גן לאומי ירקון תל אפק צילום רשות הטבע והגנים
גן לאומי ירקון תל אפק צילום רשות הטבע והגנים

תל אפק בין חמשת האתרים הפופולרים של רשות הטבע והגנים

371 אלף מטיילים ביקרו השנה באתר הגן הלאומי ירקון - תל אפק. וגם נחל שילה דרומית לראש העין הוכרז רשמית כשמורת טבע

פורסם בתאריך: 16.12.18 11:19

371 אלף מטיילים, ביקרו השנה באתר הגן הלאומי ירקון- תל אפק, כך עולה מתוך נתונים אותם הציגה רשות הטבע והגנים בסוף השבוע שעבר. הגן הלאומי ירקון תל אפק, מוקם במקום החמישי מתוך אתרי רשות הטבע והגנים הפופולריים ביותר בקרב ישראלים לשנת 2018. במקום הראשון ניתן למצוא את חוף פלמחים, לאחריו הגן הלאומי קיסריה, אשקלון, סובב חומות ירושלים.

בנוסף, הוכרזו השנה שתי שמורות טבע חדשות: נחל שילה הסמוך לעיר אלעד ושמורת הטבע רכס בשנית ברמת הגולן. שמורת הטבע נחל שילה משתרעת על שטח של 6,848 דונם דרומית לראש העין, מערבית לקו הירוק, צפונית לכביש 465 ואלעד במערב. השמורה היא חלק מהעוגנים החשובים של המסדרון האקולוגי הארצי – רצועה רציפה של שטחים פתוחים, המייצרת קישוריות בין שטחים טבעיים במטרה להבטיח תפקוד של מערכות אקולוגיות ולצמצם פגיעה במגוון הביולוגי. השמורה, שהיתה במעמד שמורה מאושרת למעלה מ-20 שנה, ורק עתה כאמור הוכרזה רשמית, מייצגת בית גידול של בתה עשבונית ים תיכונית, מהשטחים הנרחבים האחרונים באזור המרכז, וככזה נמצא בסכנת הכחדה ממשית.

 

בלב השמורה עובר אפיק נחל שילה, מהגדולים ביובלי הירקון, ולאורכו חלוקי נחלי ושיחי אברהם מצוי בגדותיו. הצומח בשמורה מאפשר מקום מחיה לבעלי חיים הנמנים על מינים אדומים ורגישים בהם עדר של עשרות צבאים, צבועים ויונקים אחרים, מגוון זוחלים ועופות דורסים כגון החיוויאי והעקב העיטי המקננים בה. בתוך כך צפיפות קינון של מספר מיני ציפורי שיר שאותרו בסקר אקולוגי שנערך במקום, דוגמת חנקן אדום ראש ופפיון הרים היא מהגבוהות בארץ. יש לציין כי כל תחום השמורה נמצא בשטח אש פעיל של צה"ל, והביקור, גם בסופי שבוע, מחייב אישור מוקדם.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר