בית העלמין סגולה. צילום זאב שטרן
בית העלמין סגולה. צילום זאב שטרן

לאור מצוקת הקבורה: קבינט הדיור אישר הקמת בית עלמין אזורי סמוך לראש העין

בית העלמין החדש, ישתרע על פני מאות דונמים, בין כביש 5 לכביש 6, בשטח המוניציפלי של עיריית ראש העין

פורסם בתאריך: 12.7.18 12:22

קבינט הדיור אישר השבוע את הקמתו של בית עלמין אפק בצומת קסם נועד לפתור את מצוקת מקומות הקבורה באזור המרכז. בית העלמין החדש, ישתרע על פני מאות דונמים, בין כביש 5 לכביש 6 (בין פארק אפק לאורנית), בשטח המוניציפלי של עיריית ראש העין. הכניסה אליו תהיה מכיוון מחלף בן גוריון של כביש 5. הוא ישרת, על פי התכנון, את תושבי העיר, את תושבי פתח תקווה וכן יישובים נוספים הסמוכים לקו הירוק – כגון שערי תקווה, אורנית, אלקנה ועוד.

נזכיר כי בראש העין ישנו בית עלמין קטן שאינו מותאם לגידול באוכלוסיית העיר ובו נותרו, על פי גורמים בעירייה, בסך הכל כ-500 מקומות. סמוך לפתח תקוה קיימים בתי העלמין האזוריים ירקון וסגולה שמשרתים גם את תושבי העיר.

נושא ההקמה נמצא בשלבים ראשוניים. הוא אושר כעת תכנונית ואמור להיכנס להליך של התנגדויות והפקדה. על פי הגורמים העירוניים, בסך הכל לעיריית ראש העין אין התנגדות להקמת בית העלמין.

כזכור, ראש העין ניצבת בשנים האחרונות מול לא מעט החלטות משמעותיות שיגדירו את אופיה בשנים הקרובות. הראשונה היא כמובן הבניה בשכונת פסגות אפק, שכוללת כ-15 אלף יחידות דיור והקמתה התבצעה במסגרת הסכמי הגג מול משרדי הממשלה. בנוסף, מתמודדת העיר מול התוכנית להקים תחנת כח שמבוססת על גז טבעי בצומת קסם.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר