עיריית ראש העין
עיריית ראש העין

האם משרד הפנים יאשר את ההקלה בארנונה למגורים והעלאתה לעסקים?

יו"ר עמותת עסקים מצליחים, אתי ונה, ביקש משר הפנים שלא לאשר את העלאת הארנונה לעסקים כפי שאישרה בשבוע שעבר מועצת העיר: "כורעים תחת נטל המיסים"

פורסם בתאריך: 29.1.19 09:06

מועצת עיריית ראש העין אישרה בשבוע שעבר הקלה בארנונה לשטחים המשותפים. באותה ישיבה אישרה המועצה גם העלאה של 7.5 אחוזים בארנונה לעסקים בעיר. העלאת הארנונה גררה פניה לשר הפנים של יו"ר עמותת עסקים מצליחים בעיר, שלא לאשר את הדרישה של העירייה.

יש לציין כי מדובר בתסריט שחוזר על עצמו. בשנה שעברה אישרה המועצה הפחתה בשטחים המשותפים למגורים (לסך של 34.89 שקלים למ"ר) והעלאת הארנונה לעסקים, אולם משרדי האוצר והפנים לא אישרו זאת. כעת, שוב מבקשים בעירייה להפחית את הארנונה למגורים ולהעלות אותה לעסקים.

במכתב ששלח יו"ר עמותת עסקים מצליחים בראש העין, איתי ונה, לשר הפנים אריה דרעי, כתב: "בצו הארנונה 2019 שאישרה הנהלת העירייה ראש העין החודש, אושר חידוש הבקשה להעלות את הארנונה לעסקים בגובה של 7.5 אחוזים (כולל הטייס האוטומטי). בשמם של אנשי עסקים הקטנים והבינוניים בראש העין אני פונה אליך שלא לאשר את ההעלאה הצפויה, וזאת כדי להקל על בעלי העסקים בראש העין הכורעים תחת נטל המיסים ומתקשים להתפרנס בכבוד ולשרוד כלכלית. בימים אלה, נמצאת העיר ראש העין בתהליך צמיחה ובנייה של אלפי יחידות דיור. כיום מתגוררים בעיר כ-55 אלף תושבים ובתוך מספר שנים העיר תמנה כ-110 אלף תושבים. אנו מבקשים הקלה במיסים לשנים הקרובות עד שהעיר תאוכלס ובעלי העסקים יוכלו ליהנות מנפח האוכלוסייה החדש שיגרום לגידול בפעילות הכלכלית בעיר".

תגובת עיריית ראש העין תובא כשתתקבל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר