שכונת גבעת הסלעים. צילום זאב שטרן
שכונת גבעת הסלעים. צילום זאב שטרן

תושבי גבעת הסלעים מתנגדים להקצאת קרקע לישיבת הסדר

עמותת אורות משה הגישה עוד בשנת 2012 בקשה להקצאת קרקע לצורך הקמת מבנה שישמש לישיבת הסדר. יו"ר מנהלת השכונה: "צריך להגיש התנגדויות". העירייה: "הבקשה נבחנה ככל בקשה דומה אחרת"

פורסם בתאריך: 21.6.18 10:35

תושבים משכונת גבעת הסלעים מתנגדים להקצאת קרקע לטובת הקמת ישיבת הסדר בסמוך לשכונה. לדבריהם שוב מקצים קרקע לעמותה דתית – זמן קצר לאחר הקצאת השטח להקמת המקווה בשכונה.

בהודעה שפרסמה עיריית ראש העין נכתב: "עיריית ראש העין מודיעה בזאת כי הוגשה לה בקשה להקצות קרקע ברחוב נתן שאול בשטח כולל של 1,250 מ"ר. הבקשה הוגשה על ידי עמותת ישיבת אור משה. ההקצאה זו מבקשת למטרת שימוש בקרקע לבנות ישיבת הסדר בגודל של 375 מ"ר עיקרי וכן 187 מ"ר שירות בכל קומה. הציבור מוזמן להגיש בקשות למתן זכות שימוש בקרקע לאותו שימוש או למטרות אחרות תוך 60 ימים ממועד פרסום הודעה זו".

אחד המתנגדים להקמת הישיבה הוא יו"ר מנהלת שכונת גבעת הסלעים, בנימין עודני. "להציב מבנה זה בכניסה לשכונה זה להכניס לנו אצבע לתוך העין", כתב עודני לתושבים. "ההליך הזה מתחיל בדיוק עכשיו לפני הבחירות… השטח הזה צריך להיות מיועד לפארק יפה לשכונה עם מתקני ספורט וגינת כלבים. אני מבקש מכולם להגיב, לתת גיבוי ולהצטרף למאבק. אני מניח שהמנהלת תשב בימים הקרובים ותחליט בנושא. לפי דעתי צריך להגיש התנגדות ומיד".

גם בסיעת מרצ לא אהבו את התוכנית המוצעת ואף פנו בנושא לראש העיר שלום בן משה. עומר שכטר, מי שיעמוד בראש הסיעה בבחירות הקרובות, ציין: "מסתבר שבראש העין התגלו מצבורים אדירים של שטחי ציבור מיותרים, אחרת קשה מאוד להסביר את הכוונה להקצות שטח של 1,250 מ"ר בשכונת גבעת הסלעים עבור ישיבת הסדר", ציין שכטר. "חודשים ספורים לפני הבחירות ובעיצומו של פיאסקו המגה-מקווה בפסגות אפק, בוחר ראש העיר וגורמים בעירייה לקדם שוב הקצאת שטח ענק לעמותה דתית פרטית בלי לשקול את צרכי השכונה, בלי שיח אמתי עם התושבים. התהליך הזה, שנעשה ללא ידיעת חברי מועצת העיר, הוא המשך ישיר של תהליכים עקומים שמדיפים ריח רע. עמותות כמו "ניצן" לסיוע לילדים ומבוגרים עם לקויות למידה, קהילת "בבת עין" של התנועה ליהדות מתחדשת שחברים רבים שלה מתגוררים בגבעת הסלעים וגופים רבים נוספים ממתינים זמן רב להקצאה וכנראה ימשיכו להמתין לפי סדר העדיפויות הזה".

יו"ר סיעת הבית היהודי, עדי אביאני, דווקא גיבה את תכנית ההקצאה: "גם מי שנגד לא מבין את העניין", הוא אומר. "הישיבה כבר קיימת בראש העין ברחוב עופרה מוזס ליד מתנ"ס מקום בלב. כל העניין הוא הקצאה של מגרש. הבניה וההוצאות הן על חשבון ישיבת ההסדר. בהליך ההקצאה יושב צוות שבודק את כל ההיבטים ולאחר מכן מפרסם את הבקשה לציבור. לא מדובר בתהליך לפני בחירות, כי מדובר בתהליך מתמשך".

תגובת העירייה: "עמותת אורות משה הגישה עוד בשנת 2012 בקשה להקצאת קרקע לצורך הקמת מבנה שישמש לישיבת הסדר. הבקשה נבחנה ככל בקשה דומה אחרת. הליך ההקצאה נמצא באיבו ויש לקיים פרסומים ודיונים על פי הנוהל טרם שתאושר ההקצאה, ככל שתאושר, לרבות שמיעת מתנגדים, לכשיגיע שלב הגשת ההתנגדויות (לאחר פרסום שני). בתום קיום ההליכים על פי הנוהל, תובא המלצת וועדות הקצאות כפי שתתגבש לאישור מועצת העירייה כנדרש וכמתבקש. אין איסור שבדין לפעול בהתאם לנוהל הקצאות בתקופת בחירות, עם זאת מובן כי יש לנהל את ההליכים ולקבל החלטות באופן ענייני ומושכל. אין כל בסיס לטענות כביכול שאושרה כבר ההקצאה או נעשה מחטף על בסיס עובדתי. עמותת ניצן הגישו בקשה להקצאת מבנה בנוי לפעילות העמותה. לאחר בחינת הבקשה, הומלץ לעמותה להשתלב ולפעול במבנה שי"ל לאור היקף הפעילות המבוקש, כפי שבעבר שולבו במבנה של אחד מבתי הספר. יצוין כי הקרקע עליה מתקיימת בחינה ובדיקה נמצאת בשכונת צה"ל ולא בשכונת גבעת הסלעים, אך בסמוך לה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר