יו"ר וועד הגנים מוניק טרייגר סנדו (משמאל) וראש הוועד החדש מורן אריה-אביב
יו"ר וועד הגנים מוניק טרייגר סנדו (משמאל) וראש הוועד החדש מורן אריה-אביב

עיר אחת, שני וועדי גנים: "לא ניתן להמשיך בצורה כזו"

וועד גנים עירוני חדש בראשות מורן גור-אריה-אביב, הוקם מקביל לזה הקיים בראשות מוניק טרייגר-סנדו, הוקם על ידי הורים מאוכזבים. מול מי העירייה תתנהל?

פורסם בתאריך: 19.11.18 17:13

כבר תקופה ארוכה, קיימות בראש העין אי הסכמות בנושא וועד הגנים הנובעות מאופן ההתנהלות מול העירייה. בתקופה קצרה, התחלפו שלוש פעמים יושבי ראש לוועד הגנים, האחרונה בהם היא מוניק טרייגר-סנדו שנבחרה לפני כשנה. בשבוע שעבר החליטו הורים להתאגד ולהקים וועד חדש מקביל, שבראשו נבחרה לעמוד מורן גור-אריה-אביב, אם מגן תירוש. כעת פועלים בעיר שני וועדים מקבילים. בפועל, הוועד בראשות טרייגר-סנדו הוא זה שהעירייה מכירה בו והוא פועל אף באישור הועד הארצי. "מוניק ממשיכה לפעול, פשוט הקימו עוד וועד ויוצרים בעיר מלחמת יהודים", אומר גורם המעורב בפרטים.

לטענת לטענת אחת האימהות, הבחירות לוועד החדש, נעשו "מאחורי הגב" וכייוון שלטענתה לא כל ההורים עודכנו על כך הדבר יוצר כאוס שלם. "אני לא מצליחה להבין מדוע יש כזה בלגן", היא אומרת. "מדוע לא עושים לטובת הילדים. בפועל מוניק היא זו שפועלת עבורם ימים ולילות וזה לא מובן לי למה מחפשים אותה. גם הגננות בגנים, לא ידעו על הוועד החדש. בשורה תחתונה מי שיפסיד מכך הם הילדים ובגלל מלחמות, לא נקבל כלום".

מצד שני טוענים הורים שמוניק מעולם לא נבחרה, אלא מילאה תפקיד זמני עד הבחירות לגנים. "היא החליטה על דעת עצמה למרות שהבת שלה כבר בכיתה א' להמשיך בוועד", הם מסבירים. "היא שינתה את התקנון בצורה לא חוקית ורשמה שלא חייבים ילדים בגנים בשביל להיות יו"ר הגנים. היא לא יכולה לייצג את ההורים, אם אין לה ילדים בגן ולכן הוחלט לקיים בחירות חדשות".

על פי טרייגר-סנדו התקנון הארצי מאפשר לאם לילד בכיתה א' להחזיק בראשות וועד הגנים. "הוועד הרשמי מונה הורים מכלל תושבי העיר, מהשכונות החדשות והוותיקות, חינוך מיוחד והגן האנתרופוסופי, להבדיל מהוועד החדש שבו מתוך 12 הורים, יש אמא אחת בלבד מהוותיקה שהיא לא נציגה רשמית והשאר מהשכונות החדשות", היא קובעת. "כרגע אנחנו הוועד הרשמי ונמשיך לעשות לטובת ילדנו ולטובת העיר מכל השכונות. לצערי, מכפישים את השם שלי ואת השם של שנית הסגנית שלי בכל מקום ומסיתים את כל ההורים כנגד הוועד שלנו. הצענו למורן מספר פעמים, בכל דרך אפשרית, שהיא תהיה יו"ר משותף איתנו והיא סרבה. אנחנו ממשיכים לעבוד מול הוועד הארצי, לפי הנהלים ובהדרכה שלהם".

מורן גור-אריה-אביב אמרה בתגובה: "אנחנו מעוניינים לכנס ישיבה חדשה עם נציגי וועדי הגנים בעיר ולקיים בחירות מחדש בצורה דמוקרטית, נשמח לקבל שיתוף פעולה".

יו"ר וועד ההורים העירוני, יאיר דואק: "לא יהיו שני וועדים. הפתרון הוא שהם יתאחדו לוועד אחד וששתיהן יכהנו כיו"ר משותף ואני אעזור להן בכל מה שצריך. אבל לא ניתן להמשיך בצורה כזו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר