הכנות לחג - ראש העין: צילומים דודו בכר, טס שפלן
הכנות לחג - ראש העין: צילומים דודו בכר, טס שפלן

"הלוואי שנוכל לתת מענה לכל מי שפונה אלינו, האמצעים הם דלים ביחס לביקוש"

עמותות הנזקקים אמנם כורעות תחת הנטל הכלכלי, אבל מצליחות לספק חבילות מזון ותלושי קנייה לכל הפונים. בעיריית ראש העין נערכו לפינוי האשפה ובמשטרת ישראל מבטיחים פריסה מוגברת בבתי הכנסת ובשווקים

פורסם בתאריך: 9.9.18 07:16

בעיירת ראש העין עובדים במלוא המרץ כדי להתכונן לקראת החגים ולראש השנה בפרט. בעירייה נערכו לפינוי אשפה וגזם ויתגברו את איסוף האשפה הביתית והגזם לקראת ערב החג. בנוסף, בכל ערב חג ומוצאי חג יפונו כל הפחים הטמונים בקרקע. ביצוע עבודת לפינוי אשפה לפני החג ולאחריו יחלו בחצות הלילה. בעירייה מתנצלים מראש על חוסר הנוחות.

משטרת ישראל מתארגנת גם היא לקראת החג. בהודעה שהוציאה המשטרה נכתב: "משטרת מרחב שרון השלימה את היערכותה לקראת תקופת חגי תשרי ואירועי חול המועד התשע"ט. שוטרים, לוחמי מג"ב, כוחות תגבור ארציים ומתנדבים ייפרסו ברחבי מרחב שרון, במקומות הומי קהל, מרכזי קניות ושווקים ובאזור בתי הכנסת לשם שמירת הסדר הציבורי והביטחון במעגלים שונים, אבטחת המתפללים, הסדרה והכוונת התנועה ומניעת פשיעה ואכיפתה.

הפעילות המבצעית תקיף את הערים, צירים מרכזיים, מקומות תפילה ואתרי בילוי ותבוצע במעגלים שונים ממרחב התפר ועד פנים הארץ, תוך פעילות מוגברת למניעת כניסת שוהים בלתי חוקיים לישראל. כוחות מתוגברים ייפרסו בכבישי המיקוד, בדגש על הצירים הבינעירוניים, במטרה להגביר את הביטחון בכבישים ולתת שירות לציבור הנהגים".

גם בעמותות המזון, דואגים לתושבי העיר. בראש העין קיימים כ-50 עמותות וארגונים, מתוכם שישה עוסקים בחלוקת מזון. עמותת "קסם" – המוכרת על ידי אגף הרווחה ועובדת בשיתוף עמותת "לתת", עמותת "יד משהם" ועמותת "יד פתוחה" מהיישוב אורנית. בנוסף קיימים עוד שלוש מסגרות לחלוקה: "טל לוי", "מקום מלא אור" ומוסדות "אוהל שרה" ו"באר מרים". בעירייה פועלים בשיתוף פעולה מלא עם העמותות לאורך השנה ולקראת החגים. בנוסף פועל בעיר גם בית חב"ד שמחלק כתרומה תלושי מזון.

עמותת "קסם", מרחוב החרוב 9, נוסדה בשנת 2003 על ידי תושבי ראש העין במטרה לעזור ולתמוך בקהילה המגודרת כנזקקים על ידי אגף הרווחה בעיר. במכולת שמתפעלת העמותה מידי יום רביעי המחירים, הם כ-50 אחוז פחות מערך הקנייה של מוצרים ברשתות המזון. מידי שבוע, מגיעות למכולת בין 35-40 משפחות הרשומות באגף הרווחה.

"ביום ראשון האחרון סיימנו מבצע חלוקה ל-100 משפחות שקיבלו 'תו זהב' על סך 500 שקלים לקניות לחג", מסביר מנהל העמותה, יוסי הורוביץ. "גם החנות שלנו פתוחה פעם בשבוע. הורדנו מחירים לקראת החגים כשממילא המחירים שלנו בחנות למשפחות נזקקות הם מחירי כבוד. המכסה שלנו נעה סביב 120 משפחות שמתחלפות מידי פעם. יש לנו לקוחות וותיקים יותר והשאיפה היא להחליף בניהן אחת לחצי שנה. זה לא תמיד מצליח, אבל מסתדרים".

עמותת "מקום מלא אור", בניהולן של אור מעודה-טורקיה ושני לוי-רצון, הוקמה לפני למעלה מעשור. השתיים מסייעות לאורך כל השנה למשפחות נזקקות ומתקשות במגוון תחומים: חלוקת ביגוד, חלוקת חבילות מזון לנזקקים, חלוקת אוכל חם ומבושל למשפחות, קשישים עריריים וחד הוריות. בנוסף הן דואגות בראש השנה, סוכות ופסח לחבילות מזון למשפחות נזקקות.

חבילות המזון מורכבות ממוצרים בסיסים והן נארזות זאת על ידי עשרות מתנדבים. "גם השנה, כמו בשנים עברו, נחלק לצד החבילות גם תווי קניה", מסבירה מעודה-טורקיה. גובה התלושים נע בין 200 ל-600 שקלים תלוי בגודל המשפחה והמצב הכלכלי. "יש לנו משפחות מרובות ילדים, קשישים, הורים חד הוריים והשנה הצטרפו גם כמה אבות חד הוריים. החבילות נשלחות עד לבית המשפחות. את התרומות אנחנו מקבלות מבעלי עסקים בעיר ומקבוצת עירוני ראש העין בכדורסל בה השחקנים, המאמנים מהליגה הצעירה והבוגרים, עוזרים ותורמים. אנחנו מקיימים ביחד הפנינג וכולם תורמים מצרכים ומהתרומות אנחנו מצליחים לבנות עשרות חבילות.. לצערי בכל חג אנחנו רואים שיש עליה בכמות הבקשות של המשפחות בבקשות לסיוע ולעיתים אנחנו מוצאות את עצמנו בערב חג מתרוצצות בסופר ועושות השלמות, כדי שכולם יוכלו לחגוג את החג בצורה הטובה ביותר".

בבית חב"ד בראש העין בראשות הרב בנימין עקיבא, יחלקו השנה כ-150 תלושי חג למשפחות נזקקות בעיר. "אנחנו מחלקים תלושי מזון לקניית מזון בלבד, כשהרעיון הוא שברגע שאתה נותן חבילות, אתה קובע למשפחה את סל המזון שלה", הוא אומר. "מניסיון של שנים הרבה משפחות לא צריכות את מה שאתה נותן להן ולכן החלטנו לחלק תלושים כדי שכל משפחה תרכוש את מה שהיא צריכה באמת".

גובה התלושים נע בין 200-800 שקלים. "לפעמים קורה שאנשים מבקשים לתרום סלי מזון מוכנים ומביאים אלינו ארגזים ואנחנו מעבירים אותם הלאה", מוסיף הרב עקיבא. "לצערי, כמעט כל הזמן מצטרפות משפחות. הלוואי שנוכל לתת מענה לכל מי שפונה אלינו, האמצעים הם דליים ביחס לביקוש".

אמנם בבית חב"ד לא יקיימו השנה ארוחת חג בערב החג, אבל למחרת יתקיימו פעילויות לילדים ולמבוגרים. תחילה בשעה 9:00 בימים שני ושלישי, תתקיים תפילה שמטרתה לאפשר לכל אדם להתפלל, גם אלו שלא מבינים בכך. במקום ידריכו את המתפללים כדי שירגישו בנוח. מי שמעדיף להגיע רק לתקיעת השופר היא מתקיימת בשעה 11:00. בשעה 15:00 תתקיים פעילות בבית הכנסת של חב"ד לילדים הכוללת הפעלה, הגרלת פרסים ותקיעת שופר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר