צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

מקרה חצבת התגלה במרפאת קופת חולים לאומית בעיר

תושבת הגיעה למרפאה בבוקר ומיד הצוות במקום זיהה את התסמינים של החצבת. היא בודדה בחדר נפרד על פי הנהלים ומיד החלו בטיפול. למרות שלט על דלת המרפאה תושבים נכנסו פנימה. חלק מהם זומנו לקבלת חיסון

פורסם בתאריך: 22.1.19 13:06

ביום ראשון השבוע התגלה מקרה חצבת במרפאת קופת חולים לאומית ברחוב שבזי בעיר. כ-20 מטופלים שביקרו במרפאה החל מהשעה 7:30 בבוקר בהפרש של עד כשעתיים ולא היו מחוסנים לחצבת זומנו למשרד הבריאות על מנת להגיע להתחסן. חלק מהמוזמנים לא חוסנו מעולם אם בשל גילם הצעיר או לחלופין כיוון שלא קיבלו חיסון מאחר שבשנת הלידה שלהם טרם נתנו חיסוני חצבת.

על פי צוות המרפאה, התושבת הגיעה למרפאה לקראת השעה 7:30 ומיד הצוות במקום זיהה את התסמינים של החצבת. היא בודדה בחדר נפרד על פי הנהלים ומיד החלו בטיפול. בנוסף, נתלה שלט בכניסה אשר מודיע שהתגלה מקרה חצבת במרפאה והחולים מתבקשים לא להיכנס פנימה. "למזלנו, היה מדובר בשעת בוקר מוקדמת ולכן במרפאה לא היו המון אנשים וכן ילדים בודדים", מסביר אחד מאנשי הצוות.

ולמרות זאת, מסתבר שלא כולם שמו לב לשלט ואם ראו החליטו לא להענות לו. חלק חשבו שמדובר בשלט מיום קודם ולאור כך שהמרפאה היתה מלאה לא נותרו בחוץ. "כשהגעתי למרפאה, היה שלט בכניסה שאמר שמומלץ בגלל חשש לחצבת לא להיכנס למרפאה עד השעה 10:00", מספר אחד התושבים. "אנחנו הגענו לקראת השעה 10:00, המרפאה היתה מלאה ונכנסנו פנימה. הבוקר קיבלתי טלפון ממשרד הבריאות להגיע להתחסן בלשכת הבריאות המרכזית בפתח תקווה, מאחר ולא קיבלתי חיסון בעבר".

תגובת משרד הבריאות: "בכל מקרה של דיווח על חצבת, לשכת הבריאות מבצעת חקירה אפידמיולוגית ופעולות מונעות יזומות בהתאם למתאר החקירה וכל חקירה הינה לגופו של מקרה. במסגרת פעולות החקירה האפידמיולוגית מאותרים באופן יזום כמקובל על ידי צוות לשכת הבריאות מגעים עלילים (לבני אדם עלילים, שנחשפו לזיהומים, יש סיכון מוגבר לפתח סיבוכי מחלה לחיסון מונע, מט"ל), וגם במקרה המתואר כך בוצע באופן פרטני עבור אותם מגעים שנמצאו לא מחוסנים וזומנו לקבלת חיסון מונע בלשכת הבריאות של נפת פתח תקוה בהתאם לחלון הזמנים היעיל למניעת הדבקה. יש לציין בהקשר זה כי רובה המוחלט של האוכלוסייה הכללית בישראל הוא בעל חסינות קודמת נגד מחלת החצבת. מעבר לכך חשוב, כמו תמיד ובוודאי בעת הזו, לוודא את השלמת חיסוני השגרה בטיפות החלב ובתי הספר עבור פעוטות וילדים שהחסירו חיסונים אלו בעבר, מכל סיבה".

שאלות ותשובות בנושא החצבת באתר משרד הבריאות כאן.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר