הפגנת התושבים בפתח ישיבת הות"ל בירושלים. צילום: מטה מאבק התושבים
הפגנת התושבים בפתח ישיבת הות"ל בירושלים. צילום: מטה מאבק התושבים

גרינברג: "השר בישר לי שתחנת הכוח כנראה לא תוקם". באוצר לא מאשרים

פטפוטי בחירות או בשורה אמיתית? רמי גירנברג הודיע בתום פגישה עם שר התשתיות שהקמת תחנת הכוח בצומת קסם לפני ביטול. בראש העין הופתעו: "צריך לבדוק האם זה רציני או שזה קשור לפוליטיקה ערב הבחירות לכנסת"

פורסם בתאריך: 14.1.19 10:25

ראש עיריית פתח תקוה, רמי גרינברג, הודיע אמש בתום פגישה עם שר התשתיות והאנרגיה, יובל שטייניץ, כי האחרון סיפר לו שתחנת הכוח שאמורה לקום בצומת קסם סמוך לראש העין ולפתח תקוה, נמצאת לפני ביטול. אז האם תושבי האזור יכולים לנשום לרווחה? אולי לא כל כך מהר. מסתבר שבעירית ראש העין לא מכירים החלטה כזו וגם במשרד האוצר אומרים שהתוכנית נידונה בות״ל ו"המשך קידומה יעשה בהתאם למקובל".

בהודעה שפרסם גרינברג אתמול בלילה נכתב: "עכשיו בלשכתי בפגישה עם שר האנרגיה ידידי יובל שטייניץ. השר בישר לי לגביי תחנת הכוח מגז טבעי שרוצים לבנות באזור ראש העין, שכנראה לא תוקם מאחר שהיא תוכננה לפני הרפורמה בחברת חשמל וכעת לאחר הרפורמה אין לה מקום. בשורה חשובה לתושבי פתח תקוה והאזור".

רמי גרינברג צילום מטה גרינברג

רמי גרינברג צילום מטה גרינברג

עם זאת, כאמור, בראש העין לא מכירים מגמה שכזו. "אנחנו לא מכירים החלטה שכזאת", ציין גורם בעירייה. "הנושא הועבר לראש העיר, למנכ"ל העירייה וליועצת המשפטית לבדוק את הדברים של ראש עיריית פתח תקוה. צריך לבדוק האם זה רציני או שזה קשור לפוליטיקה ערב הבחירות לכנסת. אנו מאמתים את המידע הזה. מבחינתנו לא התקבל שום דבר רשמי והלוואי ואכן זה יבוטל. פניות מצד ראש העיר לשר האנרגיה לא נענו בנושא הזה. אנו לא מזלזלים במה שנאמר, ולכן זה נבדק. צריך להבין שהנושא של התחנה נמצא כבר בשלבי תכנון".

 

כזכור, תחנת הכח שתפעל על ידי גז טבעי צפויה לקום בסמיכות לשכונת נצבא בחלקה הצפוני של העיר ראש העין. היא עוררה מחאות מצד התושבים וגם מצד העירייה, וזאת בשל הקרבה לבתים והחשש מזיהום ומירידת ערך הבתים. בתחילת דצמבר אף הפגינו תושבי דרום השרון וראש העין נגד הקמת תחנת הכוח בקסם ותחנה נוספת בתחנת הדלק השלום מול משרדי הות"ל בירושלים.

תגובת האוצר: "משרד האוצר סבור שיש לקדם תחנות כוח בגז טבעי בפרישה ארצית על מנת לתת מענה לצרכי האנרגיה של המשק וייעול תשתיות ההולכה, כשהדגש ניתן על מכרז הארץ בו הצריכה היא הגבוהה ביותר. בנוסף, התקדמות לתחנות כוח של גז טבעי משפרות משמעותית את איכות האוויר ומפחיתות את התלות במשאב הפחם. התכנית האמורה נידונה בות״ל והמשך קידומה יעשה בהתאם למקובל תוך שמיעת עמדות הרשויות המקומיות וראייה רחבה של צרכי המשק".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר