הרב עזריה בסיס ז"ל. צילום זאב שטרן
הרב עזריה בסיס ז"ל. צילום זאב שטרן

זכר צדיק לברכה: רבה הראשי של ראש העין, עזריה בסיס, הלך אמש לעולמו

היום, יום שלישי, יערכו בשעה 11:00 הספדים במרכז הרוחני ברחוב שילה 60, ובין השעות 12:30-13:00 יצא מסע ההלוויה לבית העלמין המקומי. ראש העיר ספד לו: "הוא היה אדם מאוד צנוע ועניו. ביתו היה פתוח 24 שעות ביממה לקבלת קהל"

פורסם בתאריך: 1.1.19 08:22

הרב הראשי של ראש העין, עזריה בסיס, הלך אמש לעולמו כשהוא בן 74. בחודשים האחרונים חלה הרעה במצבו הבריאותי של הרב בסיס, ולא אחת נתלו פשקווילים הקוראים לציבור להתפלל לשלומו. הוא טופל על ידי צוות רפואי שהוזעק למקום ומותו נקבע כשבני משפחתו לצידו. הלווייתו תצא היום, יום שלישי, מהמרכז הרוחני ברחוב שילה 60. בשעה 11:00 ייערכו הספדים ובין השעות 12:30-13:00 יצא מסע ההלוויה לבית העלמין המקומי.

בסיס, רבה הראשי של ראש העין מאז שנת 1993, היה נשוי לרומיה והוא אב לשישה. הוא נולד בשנת 1945 בתימן. הוא נחשב נצר לשושלת רבנים, ואביו היה רב גדול במחוז ראדע שבתימן. כשהיה בן חמש עלו הוריו לישראל במסגרת מבצע כנפי נשרים. במהלך השנים הוא למד במסגרות לימוד מסורתיות שקמו בעדה התימנית המקומית ובתלמוד תורה נחלת ראובן בפתח תקווה. לאחר מכן למד בישיבה הליטאית פונוביץ' בבני ברק, והיה אחד מתלמידיו של הרב אליעזר שך. במהלך לימודיו התגלה בסיס כעילוי בתורה וכבקיא מאוד בכל נבכי ההלכות מהתלמוד ועד שולחן ערוך, מה שיצר לו שם בעולם התורני. בשנות ה-80 שימש כרב שכונה בראש העין ובין השנים 1986–1993 כרב היישוב בית דגן, כאשר לאחר מכן, כאמור, נבחר לשמש כרבה של ראש העין.

"יש לו סבר פנים יפות, הוא אדם מאוד צנוע ועניו. ביתו היה פתוח 24 שעות ביממה לקבלת קהל", אמר ראש העיר, שלום בן משה. בעירייה הביאו אמש את דברי הרב בערב יום העצמאות האחרון: "אני אישית מוקיר את מסירות הנפש שהקריבו הבנים החיילים את חייהם על קידוש השם למען עם ישראל והם בבחינת צדיקים כהרוגי מלכות שאין כל ברייה יכולה לעמוד במחיצתן בעולמות עליונים כנ"ל לגבי הנספים בשואה".

עם היוודע דבר פטירתו, הראשון לציון הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית הגאון רבי יצחק יוסף אמר: "קבלתי בצער רב את הידיעה המכאיבה על פטירתו של הגאון רבי עזריה בסיס זצ״ל, רבה של ראש העין מוותיקי רבני ישראל וממנהיגיה הבולטים של עדת יוצאי תימן. הציבור בישראל איבד היום את אחד מטובי הרבנים אשר האיר פנים לכל אדם והיה בקי בכל חדרי תורה ומפורסם בענוותנותו ובצדקותו, מי יתן לנו תמורתו. תנחומי למשפחתו ולכל תלמידיו ושומעי לקחו הרבים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר