גן בילבי בראש העין. צילום באדיבות ההורים
גן בילבי בראש העין. צילום באדיבות ההורים

בגלל מחסור בסייעות: מעון בילבי בסכנת סגירה

במקום בלב מאשרים את בעיית כוח האדם ואומרים: "במידה והחברה לא תצליח לאייש את המעון בתקן הנדרש לטובת בטיחות הילדים לא תאפשר החברה מצב שבו יש מטפלות מתחת לתקן"

פורסם בתאריך: 28.2.19 10:46

הורים לילדי מעון בילבי של מקום בלב מתלוננים על מחסור בכוח אדם, קיצוצים בשעות של מטפלות ומטפלות שעזבו במהלך השנה.

לטענתם, ביום ראשון האחרון התקיימה פגישה של ההורים עם מנכ"ל מקום בלב, מאיר צוריה, אשר הודיע להם שבמידה והוא לא יימצא סייעות עד יום חמישי השבוע, הוא יסגור את המעון וכ-100 הורים לילדים בגילאי שלושה חודשים ועד גיל שלוש, יצטרכו למצוא אלטרנטיבה אחרת שלא קיימת.

"אנחנו שבויים של מקום בלב ולצערי הם מנצלים זאת" אומרת אימא לילדה במעון "למקום בלב יש שלוש מעונות – הנסיך הקטן ומיץ פטל שנמצאים תחת התמ"ת ומקום בלב מחויב לעמוד בתקנים שלהם, ומעון בלבלי שעדיין לא קיבל סמל ולכן מתייחסים אלינו כמובן מאליו".

שנת הלימודים הנוכחית נפתחה דווקא בצורה מיטבית, אומרים ההורים, זאת לעומת החוסרים בכוח האדם שהיו עם פתיחת המעון בנובמבר 2017. "בתחילת השנה היו ארבע סייעות וגננת על קבוצה של 34 ילדים", מסבירה האם. "בחודשים האחרונים כוח האדם הלך וירד כשהשיא היה השבוע שעבדו שתי סייעות יחד עם המנקה שצורפה אליהם. אין לנו שום דבר נגדה חוץ מזה שאין לה שום ניסיון ובסיס".

מה מאיר אמר על זה?

"השיחה איתו לא הייתה נעימה, אם לומר בשלון המעטה. בגלל המחסור בסייעות הייתה הצעה להביא סייעות מהמגזר, אבל לא בטוח שהם יעשו את זה. אנחנו ההורים מרגישים בני ערובה, אין לנו אלטרנטיבה בשכונת פסגות. הבת שלנו עולה לגן עירייה ואין מי שיכין אותה. במקום לדאוג לילדים שלנו, הם חוסכים כסף".

תגובת מקום בלב: "מקום בלב מספקת כח אדם במעונות היום יותר מהתקן הנדרש על יד התמ"ת 4 מטפלות לכיתה במקום 3. במעון בילבי יש אכן משבר של כח האדם והחברה עובדת נמרצות כדי לפתור את הבעיה ולגייס מטפלות. ביום ראשון השבוע התקיימה פגישה עם ההורים והוסבר להם שבטיחות הילדים היא מעל הכל ובמידה והחברה לא תצליח לאייש את המעון בתקן הנדרש לטובת בטיחות הילדים לא תאפשר החברה מצב שבו יש מטפלות מתחת לתקן. בשל הדחיפות וחומרת המצב וכדי לשמור על הילדים, הובטח להורים שתינתן תשובה עד סוף השבוע. מטרת החברה היא לייצב את המשבר ולהבטיח את שלום הילדים במעון".

***

עדכון – ממקום בלב נמסר להורים: "לאחר מאמצים רבים במהלך השבוע, הצלחנו לגייס מספר מטפלות כך שנוכל להמשיך ולעמוד בתקן התמ"ת שהוא 3 מטפלות לכיתה. בפועל בחלק מהכיתות יש גם 4 מטפלות. במצב הנוכחי, אנו ממשיכים להפעיל את מעון בילבי כסדרו וכוונתנו היא לייצב את המעון כך שיפעל עד סוף השנה במתכונת בטוחה ושמחה. במקביל, אנחנו ממשיכים במאמצי הגיוס של מטפלות איכותיות ומקצועיות. אנו מודים לכם ובאותה הרוח מדגישים ששיתוף פעולה מוצלח וכנה בנינו הוא בראש ובראשונה לטובת הילדים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר