רעות לוי. צילום באדיבות רעות לוי
רעות לוי. צילום באדיבות רעות לוי

"אני רוצה להישאר נאמנה למוסיקה שלי"

אחרי שהרשימה והגיעה למקומות גבוהים ב"אקס פקטור ישראל", רעות לוי מראש העין מנסה למצות את 15 דקות התהילה שלה עם שיתופי פעולה מוסיקליים חדשים והופעה ראשונה ומרגשת על הבמה המרכזית ביום העצמאות בעיר

פורסם בתאריך: 13.4.18 15:24

אף אחד כבר לא מתפלא כשזמרת מראש העין משתלבת באחת מתוכניות הריאליטי מוסיקה הפופולריות במדינת ישראל ומגיעה למקומות גבוהים יחסית. העיר מלאה בכישרונות מזמרים, בעיקר בקרב בני העדה התימנית – אם לומר את האמת. אבל עדיין, אם היו מספרים לרעות לוי, בוגרת העונה האחרונה של התוכנית "אקס פקטור ישראל", שהרשימה בקול זך ונעים ובסגנון אישי מפותח ורחב אופקים, שהיא תופיע לראשונה בחייה בערב יום העצמאות על במת הענק בעיר בה גדלה – היא כנראה הייתה מאוד מופתעת. עד כה היא שרה בעיקר לעצמה ולחברים ועדיין, הנה היא מוצאת את מקומה מיד אחרי הופעתו של אברהם טל על הבמה המרכזית.

"אני אופיע מיד אחריו בערך בשעה 23:00", היא מספרת השבוע. "לפניו עוד יופיע גם יהורם גאון. זה מאוד מרגש, זה משהו שלא עובר ואני גם מאוד שמחה על ההתרגשות הזאת. זה כיף להתרגש בכל פעם מחדש. אני מופיע לראשונה בראש העין, וזאת הפעם הראשונה שאני מופיע בכלל על במה כלשהי ביום העצמאות. לא הופעתי לפני 'אקס פקטור', וזה עוד יותר מרגש להופיע בבית בראש העין. בחרתי בשירים בכמה סגנונות שיגעו בכל מיני סוגי האנשים שיבואו להאזין לנו. ראש העין היא אולי פחות הקהל שאני מכוונת אליו מבחינת הז'אנר אז אני מקווה שילך לי טוב. מעבר לכך אני אשיר כמה שירים, כמו למשל השיר שקט של עומר אדם שביצעתי גם בתוכנית, את השיר 'מנגינה' של עדן בן זקן, ועוד שירים של אלישיה קיז ושל נינה סימון".

רעות לוי. צילום באדיבות רעות לוי

רעות לוי. צילום באדיבות רעות לוי

את מרגישה שזו סגירת מעגל להופיע בראש העין?
"זו יותר פתיחת מעגל. אין סגירת מעגל כי עוד לא נפתח אחד כזה. אני מקווה שההופעה הזאת תהיה פתיחה של מעגל יפה וגדול. אני ממש אוהבת את ראש העין. תמיד יהיו את האנשים שיחשבו שראש העין היא חור ושיש בה סטיגמה של תימנית. ואני תמיד אומרת לכולם שזה לא נכון. אני אוהבת את העיר כי היא פשוטה ושמחה".

למה עזבת את העיר?
"כי רציתי לפתח את העצמאות שלי, וגם מסיבות מקצועיות כדי לפתח את המוזיקה שלי. רציתי לצאת מראש העין כדי לחוות עוד דברים. אני תמיד זזה".

הפקטור של האקס

לוי, אחות לתאום, בת 24, חזרה אחרי שהות קצרה בתל אביב לראש העין בחודשים מאז הסתיימה התוכנית. לפני כן טיילה בהודו במשך כשבעה חודשים. היא אוהבת לצייר ולעשות מדיטציה וכמובן לשיר.

בגמר של "אקס פקטור" הגיע למקום השני זמר אחר מהעיר, גיא יהוד. היא עצמה סיימה את התוכנית בתום דו גמר הדחה מול עמיתתה לנבחרת הבנות לין בן חמו, וכעת היא מנסה לאפס את עצמה מוזיקלית וחושבת כעת כיצד לנצל את 15 דקות התהילה שנתנו לה בתוכנית לכדי קריירה מוזיקלית שתחזיק מעמד בימים בהם השוק מוצף בזמרים וזמרות צעירים וותיקים שמתחרים על החשיפה ועל מספר הלייקים ברשתות החברתיות.

"הגעתי לשמחתי לשלבים יותר מתקדמים של התוכנית, והייתי בשלב הצבעות של והצופים", היא מספרת. "מאז התוכנית לקחתי שניה הפסקה להתאפס על עצמי ועל המוזיקה שלי כמוזיקאית. ברגע שהשליטה חזרה לידיים שלי, אז חשוב לי לעשות זאת בצורה מדויקת ונכונה. אני עובדת על החומרים שלי וכותבת חומרים חדשים. אני עובדת על כמה נושאים ושיתופי פעולה".

עד כמה התוכנית עזרה לך בהיבט המקצועי והאישי?
"התוכנית עזרה לי במלא דברים, גם יותר טובים וגם פחות. חוויתי ב'אקס פקטור' את כל סקלת הרגשות. לא היה לי שום ניסיון לפני התוכנית. כבר באודישן הראשון הרגשתי הכי בנוח על הבמה והבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות כרגע. גם ברגעים הפחות טובים שלי שם הבנתי מה אני לא מוכנה לעשות יותר ואיפה הם קווים האדומים שלי. וכל זה גרם לי להכיר את עצמי יותר כמוזיקאית וכמבצעת. התגבשתי על עצמי, ורכשתי שם הרבה ידע מקצועי. היה לי ממש מעניין שם".

מזהים אותך ברחוב?
"האמת שכן. זה נחמד וזה כיף. למרות שנגמרה התוכנית אני מרגישה שאני עדיין בתודעה. ברגע שלא מזהים אותי – אז אני שואלת את עצמי למה לא מזהים אותי וכל זה. היום רוצים להישאר בתודעה. לפעמים אולי מזהים יותר מידי, אך אני מרגישה מאוד מוערכת. אני מאמינה שבסוף זה ידעך, אך אם יש משהו שמדריך אותי זה שקודם כל מה שצריך לקרות קורה, ושלפני כל הלחץ הזה חשוב לי לצאת ולפרוץ בזמן שלי. אם אני טובה אז אני אהיה טובה גם בהמשך. הזמן שלי יגיע. אני לא נותנת לגל של התוכנית להוביל אותי, אלא לעצמי להוביל".

תמניה אסלית

היא גדלה בפתח תקוה ועברה לראש העין במהלך ילדותה המוקדמת – גרה בשכונת מצפה אפק, ולמדה בתיכון בגין בעיר. במוסיקה החלה לעסוק בגיל 14. "המוזיקה התחילה מאז שאני מכירה את עצמי", היא מוסיפה. "באופן ממשי התחלתי בגיל 14, אז התחלתי לנגן בגיטרה. לאחר מכן התחלתי לשיר עם הליווי של הגיטרה ואמרתי לעצמי שיש פה משהו טוב, משהו שמעניין אותי ושגם שעושה לי נעים. מאז אני שרה. לא למדתי מקצועי או משהו כזה. הייתי שרה כל יום את אותו השיר וככה הייתי עולה בסולם ומפתחת לעצמי את הקול. מאז אני שרה בחברות ואהבה מאוד גדולה. לא הייתי מעולם בהרכב כלשהו, אלא בעיקר בבמות פתוחות. התוכנית הייתה חוויה ראשונה המקצועית הכי גדולה שהייתה לי".

לוי, תמניה אסלית גאה, מסבירה את הכישרון המתגלגל בקרב בני העדה. "אנו תימנים ותימנים יודעים לשיר", היא צוחקת. "זאת לא קלישאה. כל התימנים שאני מכירה כולם יודעים לשיר, או לפחות רובם. אצלנו גם המשפחה היא מאוד מוזיקלית. בכל יום שישי בקידוש אני מביאה את הגיטרה ואנו עושים שמח".

איפה תהיי עוד חמש שנים?
"למעשה היום קשה לי לדעת איפה אני אהיה אפילו מחר. השאיפה היא קודם כל להצליח כאן בארץ, בבית. להצליח זה מושג מורכב והכוונה שלי שאני אהיה על במות ושאוכל להתפרנס בכבוד מהמוזיקה וכמובן להישאר נאמנה למוזיקה שלי. בשלב מסוים הייתי רוצה לצאת לחו"ל, למרות שזה כרגע משהו מאוד רחוק ממני, אבל בהחלט זה צעד שהייתי רוצה לעשות בעתיד. אך מעבר לכך, זה הזמן שלי להיות ממוקדת ולכן אני אתמקד בעשיית המוזיקה שלי פה, כי מעבר לכך, אני לא יודעת לאן זה ייקח אותי".

מי הזמר או הזמרת הכי מושמעים בפלייליסט שלך ביוטיוב?
"אצלי הכל בה בתקופות ואולי עוד חודש יהיה משהו אחר, אבל נכון להיום זו מרינה מקסימיליאן".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר