מעורבות חברתית. צילום באדיבות משרד החינוך
מעורבות חברתית. צילום באדיבות משרד החינוך

גאווה: 1,622 בני נוער מתנדבים במסגרת מעורבות חברתית בראש העין

מהנתונים שפרסם השבוע משרד החינוך עולה כי בני הנוער בעיר לוקחים חלק בכ-50 תכניות התנדבות הנוגעות בקשישים, ילדים עם צרכים מיוחדים, חונכויות, ילדי רווחה, סיוע לימודי ועוד

פורסם בתאריך: 18.12.18 10:35

1,622 תלמידי כיתות י' עד י"ב מראש העין מתנדבים במסגרת מעורבות חברתית, כך עולה מנתונים, אשר פרסם השבוע משרד החינוך. על פי הנתונים, בני הנוער בעיר לוקחים חלק בכ-50 תכניות התנדבות הנוגעות בקשישים, ילדים עם צרכים מיוחדים, חונכויות, ילדי רווחה, סיוע לימודי ועוד.

"התפישה העירונית היא כי בני הנוער הינם משאב אנושי המסייע בכל תחומי העיר ונותן מענה לצרכים בשטח", מסבירה מנהלת ההתנדבות הרשותית, רינת מגידו-שעיה. "כיום ראש העין הולכת בצעדי ענק לעבר הכפלת האוכלוסייה וקולטת משפחות הבאות מערים שונות עם פערים לימודיים וחברתיים. ובעת שכזו, הנוער הופך להיות משמעותי עוד יותר ונותן מענה בשיעורי תגבור וחונכויות המסייעים לקליטת התלמידים החדשים".

לדבריה בשלוש השנים האחרונות, נבחרה ראש העין יחד עם עוד חמש רשויות בארץ להוביל את תכנית "לשם שינוי", המעודדת נוער עם צרכים מיוחדים להפוך מנוער מקבל לנותן – נוער שמתנדב ותורם לקהילה. "במסגרת זו פיתחנו מספר תכניות התנדבות המותאמות לנוער עם צרכים מיוחדים ובהן הוא עושה חייל", היא מוסיפה. "דוגמה לתכנית שכזו היא 'הרכב מנצח', תכנית פיילוט שנפתחה השנה בה הקמנו הרכב עירוני ייצוגי המורכב מבני נוער עם צרכים מיוחדים ובני נוער ללא צרכים מיוחדים שנפגשים יחד, שרים ומנגנים ובקרוב יופיעו גם באירועים עירוניים שונים וייצגו את החיבור עם השונה ויהוו סמל להכלה ולקבלה".

נציין כי משרד החינוך יצא בשנים האחרונות במהלך לאומי רחב היקף להעמקת והגברת המעורבות החברתית בקרב תלמידי מערכת החינוך. התכנית נועדה לטפח בוגר בעל סל ערכים הנושא בו מסירות, אחריות, עזרה הדדית, תרומה לקהילה, התנדבות וחתירה לצדק חברתי. לצד אלה גם לחזק את זהותו של התלמיד לקהילה, לחברה ולמדינה, כך שייטול חלק בעיצובן ובבנייתן. "הנחלת ערכים הם נשמת אפה של מערכת החינוך, ולכן המשרד מטפח ומעודד את שילובם של התלמידים בפעילויות של מעורבות חברתית", מסביר מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב. "הדבר שב ומלמד אתנו שגם בעידן הדיגיטלי של מסכים וסלולר רוח ההתנדבות והתרומה לקהילה של תלמידי ישראל מצויים בתנופה גדולה. הם מצמיחים עתודה רצינית של מנהיגות צעירה. בכלל, החינוך הבלתי פורמאלי מהווה תשתית חשובה ומשמעותית לערכים אלה, ולכן נמשיך לנצל אותה כדי להעמיד מסגרות נוספות שדרכם התלמידים ימשיכו לבנות חברה שיש בה תרומה ונתינה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר