מודעה שנויה במחלוקת בראש העין
מודעה שנויה במחלוקת בראש העין

העירייה מסתייגת ממודעה בשמה, המזמינה לשיעור תורה שכותרתו: "האם לבחור אישה ליו"ר?"

המודעה פורסמה בעמודי הפייסבוק עם לוגו של האגף לתרבות תורנית. העירייה: "גוף פרטי השתמש בסמל העירייה ללא רשות ובניגוד לחוק"

פורסם בתאריך: 21.10.18 07:08

מודעה פרסומית עליה לוגו של עיריית ראש העין, שהופצה בדפי פייסבוק הקשורים לעיר, גררה ביקורת משום שהיא מפקפקת לכאורה ביכולתה של אישה לנהיג בעיר.  בעירייה מבהירים כי המודעה לא יצאה מהם ואין לה שום נגיע אליה: "אנחנו רואים בחומרה רבה שימוש בסמל העירייה ללא אישור ושוקלים צעדים חמורים כנגד המפרסמים", הם אומרים.

במודעה המזמינה את הציבור לשיעור תורה בעניין דיני ממונות נכתב: "האם לבחור אישה ליו"ר?". מתחת לשאלה ישנה תמונת כיסא ריק ועליו סימן שאלה. השיעור על פי המודעה יועבר על ידי רב ויועבר באחד הכוללים בעיר.

המודעה השנויה במחלוקת שפורסמה בראש העין

"נתקלתי בפרסום ההזוי הזה, שנראה מטעם העירייה, בנושא שיעורים שיונחו על ידי רב ובמוקדם השאלה – האם מותר לבחור באישה ליו"ר", אומר יו"ר סיעת מרץ בעיר, עומר שכטר. "במלים אחרות, האם זה בסדר שיהיו פה נשים מנהיגות, חזקות, שיובילו את הקהילות שלנו. בדף מופיע הסמל של האגף לתרבות תורנית, שהיא זרוע של העירייה. בדקתי לפני כן מה זה דיני ממונות ומדובר בעצם בכל מיני פסקי הלכה שמתעסקים בכל מיני סוגיות משפטיות למי מותר לכהן איפה. אלו הלכות. עצם זה שהשאלה הזאת עולה בכרזה עירונית, שהעירייה מקצה לזה כסף, זה פשוט אבסודר ברמות שלא ניתן לתאר. לא הגיוני שעיריית ראש העין בשנת 2018 מקיימת ומעמידה שאלות כאלו בדיון פומבי".

תגובת העירייה: "ביום שישי פורסמה בדפי הפייסבוק בעיר מודעה של גוף פרטי שהשתמש בסמל העירייה ללא רשות ובניגוד לחוק ויצר מצג שוא כאילו המודעה ותוכנה הינם בשיתוף העירייה. אנו מבקשים להבהיר כי המודעה לא יצאה מעיריית ראש העין ולא אושרה על ידי דוברות העירייה וכי אין לעירייה שום נגיעה לזה. אנו רואים בחומרה רבה שימוש בסמל העירייה ללא אישור ושוקלים צעדים חמורים כנגד המפרסמים. במקביל, מנכ"ל העירייה הורה לאחראים על פרסום המודעה להסירה מיד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תושבת ראש העין

    למה עומר שכטר אומר שהעייריה מקצה לזה כסף??? השיעור מתקיים בכולל "מים חיים" שמתקיים מתרומות בלבד!!! עדיף לברר דברים לפני שמדברים…

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר