת. בשורות טובות לכולם.

  2. עדי

    אין על בעלי המוכשר הצנוע ומהמם.. אתה תצליח כי אין דרך אחרת אתה פשוט כשרוני מידי! אנחנו פה איתך יד ביד מאמינים בך ותמיד לצדך.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר