מסע הלוויה של הרב בסיס- ראש העין. צילום רפאל חתוכה
מסע הלוויה של הרב בסיס- ראש העין. צילום רפאל חתוכה

הרב הראשי של ראש העין, עזריה בסיס, הובא למנוחות

אלפים ליוו אותו במנוחתו האחרונה בהם הרב הראשי לישראל יצחק יוסף. "שנזכה כולנו ללכת בדרכו של הרב עזריה, ושזו תהיה צוואתו, לאהבת הבריות ואהבת האדם בכל אשר הוא", אמר ראש העיר, שלום בן משה

פורסם בתאריך: 1.1.19 17:28

אלפי בני אדם מהעיר ומחוצה לה השתתפו במסע הלוויה של הרב הראשי של ראש העין, עזריה בסיס ז"ל. מסע הלוויה החל במרכז הרוחני של הרב ברחוב שילה 60 ומשם ייצא מסע הלוויה רגלי, אל בית העלמין המקומי. בין הרבנים שהגיעו וספדו לו היו: הרב הראשי לישראל יצחק יוסף, חתנו הרב ארז רמתי, הרב פנחס קורח, הרב שלמה מחפוד והרב מנשה טיירי.

מסע הלוויה של הרב בסיס- ראש העין. צילום רפאל חתוכה

מסע הלוויה של הרב בסיס- ראש העין. צילום רפאל חתוכה

ראש העירייה, שלום בן משה, ספד לו ואמר: "'חֲבַל עַל דְּאָבְדִין וְלָא מִשְׁתַּכְּחִין'. הלילה נפטר צדיק העיר הרב עזריה בסיס, זכר צדיק וקדוש לברכה שכיהן כרב העיר 25 שנים. הרב שלנו הרב עזריה בסיס, היה נשוי לרומיה ואב לשישה, נולד בשנת 1945 בתימן בן לשושלת רבנים חשובה, אביו הרב יחיא בסיס זכר צדיק לברכה, היה רב גדול במחוז ראדע שבתימן. הרב למד בישיבה הליטאית פונוביץ' בבני ברק, והיה אחד מתלמידיו של הרב אליעזר שך. במהלך לימודיו התגלה בסיס כעילוי בתורה וכבקיא מאוד בכל נבכי ההלכות מהתלמוד ועד שולחן ערוך, מה שיצר לו שם גדול בעולם התורני, בעיקר בזכות הזיכרון הפנומנלי שבו ניחן. בגיל צעיר הוא נשאל שאלות, וציטט את ההלכות בעל פה. הוא ידע בעל פה את ספר ההלכה 'שולחן ערוך', אותו כתב רבי יוסף קארו. הרב בסיס סיים את כל התלמוד בגיל 19 בהצטיינות, דבר נדיר במחוזותינו. הרב בסיס היה אדם מאוד צנוע ועניו, ובעל סבר פנים יפות. ביתו היה פתוח 24 שעות ביממה לקבלת קהל. כולם אהבו אותו, מכל גווני הקשת. אשכנזים, תימנים, ספרדים, חילונים, ודתיים. הוא היה 'עמך' ולכן הוא נתמך על ידי כל גווני הקשת. דברי הרב בטקס יום הזיכרון לחללי צה"ל מעידים על אישיותו הנעלה: 'אני אישית מוקיר את מסירות הנפש שהקריבו הבנים החיילים את חייהם, על קידוש השם למען עם ישראל והם בבחינת צדיקים כהרוגי מלכות שאין כל ברייה יכולה לעמוד במחיצתן בעולמות עליונים כנ"ל לגבי הנספים בשואה'. שנזכה כולנו ללכת בדרכו של הרב עזריה, ושזו תהיה צוואתו, לאהבת הבריות ואהבת האדם בכל אשר הוא. מכאן אני שולח תנחומים לכל משפחתו העניפה. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים אמן".

תמונות ממסע הלוויה של הרב בסיס- ראש העין. צילום רפאל חתוכה

נציין כי במשטרת ישראל סגרו את הכבישים הסמוכים למרכז הרוחני ולבית העלמין.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר