בתי ספר מנגנים
בתי ספר מנגנים

לראשונה בראש העין: "בתי ספר מנגנים" גם בחטיבות הביניים

ראש העין היא אחת משלוש רשויות מכל הארץ אשר זכו בקול הקורא להפעלת תכנית "בתי ספר מנגנים" גם בחטיבות הביניים והתכנית החלה לפעול השנה בחטיבות הביניים "היובל" בעיר

פורסם בתאריך: 11.12.18 10:17

משרד החינוך יצא לאחרונה במהלך רחב להעמקת פועלם של בתי הספר המנגנים בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים ומשקיע המהלך, במסגרת התכנית הלאומית לקידום לימודי האומנויות בדגש על מקצועות המוסיקה, יצא לדרך מתוך הכרה במשקלה הסגולי של המוסיקה בעיצוב החינוך וחיי התרבות של התלמיד.

לאור זאת, הקצה המשרד בשנת הלימודים הנוכחית כ- 8 מיליון שקלים לטובת התכנית. המהלך משקף גידול של כ-43 אחוז בהשקעה התקציבית ביחס לשנה הקודמת, מאפשר את הצטרפותן הברוכה של עוד 30 רשויות חדשות למסגרת התכנית ונותן מענה מערכתי לכ-17,000 תלמידים ב-296 בתי ספר.

ראש העין היא אחת משלוש רשויות מכל הארץ אשר זכו בקול הקורא להפעלת תכנית "בתי ספר מנגנים" גם בחטיבות הביניים והתכנית החלה לפעול השנה בחטיבות הביניים "היובל" בעיר. הודות להרחבה התקציבית לראשונה יפוצלו כיתות היסודי לקבוצות למידה קטנות יותר (3-5 תלמידים) ויוקדמו לימודי הנגינה לכיתות ב'. לצד אלה, יאפשר התקצוב גם ערוצים חדשים לפיתוח קול במסגרת המקהלות, ושימוש בשירותיו של פסנתרן מלווה בפעילויות המקהלה.

 

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "לצד קידום המקצועות המדעיים אנחנו רואים בהעצמת לימודי האומנויות מקום מרכזי בטיפוח דמותו של הבוגר. לאור זאת, יצאנו לדרך עם תכנית חומש בתחום לימודי המוסיקה כאשר אנחנו שואפים להרחיב יותר ויותר את בתי הספר המנגנים, תוך שימת דגש על יישובים מעשרוני טיפוח נמוכים במטרה ליצור שוויון הזדמנויות".

שר החינוך, נפתלי בנט: ״מוסיקה היא אחד מהערוצים החשובים ביותר בתרבות, הישראלית ובכלל. היא יוצרת חוויה, זיכרון ומשמעות. כשר החינוך של כל ילדי ישראל, אני רוצה לתת הזדמנות לכל תלמידה ותלמיד לפתח את הכישרון המיוחד להם באיזה תחום שיבחרו – באומנות, במדעים, בספורט וכמובן גם במוסיקה. ההשקעה בחינוך מוסיקלי היום תצמיח את המוסיקאים של מחר ותציב את ישראל במרכז פס הקול העולמי״.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר