צילום אילוסטרציה אייל טואג
צילום אילוסטרציה לגן המצולם אין קשר לכתבה אייל טואג

גני הטרום טרום חובה בראש העין מתקשים בלי סייעת שנייה

גן זכאי לסייעת שנייה אם יש בו מעל 30 ילדים, אבל העירייה שיבצה בגן אחד 33 ילדים וביתר הגנים מתמודדים עם הקושי. הורים בגן אשחר, טוענים שהעירייה מתעלמת מפניותיהם בנושא. גם לידיעה זו הם טרם הגיבו

פורסם בתאריך: 18.11.18 18:31

הורים לילדי גן אשחר, גן טרום טרום חובה וטרום חובה בשכונת פסגות בראש העין, מתלוננים על כך שאין סייעת שנייה בגן למרות שלומדים בו 27 ילדים, מתוכם 21 ילדי טרום טרום חובה ושישה ילדי טרום חובה. לדבריהם כל תלונותיהם בנושא לא נענו. נדגיש כי על פי הוראה שהוציא משרד החינוך לפני כשנתיים, גן ילדי טרום טרום חובה, זכאי לסייעת שנייה אם לומדים בו 30 ילדים ומעלה.

"אני מרגישה שמזלזלים בי, לא עונים, משקרים לי ולאף אחד לא באמת אכפת מהילדים בגן", מסבירה האם נופר שבי. "הוצאתי מכתבי התרעה, שלחתי מייל ללשכת מנכ"ל העירייה כולל העתקים לכל הנוגעים בדבר ואף אחד לא התייחס אלי".

לטענת שבי, בגן שלהם יש אמנם רק 27 ילדים, אבל מדובר בגן שנמצא בשכונה צומחת ולאורך כל השנה מצטרפים אליו נרשמים חדשים. חוץ מזה, היא אומרת, מלכתחילה העירייה שיבצה את הילדים לא נכון – במתחם שלהם יש ארבעה גנים ובתחילת השנה, שיבצה העירייה בגן הסמוך 33 ילדים (כרגע נשארו 31). המצב הרצוי לדברי ההורים הוא שהעירייה הייתה משבצת בכל גן 30 ילדים וכך הילדים היו זכאים לסייעת נוספת.

"ילדי הגן שלנו סובלים מכך, הילדים הקטנים מגיעים ממסגרות פרטיות, הם מתקשים להתנהל בעצמם, כל היום הסייעת עסוקה בלהחליף להם בגדים כי בורח להם פיפי וקקי, הגן לא מתנהל כמו שצריך וחבל שזה כך", היא מסבירה. "מבדיקה שעשינו, מדובר בסך הכול על כ-50 אלף שקלים בחודש, לכלל שבעת גני הטרום טרום חובה בעיר שהם מתחת לתקן. על מה הם חוסכים, על הילדים שלנו? במצב הקיים, הם מסכנים את הילדים, הם לא מקבלים מענה והגדולים יותר הולכים לאיבוד".

מעבר לכך אומרים ההורים יש בגן בעיות נוספות. בתחילת השנה, הם אספו כסף מההורים וקנו ציוד ומשחקים לגן באלפיים שקלים מאחר ולטענתם, כמעט ולא היה ציוד בגן. הם שתלו צמחים על מנת לעשות במקום גינה לימודית ועוד. "מבחינתנו הדבר הכי חשוב זה כוח אדם, מה שאפשר לפתור בכסף, אנחנו נשלם, אבל לא ניתן לממן סייעת נוספת", היא מסבירה. לדבריה כעת ממתינים ההורים לפגישה עם מנכ"ל העירייה, שלמרות פניות חוזרות ונשנות, טרם נקבעה.

תגובת העירייה: "עיריית ראש העין פועלת בהתאם להנחיות משרד החינוך. על פי מתווה השר בנט, תוספת סייעת שנייה הינה לגני ילדים שבהם לומדים 30 ילדים ומעלה. אנו עושים כל מאמץ על מנת לשבץ מספר ילדים נוספים בכדי שנוכל להכניס סייעת שנייה לגן".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר