ילדי גן תאנה עם צוות הגן וחיים זרביב, מנכ"ל תאגיד המחזור אל"ה. גיא סמט מהמשרד להגנת הסביבה, נחמה רונן, יו"ר התאגיד. צילום: יוני רייף
ילדי גן תאנה עם צוות הגן וחיים זרביב, מנכ"ל תאגיד המחזור אל"ה. גיא סמט מהמשרד להגנת הסביבה, נחמה רונן, יו"ר התאגיד. צילום: יוני רייף

גן תאנה מראש העין: שיאן המחזור של ישראל בפעם השישית ברציפות

גן תאנה שאסף כמות שיא של כ-62 אלף בקבוקים ומיכל משקה, קיבל בעבור הבקבוקים דמי פיקדון של כ-18 אלף שקלים שישמשו בין השאר לפעילויות לילדים

פורסם בתאריך: 15.11.18 14:52

בטקס הענקת אות המחזור לשנת 2018, שהתקיים השבוע בבית המועצה לישראל יפה, זו השנה ה-11 ברציפות, הוענקו למוסדות החינוך בארץ אות הוקרה למובילי המיחזור בתחום מיכלי משקה החייבים בפיקדון, על הצטיינות בשיעורי מיחזור גבוהים בשנת הלימודים תשע"ח ותרומתם הרבה לסביבה. גן תאנה מראש העין, שאסף כמות שיא של כ-62 אלף בקבוקים ומיכל משקה, נבחר כשיאן המחזור של ישראל בפעם השישית ברציפות. בעבור הבקבוקים קיבל הגן דמי פיקדון של כ-18 אלף שקלים. השנה, נאספו בסך הכול מעל-5 מיליון מיכלי משקה על ידי מוסדות החינוך, שיא של כל הזמנים.

דמי הפיקדון משמשים את מוסדות החינוך ותנועות הנוער בכל רחבי הארץ. למגוון פעילויות ומטרות: שיעורי עזר, טיולים, הצגות, סיורים, מימון פעילויות רווחה לתלמידים, פעילות בהפסקות, משחקים לכיתות, עזרי למידה ועוד. לטקס הגיעו תלמידי ותלמידות גן תאנה כשבראשם עומדת הגננת עדי פרבר וגם הסייעת טטיאנה וולפסון.

נחמה רונן יו"ר תאגיד המיחזור אל"ה: "ההצלחה הגדולה של תאגיד המחזור, היא לא באחוזי המחזור, אלא בילדי המחזור. בודקים אותנו כל שנה אם הגענו ליעד של 77 אחוז במיכלי הפיקדון ו-55 אחוז במיכלי הליטר וחצי וכן, אנחנו בהחלט מגיעים ליעד. האם זה הדבר החשוב? מבחינתי הניצחון הוא בעיקר מספרם ההולך וגדל משנה לשנה של מוסדות החינוך, שמלמדים ומחנכים למיחזור ושמירת הסביבה. זהו הדור הבא שייקח פיקוד על הפיקדון הנקרא מדינת ישראל וידאג לשמור עליה בהיבטים הסביבתיים. שום אחוז מחזור, גבוה או נמוך לא משתווה להצלחה הזו".

חיים זרביב, מנכ"ל אל"ה ציין: "תוצאות פרויקט המיחזור שמוביל תאגיד המיחזור אל"ה בשיתוף עם מוסדות החינוך והרשויות ברחבי הארץ ניכר בשטח – יותר ויותר ילדים מקפידים למחזר מכלי משקה במסגרת בתי הספר וגני הילדים ומשפיעים גם על בני המשפחה בבית, שמצביעים ברגליים ומגיעים להשליך את בקבוקי המשקה המשפחתיים במיחזוריות הפזורות ברחבי הארץ. בשנים האחרונות עובר הציבור הישראלי תמורות בתחום השמירה על איכות הסביבה ומגלה הרבה יותר אכפתיות לנושא המיחזור והקיימות, וזאת כתוצאה מפעילות הסברתית אינטנסיבית להגברת המודעות לחשיבות הנושא".

גיא סמט, סמנכ"ל בכיר במשרד להגנת הסביבה: "המשרד להגנת הסביבה גאה בהישגים של מערכת החינוך באיסוף בקבוקים החייבים בפיקדון. המעורבות של תלמידי בתי הספר באיסוף פסולת למחזור וההישגים שהוצגו השנה, מעידים על כך שדור העתיד לומד שמחזור איכותי מתחיל בשיתוף הפעולה של הציבור ובהתנהלות של כל אחד ואחת מאתנו. אנחנו מאמינים ששיתוף הפעולה יועתק לתחומי המיחזור האחרים וליחס לסביבה בכלל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר