פתיחת מרכז טרם בראש העין צילום באדיבות העירייה
פתיחת מרכז טרם בראש העין צילום באדיבות העירייה

מי אחראי לכך שמבנה המרכז לרפואה דחופה "טרם" עדיין לא נפתח?

בעירייה ובטרם מעבירים את האחריות לאי פתיחת המבנה לכיבוי אש, בעוד שהאחרונים טוענים כי "לבניין אין אישור איכלוס בשל אי עמידת הקבלן בדרישות חוק תכנון ובנייה"

פורסם בתאריך: 3.5.18 09:02

באוגוסט אשתקד נחתם הסכם לפתיחת המרכז לרפואה דחופה "טרם" בראש העין באזור התעשייה הישן. הצפי לפתיחה היה אמור להיות סוף נובמבר תחילת דצמבר. כידוע, בעירייה הודיעו כי המקום יפתח לקראת ינואר ומאז כמעט חצי שנה חלפה מתאריך הפתיחה הרשמי ועדיין המקום, שמוכן לפתיחה ולהפעלה באופן מיידי, סגור.

בעוד הגופים האחראיים מתווכחים ביניהם על מי האחריות לעיכוב,מי שסובל מכך הם התושבים שנאלצים לצאת אל ערים סמוכות על מנת לקבל שירות. בעירייה ובטרם מפנים אותנו לקבלת תגובה מכבוי אש, בעוד בכיבוי טוענים כי "לבניין אין אישור איכלוס בשל אי עמידת הקבלן בדרישות חוק תכנון ובנייה".

"בטרם ובעירייה דאגו לפרסם בכל מקום אפשרי על פתיחת הסניף, אבל בראש העין כמו בראש העין, דיבורים לחוד ומעשים לחוד", אומר אחד התושבים. "לצערי, לא פעם נאלצתי לנסוע מחוץ לעיר לחדר מיון קדמי. העיר הולכת וגדלה, יש המון ילדים קטנים ולא מובן לנו מדוע לכל כך הרבה זמן לקבל את האישורים ולצאת לדרך".

מרשת טרם נמסר בתגובה: "רשת טרם ערוכה לפתיחת הסניף, אלא שבעיות טכניות פרוצדורליות אשר אינן קשורות ב'טרם' מעכבות את הפתיחה. לכשיתקבלו כל האישורים העירוניים ייפתח הסניף".

מעיירת ראש העין נמסר בתחילה: "חברת טרם ממתינה לאישור כיבוי אש לפתיחת המרכז, לצערנו יש עיצומים בכיבוי אש והאישור מתעכב בשל כך".

בכיבוי אש לעומת זאת טוענים כי תגובת העירייה אינה נכונה. לטענתם מדור בטיחות אש לא בשביתה ומפקד התחנה בעצמו קיים מספר פגישות בנושא. "לבניין אין אישור איכלוס בשל אי עמידת הקבלן בדרישות חוק תכנון ובנייה", נמסר. "בוצעה ביקורת איכלוס ב-8 בפברואר השנה והועברו לקבלן דרישות לתיקון הליקויים הקיימים. בוצעה ביקורת נוספת ב-13 במרץ ושוב הועברו דרישות לתיקון הליקויים. מאז ועד היום הוגשו אישורים שונים. ב-26 באפריל ניתן אישור לחיבור חשמל קבוע ללא איכלוס לצורך הרצת מערכות. נכון להיום עדיין לא בוצעו כל הדרישות על פי חוק. על פי דין הבניין לאחר השלמת דרישות יאושר ברמת מעטפת, לצורך איכלוס ולאחר השלמת הדרישות על הקבלן להגיש תוכנית חלוקה פנימית שעדיין לא הוגשה. בשל אי הגשת תוכנית החלוקה עדיין לא הוצאו דרישות סידורי בטיחות לסניף בטרם. יש לציין כי מפקד התחנה, ראש מדור בטיחות אש ומפקחי מניעת הדליקות קיימו מספר פגישות עם הנוגעים בדבר כולל ראש העיר בכדי לקדם את פתיחת הסניף אך כל עוד לא בוצעו הדרישות להשלמת סידורי בטיחות האש לא יינתן אישור איכלוס כדין. מדור בטיחות אש לא בשביתה ומקבל קהל".

לאחר מכן העבירו בעירייה תגובה חדשה: "נכון להיום בעל המבנה קיבל היתר ראשוני למעטפת המבנה מכיבוי אש לצורך חיבור חשמל למבנה. עם חיבור קבוע של החשמל יתקבל אישור מכיבוי אש ולאחר מכן תוציא העירייה טופס 4 לאכלוס למרכז הרפואי. להערכתינו המקום יפתח בעוד כשבועיים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר