יעד אדרי
יעל אדרי

"תהיו מגשימי החלומות שלי, תעזרו לי להמשיך לחיות"

יעל אדרי מראש העין זקוקה ל-300 אלף שקלים לטובת מימון טיפול ייחודי עבור סרטן הריאות ממנו היא סובלת. בחודשים האחרונים היא הפכה לסיעודית ואף איבדה את הראייה. בתה יעל: "אנחנו חייבים את התרופה המיוחדת כדי לנסות ולהביא לשיפור במצבה"

פורסם בתאריך: 22.8.18 09:17

עד לפני כשנה, חייה של יעל אדרי (57) מראש העין היו רגילים לחלוטין. היא קמה בבוקר ויצאה לעבודתה ובין היתר עזרה לילדיה בגידול ארבעת הנכדים. לפני כשנה התגלתה בגופה מחלת הסרטן שהפכה תוך חודשים ספורים לקשה ואלימה. כעת היא זקוקה לסכום של 300 אלף שקלים על מנת לממן תרופה יקרה ומיוחדת שעשויה לשפר את מצבה.

לטובת מימון התרופה, פתחו בני משפחת אדרי דף באתר מימון ההמונים FUNDME, ועד כה גויסו דרכו כמה עשרות אלפי שקלים. "לפני שנה הובחנתי כחולת סרטן ריאות המלווה בפיזור נדיר בקרומי המוח ואני צריכה את עזרתכם לגייס 300 אלף שקלים על מנת לקבל טיפול", כתבה אדרי בעמוד. "לפני שנה אני ומשפחתי הפכנו לחלק מקהילה גדולה שכל אחד קשור אליה בדרך כזו או אחרת – קהילת חולי הסרטן. זו הייתה שנה מלאת אתגרים, חשיבה על החיים עצמם ועל סופם והרצון לא לוותר".

בהמשך היא מפרטת את שעברה ב-12 החודשים האחרונים: "הסיפור שלי מתחיל בגילוי של סרטן ריאות שלא כתוצאה מעישון ובעת האבחנה נתגלה גם פיזור לשלד, פיזור שנשלח גם למקומות נוספים בגוף עם הזמן", היא כותבת. "מרגע הגילוי ועד היום עברתי שני קווי טיפול ביולוגי שונים לתקופה זעומה של שלושה וחצי חודשים של כל טיפול, ביקורים שבועיים בבית החולים, זריקות לחיזוק השלד אחת למספר שבועות, בדיקות דם על בסיס כמעט יומיומי, תחילת סבב טיפולים כימיים, אשפוז בפנימית א' למשך חמישה ימים מורטי עצבים, כניסה למערך טיפול ביתי 'צבר' שכולל רופא, אח ועובדת סוציאלית צמודים. ובסופו של דבר לאחר ארבעה טיפולים בלבד – הפסקת כימותרפיה מאחר והטיפול פגע לי בכליות באופן בלתי הפיך. את הכימותרפיה הפסקתי לקבל לפני כמעט שלושה חודשים – בסוג סרטן ריאות כמו שלי, שלושה חודשים עם וגם בלי טיפול – שווה ערך לנצח. בזמן הזה, בנוסף לתופעות הלוואי והשפעות הטיפולים האחרים איבדתי את הראייה. בקו טיפול שני התבשרתי כי התחיל אצלי פיזור מוחי נדיר בקרומי המוח, פיזור שקשה על גבול הבלתי אפשרי לטפל בו ושאינו מוכר מספיק לרפואה גם בעידן המודרני. היום, שנה בתוך המלחמה – הגעתי לצומת. וכאן אני צריכה את עזרתכם".

לדבריה הרופאה האונקולוגית שאצלה טופלה מצאה מחקר שבוצע על קבוצת מטופלים קטנה עם פיזור דומה לשלה שהראה על רובם שיפור נוירולוגי משמעותי, גם מבחינה תפקודית וגם בבדיקות הדמיה. על מנת לקבל את הטיפול שניתן במחקר, עליהם לשלם 300 אלף שקלים לטיפול של שלושה חודשים ולשם כך היא צריכה את עזרת הציבור.

"אני חולמת בקטן עבורי, חולמת את הרגעים הטריוויאליים בחיים – חולמת להספיק לראות את הנכד החמישי שלי נולד וחולמת לראות את כל נכדיי גדלים", היא אומרת. "אני חולמת לראות את הילדים הצעירים שלי מתחתנים וחולמת להזדקן באהבה עם בעלי איציק שהקים איתי משפחה ב-39 השנים האחרונות. תהיו מגשימי החלומות שלי, תעזרו לי להמשיך לחיות".

עד כה נתרמו לטובת רכישת הטיפול, כ-60 אלף שקלים כאשר נותרו כ-140 ימים לסיום הקמפיין. יש לציין כי לא מדובר בקמפיין שמוגבל בזמן, והכסף שיגויס גם בתום הקמפיין יישאר אצל המשפחה לטובת המשך גיוס הכספים.

נועה אדרי, בתה של יעל מספרת למלאבס ראש העין: "פרט לגיוס הכספים באתר, יש לנו עוד אפליקציה של התרומה ואנו פותחים גם חשבון בנק שאפשר יהיה לתרום ישירות", היא מספרת. "הטיפול המדובר נוסה במהלך המחקר על 21 מטופלים עם פיזור בקרומי המוח שהוא מאוד נדיר. זו התרופה היחידה שיכולה להשפיע על הראש. מדובר ניסוי שנעשה בחו"ל והוא הסתיים. הרופאה שלנו בדקה ומצאה שהמחקר גרם לרמת שיפור של 15 מטופלים מתוך 21. כמובן שאם היינו חלק מהניסוי היינו מקבלים את התרופה בחינם, אך אנו לא שם ולכן אנו צריכים לממן אותה בעצמנו".

לדבריה ההידרדרות של אמה החלה לפני כחצי שנה. "הגרורות בראש החלו לפני בערך תשעה חודשים", היא מספרת. "ההחמרה החלה לפני כחצי שנה, ומאז אמא שלי עברה לכיסא גלגלים והפכה להיות סיעודית. בנוסף יש לה ניוון של העצב ברשתית, והיא על סף איבוד הראייה. אנחנו חייבים את התרופה המיוחדת כדי לנסות ולהביא לשיפור במצבה".

אדרי, המתגוררת בשכונת גבעת הסלעים מזה 25 שנה, שימשה לאורך שנים סייעת וגננת. "יש הורים שהילדים שלהם למדו אצלה וזוכרים אותה ותורמים", מספרת הבת. "אני מקווה שהפרסום בעיר יגרום לעוד אנשים לבוא ותרום. אנשים לא יודעים שהיא חולה. אני מטפלת באמא שלי. אין להורים שלי נכס שהם יכולים למשכן או משהו כזה. אם היה מדובר בכמה עשרות אלפי שקלים אז היינו לוקחים הלוואה. אני חושבת על אמא שלי שאולי זה הזמן האחרון שלה כאן ולכן אנו המשפחה לא רוצים לגרוע ממנה דברים בגלל המצב הכלכלי סביב התרופה. גם ככה היא מרגישה שהיא מקבצת נדבות. אנו חושבים בצעדים קטנים קדימה. אחותי אמורה ללדת בעוד חמישה חודשים, ואנו מקווים שאמא שלנו תהיה איתנו ברגע הלידה".

עוד נציין כי בימים הקרובים ובשבוע הבא יתקיימו עבור יעל ערבי התרמה באשדוד ובכפר סבא.

ניתן לתרום ליעל כאן

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר