סגן א'. צילום דובר צה"ל
סגן א'. צילום דובר צה"ל

עשו כבוד לסגן א' מראש העין שייסיים בשבוע הבא את קורס הטייס

בין מסיימי קורס הטייס ה-177 של חייל האוויר שיתקיים ביום רביעי הקרוב יעמוד גם סגן א' מראש העין: "אני סוגר מעגל ומגשים חלום ילדות"

פורסם בתאריך: 20.12.18 17:00

ביום רביעי הקרוב, יעמוד סגן א', בן 20 מראש העין, במסדר הכנפיים היוקרתי של חיל האוויר, ויהיה מבין מסיימי קורס טיס מחזור 177. א' יסיים את מגמת נתו"ם (נווטי תובלה ומכוננים) בקורס הטייס. סגן א' שהתלהב ממטוסים עוד כילד, יגשים את חלומו כאשר ינווט את המטוס בעצמו ליעדו. "זה מעמד מאוד מרגש. זו תחושה באמת מדהימה", הוא אומר, "זה החלום שלי מאז שאני זוכר את עצמי. יש לי תחושה טובה של סגירת מעגל".

קורס הטיס נמשך שלוש שנים. "בתחילה עברנו את המיון הראשוני והמשמעותי", הוא מספר. "ולאט לאט המיון הופך להכשרה. ככל שמתקדמים מתעסקים בהכשרה כצוות אוויר. הקורס הוא קשה, ארוך ומתיש, אבל יחד עם זאת הוא חוויה מדהימה שאין לו תחליף, חוויתי פה חוויות ומצאתי פה חברים לחיים".

תסביר על החשיבות של נווט.

"אני אהיה נווט תובלה ומכוננים. אני טס על קרנף, שזה למעשה הרקולס. תפקידו של נווט תובלה הוא לקחת את המטוס לנקודה בזמן המתאים. יש פה אחריות לביצוע המשימה ועמידה בזמנים ותפעול של תקלות באוויר. אלו מטוסים מורכבים ולכן יש איש צוות שאלו תפקידיו במטוס. לכל אחד יש תפקיד מוגדר. מכונן זה תפקיד קצת שונה, זה תפקיד שהמהות שלו הוא תפעול מערכות המטוס, תפעול כללי של המטוס, ובמקרה של תקלה הוא אחראי על תפעול התקלה ופתרונה".

לא הייתה לך שאיפה להיות טייס קרוב כמו מרבית מתגייסי הקורס?

"נכון שהחלום שלי לא היה להיות נווט, אבל ככל שעוברים שלבים שונים בקורס, מתאימים לך את התפקיד שתהיה בו הכי טוב, ומוצאים את הדרך להתאים לך את התפקיד. גיליתי שזה התפקיד שיהיה לי הכי טוב בו. קצת מתגברים על האגו ומבינים שכולם עושים דברים משמעותיים. התפקיד שלי הוא מטורף וכיום לא הייתי מחליף בשום דבר אחר".

 

האהבה שלו למטוסים החלה מגיל צעיר. "אמא שלי שירתה בחיל האוויר הרבה שנים, והייתי הולך איתה לבסיס לראות מטוסים", הוא אומר. "היו לי משחקי מחשב של מטוסים שתמיד אהבתי. טסתי לחו"ל פעם ראשונה בגיל 6 או 7, וזו הייתה תחושה מדהימה, אך לא כמו לשבת בקוקפיט. אני זוכר בקורס איך בפעם הראשונה נכנסתי לקוקפיט. הייתה הרבה התרגשות אך גם הרבה לחץ. מרגישים במקום טוב ונכון ושמאוד טוב להיות בו".

פרט להיות נווט, הוא גם רץ למרחקים ארוכים, "התחרתי בתחרויות של חצי מרתון, ובמרתון תל אביב הקרוב ארוץ את המקצה המלא של 42 קילומטר. התחלתי לרוץ כתחביב מגיל צעיר ומהר מאוד התאהבתי בזה".

סגן א' מאוד אוהב את העיר שגדל בה. "ראש העין זו עיר מדהימה שמתפתחת מאוד מהר ויש תחושה של עיר קטנה שכולם מכירים את כולם, למרות שאנו מתפתחים וגדלים. אני אוהב את העיר וכיף לחזור הביתה".

אז החלום שלך יהיה להיות במטוסים של אל על?

"אני עוד ילד בן 20, וקצת מצחיק יהיה להגיד מה יהיה בעתיד. החלום שלי הוא להיות בתחום החינוך ופחות טייס באל על, אבל עוד מוקדם לדעת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משה מפ"ת שוטר בדימוס.

    גם לך א מקורס הטיס, מאחל לך המון הצלחה בע"ה שירות נעים בכל התחומים ושתשוב למשפחה שלך בריא ושלם, גם י מפתח תקווה ההיוו ברוכים.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר