מקום בלב ראש העין. צילום אילן חתוכה
מקום בלב ראש העין. צילום אילן חתוכה

התנגדות להעברת צהרוני בתי הספר הממ"ד למקום בלב

ההורים חוששים לפגיעה בתכנים הלימודיים ומביעים תרעומת על ההכפלה במחיר לחודש. העירייה: "אין כל סיבה לחשש מפגיעה בחינוך הממלכתי דתי"

פורסם בתאריך: 24.4.19 09:45

כ-250 הורי תלמידים בחינוך הממלכתי-דתי בראש עין, מתנגדים להחלטת העירייה לבטל החל משנת הלימודים הבאה את התלמודיות (הצהרונים) בבתי הספר פסגות, רמב"ם, צורים, אוהל שרה ואוהל שלום אותן מפעיל הגרעין התורני-חברתי "רוח חדשה" ולהכניס במקומם את הצהרוניות של "מקום בלב". לטענת ההורים, בתחילת השבוע התקיימה פגישה עם ראש המנהל הדתי בעיר, עדי אביני, בנוכחות ראש העיר, היועצת משפטית, הגזבר וחבר המועצה עומר רצון ובה בה הודיעו להם על המהלך. לטענת ההורים אביני עשה מאמצים להסביר לראש העיר עד כמה הפרויקט הנוכחי חשוב ובכל זאת המהלך יוצא לפועל. בעירייה אומרים מנגד כי מדובר בהליך שנעשה במסגרת מכרז כחוק וכי "אין כל סיבה לחשש מפגיעה בחינוך הממלכתי דתי".

על אף תגובת העיריי, ההורים אינם מתרצים. "אנחנו לא ניתן לכך יד", אומרת אם לשתי תלמידות. "אנחנו לא נרשום את ילדנו לצהרונים ונצא למאבק אם צריך. "הילדים שלנו מקבלים ערכים דתיים גם בצהרון ובעיניי רבים מאיתנו מקום בלב לא יכול לתת את אותו המענה שהתלמודיות נותנות כיום. ממילא החינוך הממלכתי דתי בעיר מצומצם הרבה יותר מזה הממלכתי והחרדי".

אם אחרת מוסיפה "הגרעין התורני שמלמד את התלמידות הוא גוף בפני עצמו. מעבר לערכים שהילדים שלנו מקבלים, מדובר בפעילות שהיא המשך של הרצף החינוכי, אהבת ישראל והמידות הנכונות. צריך להבין שגם העלות החודשית היא משמעותית ועומדת כיום על 550 שקלים לחודש מאחר והעלות מסובסדת על ידי הגרעין התורני 'רוח חדשה'. תחת מקום בלב נשלם כמעט אלף שקל בחודש. זה יקשה על הורים רבים".

תגובת עיריית ראש העין: "העירייה הפעילה ומפעילה צהרוניות ברחבי העיר באמצעות החברה העירונית מקום בלב. החברה פרסמה מכרז פומבי להפעלת צהרוניות כנדרש על פי הוראות הדין כדי לאפשר למספר גופים להגיש הצעות. במסגרת המכרז יינתן מענה מתאים לכל המגזרים ואין כל סיבה לחשש מפגיעה בחינוך הממלכתי דתי. התשלום ייקבע על פי תוצאות המכרז ובהתאם להנחיות משרד החינוך, יינתנו הנחות למשפחות על פי קריטריונים (מצב כלכלי וכיו"ב), כפי שגם נעשה בשנים קודמות. העירייה פועלת למתן שירות לכלל תושבי העיר מכל הזרמים ותמשיך לעשות כן על פי הוראות הדין ועל פי החוק".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר