להקת תזוזה צילום אריאלה ברוורמן ומירה רומנו
להקת תזוזה צילום אריאלה ברוורמן ומירה רומנו

גאווה מקומית: להקת תזוזה מראש העין תופיע בטקס בהר הרצל זו השנה השלישית

חברי הלהקה רק חזרו מהופעה מול הקהילה היהודית במקסיקו, וכבר מתכוננים לטקס הממלכתי בירושלים. יום למחרת הטקס הם כבר יהיו על מטוס בדרך לארה"ב

פורסם בתאריך: 28.3.18 18:00

זו השנה השלישית שלהקת "תזוזה" תופיע במופע יום העצמות בהר הרצל, לרגל 70 שנות למדינת ישראל. "תזוזה" היא רשת להקות ארצית שהוקמה לפני כ-12 שנה על ידי שלומי אלימלך, והסניף בראש העין נחשב לסניף הגדול ביותר בארץ ומונה כ-300 רקדנים ורקדניות מכיתה א' ועד גיל 50.

"השנה זה מרגש יותר משנים עברו", אומר אלימלך, "בחגיגות ה-68 לישראל זה היה מלא פחדים, בחגיגות 69 רצינו להוכיח שאנחנו יותר טובים, ועכשיו, בחגיגות ה-70, זה להראות לכולם שאנחנו ברמה הכי גבוהה שיש. היום אנחנו נחשבים לאחת הלקות הטובות בישראל, אנחנו מופיעים בכל טקס גדול שקיים במדינה, בכל הרמת כוסית של משרד התרבות ומוזמנים לכל תחרות אפשרית".

בימים אלה, מעבר לחזרות האין סופיות לרגל המופע ביום העצמאות, עובדת הלהקה על מופע שאמור לעלות בחודש יולי לרגל 70 שנה למדינת ישראל, שיכלול מלבד הרקדנים גם הופעה של תזמורת. "הילדים מאוד מתרגשים, ואחרי כל הופעה יש להם תחושה של סיפוק ענקי. הם מייצגים את המדינה, בערב יום העצמאות הם בפריים הכי גדול של מדינת ישראל וזו גאווה גדולה, למרות החזרות האין סופיות".

"תזוזה" נוסדה בשנת 2005 על ידי הכוריאוגרף שלומי אלימלך. מאז ועד היום הפכה לשם דבר בעולם המחול הישראלי והלהקה מהווה פלטפורמה מקצועית בעולם המחול המיועדת לילדים, נוער ומבוגרים. "הלהקה מספקת מגוון רחב של אפשרויות לרקדנים שלנו, תוך שימת דגש על מקצועיות, חדשניות ויצירתיות המתכתבת כל העת עם עולם המחול העכשווי", אומר אלימלך, שמוסיף שהסגל שלו כולל מדרכים מקצועיים ובעלי ניסון עשיר בתחום, שמעניקים לרקדנים טכניקות מחול שונות, גמישות, יצירתיות וכמובן העלאת הביטחון והמשמעת העצמית.

אלימלך החל את דרכו כרקדן בלהקת המחול הייצוגית בדרום הארץ, ומיד הבין שמצא את ייעודו והחליט להקים את להקת תזוזה, ריקוד ומחול לכל הגילאים. כיום הוא מלמד מחול כחלק בלתי נפרד מחייו, ובמהלך המופעים עובד עם מוזיקה מקורית המשלבת מספר אלמנטים ומקצבים שונים. "הריקוד שלנו הוא חלק מדרך חיים, זה חינוך ומעורבות חברי הלהקה בתרומה למען הקהילה", הוא אומר, "כחלק מכך, מופיעה הלהקה מספר שנים בשנה בחו"ל, מול קהילות יהודיות ופסטיבלים עולמיים. רק לאחרונה חזרה הלהקה מסיבוב הופעות 'אביב' במקסיקו סיטי מול הקהילה היהודית. בפסטיבל לקחו חלק כ-50 להקות מכל הגילאים מהקהילה היהודית ממדינות דרום ומרכז אמריקה ואורגן על ידי ארגון C.D.A, הוועד המרכזי של הקהילה היהודית במקסיקו. קיבלנו הזמנה רשמית מהקהילה, היינו שם 12 ימים, וזו היתה חוויה מאוד גדולה לילדים, זה היה מאוד מרגש, הקהילה חבקה את הרקדנים בצורה מאוד גדולה ועבור הרקדנים היתה גאווה לייצג את ראש העין ומדינת ישראל בקצה השני של העולם".

נושא הפסטיבל במקסיקו היה "70 שנה למדינת ישראל – צה"ל", ואלימלך בנה תוכנית מיוחדת שכללה את הריקוד "גבעת התחמושת" ("בסוף הריקוד הקהל נעמד על רגליו והריע ללהקה", אומר אלימלך) וכן ריקוד בהקשר של מבצע אנטבה. "לאורך כל הנסיעה, קיבלה הלהקה יחס חם ומיוחד", מוסיף אלימלך, "זו היתה חוויה שקשה לשכוח. הילדים חזרו מלאי חווית והתרגשות. לאורך כל הנסיעה התארחנו אצל הקהילה היהודית במקסיקו סיטי שעטפה אותנו וחיבקה אותנו, ואנחנו כבר מתכוננים לנסיעה הבאה".

הנסיעה הבאה תתקיים יום לאחר המופע המרכזי ביום העצמאות, אז תטוס הלהקה להופעה בארצות הברית מול הקהילה היהודית.  בנובמבר הם מוזמנים להופעה בריו. "בשנים האחרונות ראש העין הפכה להיות מעצמה של מחול. יש בה להקות מקצועיות ואנחנו עובדים לאורך כל השנה שיתוף פעולה עם מתנ"ס לב הגבעה של מקום בלב. יש שיתוף פעולה פורה בינינו ורואים את התוצאות".

 

מה ההבדל בין הלהקה שלכם לבין חוג מחול?

"קודם כל הרצינות. יש לרקדנים והרקדניות סדר יום מאוד קבוע, יש רמה טכנית מאוד גבוהה, הרבה מעבר למה שיש ומקבלים בחוגים. לרקדנים יש מחויבות מאוד גבוהה, הם לוקחים זאת ברצינות, לא יכולים לפספס חזרה או להחליט שלא בא להם היום והם עייפים. מעבר לכך יש משמעת מאוד רצינית והתחייבות של הרקדנים ללהקה ולחברי הקבוצה".

כל אחד יכול להתקבל?

כן, זה פתוח לכולם. אנחנו לא מאמינים במבחנים, כל מי שרוצה לרקוד יכול לרקוד, כל אחד לפי רמתו".

והבוגרים שלכם?

"הבוגרים שלנו מאוד מצליחים, מגיעים להופיע בלהקות מקצועיות בארץ ובעולם, מופיעים במחזות זמר והם הגאווה שלנו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר