גבעת הפרפרים ראש העין. צילום גדי דורי
גבעת הפרפרים ראש העין. צילום גדי דורי

מחאה: העירייה מבקשת להקים סופרמרקט על גבעת הפרפרים בראש העין

בעירייה מודים כי שטח גבעת הפרפרים מתוכנן ברובו לבניה צמודת קרקע ובחלקו שצ"פ. בשטח הציבורי, הם מבטיחים, יפעלו למפות את המתחם ולשמר אותו. התושבים: "אסור להרוס את הגבעה הזו"

פורסם בתאריך: 3.12.18 09:43

תושבים בראש העין נאבקים נגד הקמת סופרמרקט על גבעה הקרויה בפיהם "גבעת הפרפרים". הגבעה מתפרסת לאורכה של העיר, בשטח שבין שכונת פסגת טל לשכונת חתני פרס נובל, והיא מהווה חלק ממסדרון אקולוגי המחבר את יער ראש העין עם אתר מגדל צדק והשטחים הדרומיים לו.

בגלל ייחודיות המקום, הוא מושך אליו מגוון רחב של בעלי חיים ובין היתר נצפו במקום מיני פרפרים רבית ובינהם דנאית הדורה, כחליל הינבוט, סטירית היבלית, נמפית הסרפד, זנב סנונית מצוי, לבניין הצלף, לבנין הכסיה, נמפית החורשף, נחושתן החומעה וכחליל האספסת. גם מינים רבים של ציפורים נצפו בגבעה ובהם: כוס החרבות, עורבני, שחרור, בולבול, עיטים, שלדג אדום חזה, בזים ועוד. בנוסף בלב השטח, קבעה את ביתה משפחת שועלים שלאחרונה נוסף לה גור שועלים. עוד נצפו במקום צבאים, חרדונים, זיקיות, דורבנים ואף עכביש נדיר לאזור זה, מסוג "מברישן ירוק" והוא משמש אתר מצפור לתצפית ציפורים.

במקום נערך מטעם התושבים סיור על ידי ד"ר דובי בנימיני, יו"ר אגודת הפרפרים בישראל שקבע ש"רצועת הנוף היא ההמשך הצפוני של שמורת מגדל צדק … ובמקום זה עובר מסדרון נדידה אקולוגי יבשתי, מכוון צפון בסתיו, ולהיפך באביב". גם ליאב שלם, אקולוג מוכר, ציין כי מדובר בפרוזדור אקולוגי חשוב, אשר קיומו מהווה לא רק דרך מעבר לבעלי חיין ובית גידול למגוון מינים, אלא, עצם סמיכותו לאזור מגורים תורם לבריאותם של התושבים.

"זו ריאה ירוקה מול הבית שאפשר לצאת ולראות בה בעלי חיים וזה מדהים ונותן תוספת לשכונה. אסור לאשר להרוס זאת", מסביר התושב אביחי כורש. "יש בעיר תוכנית בנייה וצריך לבדוק איך ניתן לשמר את הריאה הירוקה שהיא טבעית, דבר שכמעט לא ניתן למצוא בראש העין ולצד זה מדובר בדמעבר היחיד הטבעי בין ראש העין החדשה לוותיקה ואסור להרוס את הגבעה הזו".

תושב אחר, בשם רמי חדד המשמש כסגן מנהלת רובע A מוסיף: "אני הגעתי מהעיר אשדוד וכילד היו לוקחים אותנו לדיונות והיום הדיונות הפכו לנדל"ן ועצוב לנו לראות את כל ערכי הטבע נעלמים. אני גר מול הגבעה ועצוב לי לחשוב שהגבעה הזו תהפוך לסופרמרקט, במיוחד שלא חסרים כאלה בקרבת מקום, יש למקום הזה ערך אמיתי וצריך לשמר אותו, ללמד עליו ולבנות במקום טיילת".

 

תגובת העירייה: "ראש העין משופעת באתרי טבע, ארכיאולוגיה ומורשת. עיריית ראש העין פועלת לשימור כל האתרים ולטיפוחם. שטח 'גבעת הפרפרים' מתוכנן ברובו לבניה צמודת קרקע ובחלקו שצ"פ. בשטח הציבורי אנו נפעל למפות את המתחם ולשמר אותו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר