דדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת. צילום באדיבות עיירת ראש העין
דדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת. צילום באדיבות עיירת ראש העין

איתן כבל: "אינני מקבל את לוח הזמנים הארוך להעתקת מסדרון החשמל"

בתגובה לתשובת חברת החשמל כי אישור התוכנית להעתקת מסדרון החשמל מעבר לקו הירוק יארך כארבע שנים והעתקת הקוים כשלוש שנים נוספות, אמר יו"ר וועדת הכלכלה כי לא ייתן להם "למרוח את הזמן"

פורסם בתאריך: 3.6.18 16:10

יו"ר וועדת הכלכלה של הכנסת, איתן כבל, לא מוכן לקבל את לוח הזמנים הצפוי על פי חברת החשמל להעתקת מסדרון החשמל מראש העין אל מעבר לקו הירוק, ומנסה לקצר את לוח הזמנים ככל שניתן. במכתב תשובה שהתקבל רק לאחרונה מסמנכ"ל שיווק ורגולציה בחברת החשמל, אורן הלמן, לוועדת הכלכלה של הכנסת, עולה כי לוח המזמנים לא יורד מ-6 או 7 שנים לפחות.

איתן כבל. צילום אמיל סלמן - גיליון מיוחד

איתן כבל. צילום אמיל סלמן – גיליון מיוחד

כבל שלח בעצמו מכתב מפורט לחברת החשמל ובו ביקש לקבל בהקדם את הצעדים בהם נקטה חברת החשמל לקבלת האישורים הנדרשים להעתקת המסדרון. בתשובה ענה הלמן למנהלת ועדת הכלכלה, לאה ורון. במכתבו נותן הלמן רקע על רצועת קווי החשמל והרצון להעתיקה מתחום ראש העין אל מחוץ לתחום המובנה והעתקת שני קווים מזרחה אל מעבר לקו הירוק וקו נוסף מערבה לכיוון כביש שש.

 

לדברי הלמן התקבלה תשובה עקרונית של קמ"ט (קצין מטה) אנרגיה ביהודה ושמרון על כך שבוצעו התאומים והתקבלו האישורים למעבר הקווים אל מעבר לקו הירוק. בנוסף נכתב כי טרם התקבלה התייחסות סופית מקמ"ט חשמל המאשרת רצועה להקמת שני קווי חשמל מתוך השלושה הנדרשים מעבר לקו הירוק. הלמן טוען כי תשובת רשות התעופה האזרחית לגבי מגבלת גובה העמודים דווקא התקבלה ושהתקיימו דיונים ופגישות בנושא.

"להערכתנו, במידה ויאושר לקדם את התכנית בוועדה לתכנון ובנייה", כותב הלמן, "הצפי לאישור התכנית הוא בין שלוש לארבע שנים. לאחר אישור תכנית המתאר, לוח הזמנים לסיום העתקת הקווים ובניית קו חדש של 400 ק"ו, הוא כשלוש שנים נוספות".

כבל מסר בתגובה: ״בהמשך לטיפול שלי בנושא במסגרת ועדת הכלכלה אני שמח שהבינו כי מסדרון החשמל לא יכול לעבור במקום שהוא היום ושישנה נכונות להעתיק את מקומו. יחד עם זאת, אינני מקבל את לוח הזמנים הארוך הזה למרות שבעקבות הדיונים הוא קוצר אך לא במידה מספקת. יש לקצר את ההליך כמה שניתן, אמשיך לעקוב כדי שלא יימרחו את הזמן".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר