משה (מושיק) דוד. צילומים מהאלבום הפרטי באדיבות דוברות העירייהבאדיבות הדוברות
משה (מושיק) דוד. צילומים מהאלבום הפרטי באדיבות דוברות העירייהבאדיבות הדוברות

משה (מושיק) דוד, מתנדב מרכז פסיפס בראש העין: "אני רואה בלימוד והעברת הידע של היוגה ייעוד ושליחות"

איך הגיע סא"ל במיל', לשעבר קצין בכיר ביחידה ללוחמה בטרור וכיום מנהל מערך הביטחון בחברת נמלי ישראל, להעביר שיעורי יוגה בהתנדבות לנשות השכונות בראש העין?

פורסם בתאריך: 19.12.18 12:08

ספק אם קבוצת הנשים שמגיעה מדי שבוע לשיעורי יוגה במרכז הקהילתי "פסיפס" המופעל על ידי האגף לשירותים חברתיים בעיריית ראש העין, יודעות שהמורה המתנדב שמלמד אותן יוגה הוא סא"ל במיל', לשעבר קצין בכיר ביחידה ללוחמה בטרור וכיום מנהל מערך הביטחון בחברת נמלי ישראל.

מדי יום שני בערב, זו השנה השנייה ברציפות, מתייצב משה (מושיק) דוד במרכז הקהילתי "פסיפס" ומעביר שיעורי יוגה לנשות השכונה ללא עלות. בעיסוקו המרכזי בשעות היום דוד משמש כמנהל אגף הביטחון בחנ"י (חברת נמלי ישראל), מתוקף תפקידו אחראי על כל מערך הביטחון של החברה והנמלים החדשים, באשדוד וחיפה. לתפקיד הבכיר בחנ"י הגיע עם רקורד צבאי מרשים הכולל שירות קרבי בחטיבת הצנחנים ושורה של תפקידים פיקודיים, באחרון שבהם שימש סא"ל במטה ללוחמה בטרור במשרד ראש הממשלה.

משה (מושיק) דוד - שיעורי יוגהצילומים מאלבום פרטי באדיבות הדוברות

משה (מושיק) דוד והנשים מהשכונה. צילומים מהאלבום הפרטי באדיבות דוברות העירייה

אימון היוגה התחיל כתחביב לאחר שנפצע בתאונת דרכים בצוואר והשתקם לחלוטין. עם הזמן עבר סדנאות, השתלמויות והכשרות בארץ ובהודו והוסמך כמורה. "אני רואה בלימוד והעברת הידע של היוגה ייעוד ושליחות", הוא אומר. "ההנאה הגדולה שלי היא היכולת ללמד יוגה ולהעביר את הידע המקצועי והנכס שקיבלתי שסייע לי לאחר הפציעה לטובת פעילות התנדבותית למען הקהילה".

דוד, בן 54, לא משתף את תלמידותיו בעיסוק הביטחוני או בתארים שלו. לא כי הוא מסתיר אותם אלא כי מבחינתו אין להם כל משמעות באימון היוגה. "כל הטייטלים והתארים שלנו נשארים מחוץ לחדר היוגה ואנו מפנים מקום לשעתיים שייעודן שחרור והרפיה", הוא קובע. "אני מתפעל מהנשים שמגיעות לחוג מדי שבוע באדיקות, לכל אחת מהן יש אינספור מטלות ובכל זאת הן מוצאות זמן ליוגה".

אסתר קאסה מנהלת את המרכז הקהילתי "פסיפס" מספרת על נשות החוג והמורה המיוחד שהפכו עם הזמן למשפחה. "מושיק הוא איש מיוחד במינו, צנוע, מקצועי, בעל ידע רחב ואי אפשר שלא להעריץ אותו. יש לו סבלנות בלי סוף ואוזן להקשיב לכל הצרות. הוא מלמד בהתנדבות מלאה, לא מקבל שום תשלום עבור השיעורים, מדובר בנתינה נטו למען הקהילה".

המרכז הקהילתי "פסיפס" שימש עד לפני כחמש שנים לפעילות עבור יוצאי אתיופיה בלבד. ההחלטה להרחיב את פעילותו ולפתוח את שעריו לכלל תושבי השכונה נועדה לשלב ולחבר בין הזרמים השונים בקהילה. "ישנן 14 נשים מהשכונה שמשתתפות בחוג, ועוד 15 נשים ברשימת המתנה שמייחלות שיתפנה מקום לשיעור המיוחד", מוסיפה קאסה שמציינת שזהו החוג המבוקש ביותר במועדונית וההרשמה אליו הסתיימה בתוך דקות.

"לא במקרה יוגה היא שיטת תרגול הודית עתיקה שהייתה נהוגה במשך אלפי שנים בעולם הקדום", מסביר דוד שמתייחס ליוגה ברצינות גמורה, לא פחות מביטחון. בשעתיים שבהן הוא מלמד הוא מתעקש על כל חלקיק של תנועה ונשימה ובסבלנות אין קץ מתקן ומתרגל שוב ושוב. "היוגה מוכחת כאמצעי יעיל שמסייע לשיפור איכות החיים והבריאות", הוא מעיד. "לא מדובר רק בשחרור נפשי אלא בעיקר בתרפיה של המנגנון הפיזי, הפחתת לחצים נפשיים על ידי נשימה נכונה, חיזוק השלד ומערכות השרירים המרכזיים בגוף , איזון לחץ דם, ניקוי ליחה ממערכת הנשימה והפחתת כאבים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר