שריפת פסולת בג'לג'וליה. צילום אזרחים למען אוויר נקי
שריפת פסולת בג'לג'וליה. צילום אזרחים למען אוויר נקי

שלום בן משה: זיהום האוויר משריפות הפסולת מהווה מצב חירום

את הדברים אמר בועדת איכות הסביבה שהתכנסה ביום חמישי האחרון לבקשת פעילי עמותת "אזרחים למען אוויר נקי". "אנו מקווים כי הפגישה היום תוביל למעורבות פעילה יותר של עיריית ראש העין לקידום המאבק", אומרים בעמותה

פורסם בתאריך: 21.5.18 16:54

ראש העירייה, שלום בן משה, הודיע בדיון בועדת איכות הסביבה ביום חמישי האחרון, כי יפעל למיגור זיהום האוויר משריפות הפסולת הפיראטיות פוגעות בתושבי העיר והכריז כי מדובר ב"מצב חירום" לדבריו. הדיון המיוחד התקיים לבקשת פעילי עמותת "אזרחים למען אוויר נקי" שחברים בה תושבים מאזור השרון בעיקר שסובלים מריחות מזה חודשים ארוכים. בישיבה השתתף גם חבר הכנסת עיסאווי פריג' המתגורר בכפר קאסם.

יו"ר העמותה, יניב בלייכר, מנה את הגורמים לתופעה וציין כי מדובר בתופעה אזורית. לדבריו עד כה נקטה העמותה במספר צעדים שנשאו פרי במסגרת המאבק, בהם כינוס ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת לפני כשלושה שבועות.

 

קובי מדינה ודניאל דינור דחבש, תושבי העיר ונציגיה בעמותה, תארו את המצב בעיר וסיפרו על הריחות הקשים הפוקדים אותה. לדבריהם המצב חמור במיוחד בחודשי הקיץ והסתיו, אף כי גם בחורף ובאביב ממשיכים לשרוף פסולת. מנתונים שהציגו עולה כי השכונות שסובלות באופן הקשה ביותר מהתופעה הן נווה אפק, גבעת טל וגבעת הסלעים. לעיתים מתקבלות תלונות גם מתושבי ראש העין הוותיקה.

"ראש העיר אמר שיהיה לנו איש קשר בעירייה שירכז את נושא הטיפול בשריפות", אומר מדינה. "לדעתי כינוס הוועדה מוכיח שיש פה תהליך הדרגתי שכולל הישג תודעתי משום שכעת כולם בינים שמדובר בבעיה".

בהודעה שפרסמו מעמותת אזרחים למען אוויר נקי לאחר המפגש נכתב: "אנו מקווים כי הפגישה היום תוביל למעורבות פעילה יותר של עיריית ראש העין לקידום המאבק. התרשמנו מכנות כוונותיו של ראש העיר שלום בן משה ובימים הקרובים נפעל כדי לתאם עימו פגישה כדי לדון בצעדים הבאים מצד העירייה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר