מרוץ הבנים 2018. צילום עיריית ראש העין (למצולמים אין קשר לידיעה)
מרוץ הבנים 2018. צילום עיריית ראש העין (למצולמים אין קשר לידיעה)

בנות בטייץ בנים בקצר: אפלייה במירוץ ראש העין

בעוד תלמידי החטיבות התבקשו להגיע למרוץ עם מכנסים קצרים וחולצה לבנה עם סמל החטיבה, הבנות התבקשו להגיע בטייץ 3/4 או טייץ ארוך בלבד. לבסוף לטענת ההורים שונתה ההחלטה אבל רוב הבנות הגיעו עם מכנס צנוע יותר

פורסם בתאריך: 20.3.18 08:20

הורים לבנות הלומדות בחטיבות הביניים גוונים ויובל בראש העין נדהמו לגלות כי לקראת המרוץ הבנים בראש העין על שם שי דנור (דדון) שהתקיים זו השנה השמינית בעיר, קיבלו התלמידים הנחיות שונות לגבי אופן לבוש התלמידים והתלמידות. בעוד התלבושות של הבנים כללה מכנסים קצרים וחולצה לבנה עם סמל החטיבה, הבנות התבקשו להגיע בטייץ 3/4 או טייץ ארוך בלבד. ההוראה הזו גרמה לכעס אצל הורים שהלינו על כך בפייסבוק. לטענת ההורים, לאחר שהקימו קול צעקה הוחלט על לבוש אחיד של מכנס קצר וחולצה לבנה לכולם, ללא התייחסות מגדרית. אבל רוב ההורים לא לקחו צ'אנס ושלחו את הבנות עם טייץ.

במירוץ משתתפים מידי שנה מלבד תושבי העיר ואורחים, גם תלמידי ותלמידות בתי הספר בעיר בהם חטיבות הביניים. לטענת ההורים, כבר בתחילת השנה הם דאגו לוודא שההנחיות הלבוש בין הבנים והבנות יהיו זהות בחטיבה לכן הופתעו מהדרישות לגבי המירוץ. "לא מובן לי איך ייתכן שבשנת 2018 עדיין דורשים מהבנות לבוא בטייץ ולא במכנס קצר", מלינה אם לתלמידה. "לא מובן לי מדוע יש הפרדה כזו ולמה כל אחד לא יכול ללבוש מה שנוח לו. זה מצליח בכל פעם להרתיח אותי מחדש שהבנות צריכות ללבוש בגדים צנועים כדי שחלילה לא יראו להם את הרגליים והבנים יכולים ללבוש מה שבא להם".

הופתעם לאור ההסכמות שהגעתם אליהם?

"די הופתענו מההוראה, יכול להיות שזה פרסום שהיה להם משנים קודמות או אולי מישהו לא היה מודע להחלטות בבית הספר. היו גם אנשים שלא הבינו על מה אנחנו מתעקשים וטענו שאנחנו עושים מזבוב פיל ובכלל מה זה משנה מה הבנות לובשות. אבל זה עניין של עקרון. מאוד חשוב לנו להעביר לילדים את המסר שלא משנה מה הבנות לובשות, מכנס קצר, חצאית מיני או טייץ, זו ההחלטה שלהן והיא לא משדרת שום דבר מלבד הטעם האישי של אותה נערה".

אם אחרת מוסיפה: "אחרי שקצת נהיה רעש, אמרו לילדים שהם צריכים לבוא במכנס קצר וחולצה לבנה, מבלי להתייחס לסוג המכנס. אני מאוד מקווה שבעתיד, ישימו יותר דגש לפרטים הקטנים".

במירוץ השתתפו אלפי  במרוץ השתתפו רצים תושבי העיר ומחוצה לה, ותלמידים מבתי הספר בעיר. במרוץ התקיימו 3 מסלולים תחרותיים באורך 10 ק"מ, 5 ק"מ ו-2 ק"מ. בנוסף התקיים מסלול ריצה עממי באורך 1 ק"מ. מסלול מיוחד באורך 300 מטר התקיים השנה לאנשים בעלי מוגבלויות, בו השתתפו תלמידים מבית הספר "נאות אילנה", היושבים על כסאות גלגלים, וקהילה נגישה.

תגובת העירייה תובא לכשתתקבל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר