צילום אילוסטרציה אייל טואג
צילום אילוסטרציה אייל טואג

גן נחשון: הגננת חלתה, אז שלחו את הילדים הביתה

ההורים זועמים על העירייה. אחת האימהות: "הם צריכים להחזיק בנק סייעות. הרי אם אני חולה במקום העבודה שלי, לא סוגרים אותו, אלא מוצאים פתרון". משרד החינוך: "כל הניסיונות למצוא מחליפה לא צלחו"

פורסם בתאריך: 17.12.18 09:47

33 ילדי גן נחשון בשכונת פסגות אפק, נשארו ביום שישי האחרון בבית משום שהגננת שלהם חלתה ולא נמצאה גננת מחליפה. לטענת ההורים, מדובר בגן בו לומדים ילדי טרום חובה וחובה, שבדרך כלל יש בו סייעת וגננת אחת .אולם ביום שישי, לאחר שכבר שמו את הילדים בגן קראו להם לבוא ולקחת אותם.

"שמתי את הבן שלי בגן בשעה 7:30 ויצאתי לסידורים", מספרת אמא לילד בגן. "כעבור רבע שעה מתקשרת אלי הסייעת ואומרת לי שהגננת חולה ומאחר והם לא מוצאים גננת מחליפה, המפקחת נתנה הוראה לסגור את הגן. הגעתי למקום והצעתי להישאר בגן עד שיימצאו סייעת מחליפה, אבל הם בשום פנים לא הסכימו. יותר חמור בעיניי שאחרי שהודיעו שאת הגן שלנו סוגרים, כי הם לא מוצאים גננת מחליפה וסייעת נוספת, את הסייעת בגן שלנו שלחו לעבוד בגן אחר, שגם שם הייתה חסרת גננת".

גן נחשון ראש העין

גן נחשון ראש העין

לדבריה האם אין מדובר בהתנהלות חד פעמית של העירייה. "לצערי הבנתי שיש עוד גנים בעיר שברגע שהגננת חולה והם לא מוציאים מחליפה, הם סוגרים את הגן", היא מסבירה. "זה לא מובן לי, הם צריכים להחזיק בנק סייעות. הרי אם אני חולה במקום העבודה שלי, לא סוגרים אותו, אלא מוצאים פתרון"

 

אם אחרת אומרת שההורים בגן כעסו מאוד: "המפקחת אמרה להורים שסיפרו לה בעירייה שלפעמים הרשות עוזרת ומעבירה סייעת מגנים בהם יש שתי סייעות, על מנת שניתן יהיה לפתוח את הגן. אך מאחר ומדובר בימי שישי, בכל הגנים יש רק סייעת אחת ולכן זה לא היה אפשרי. לטענת הפיקוח, לסגור גן זה מבחינתם האפשרות האחרונה, אך מאחר ויש להם הרבה גננות חולות, אין להם ברירה".

תגובת העירייה: "עונת החורף מביאה איתה אין ספור בקשות למילוי מקום של גננות וסייעות עקב מחלות ונסיבות רפואיות אחרות. משרד החינוך והרשות העירונית עושים כל מאמץ למציאת גננות מחליפות וגיוס כח אדם בהתאמה. לגן נחשון נמצאה מחליפה, אך גם היא הודיעה שהיא חולה. היות ולא ניתן לפתוח את הגן עם מבוגר אחד, נאלצנו לצערנו לבקש מההורים מטעמי בטיחות לא לשלוח את ילדיהם לגן. היות ויום זה הינו יום עבודה של הסייעת היא הועברה לגן אחר בעיר".

תגובת משרד החינוך: "נעשו ניסיונות עד הרגע האחרון למצוא מחליפה אך אלה לא צלחו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר